Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

oppgradering med problemer

Anbefalte innlegg

kjøpte nytt gigabyte hovedkort og amd athlon x2 dual core prossessor og 4 gig ram hos datakjeden.no idag... og satte in i en par år gammel tower jeg har.

Når jeg starter opp maskinen kommer det opp et skjermbilde og meny fra gigabyte. Jeg booter fra harddisk, og xp starter opp, men maskinen restarter og samme igjen og igjen.. Får også opp en disk check som heller ikke fullføres..

Strømforsyningen er ADT 300

Hardisken er fra samme maskin..

Noen som har tips hva som er problemet... ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs hva du har i maskinen ellers det da.........

Har du ett kraftig skjermkort og flere harddisker vil en 300W strømforsyning være for liten.

Det spørs også om den 300W strømforsyningen din virkelig klarer å levere det det lover, her er det virkelig forskjell på billige og dyrere enheter.

Jeg ville vel ha satset på å bytte strømforsyning og reinstallert Windows fra bunnen av hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar

Har kjøpt nytt 400w power som anbefalt, og også nu hd.. Men får ikke dette til å virke.. Reinstalerer windows og da får jeg mld om at windows har måttet avbryte for å beskytte maskinen..eller noe sånt..og flg melding..

***STOP 0x0000008e (0xc0000005, 0x8056587F, oxF7576AF8,0x00000000)

Når jeg restarter blir jeg bedt om å kjøre instalasjonsprogrammet igjen..

Lenke til kommentar

Last ned memtest herfra (velg pre-compiled bootable iso.zip) Bare noen få KB å laste ned.

Pakk den ut, og brenn iso fila på en tom cd.

Sett cden i cd/dvd spilleren, og la den starte opp.

La den nå gå en del timer. Det skal ikke være noen error etter at den har kjørt seg. La den helst kjøre til det står 10 passes eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...