Gå til innhold

Hvordan overklokke med RivaTuner 2.06?

Anbefalte innlegg

Har akkurat installert RivaTuner v2.06 fordi jeg tenkte jeg skulle prøve å klokke opp skjermkortet mitt litt. Problemet er at jeg finner ikke muligheten for å overklokke i denne versjonen. Har vært borti RivaTuner tidligere og har da sett menyen der man klokker. Noen som kan fortelle meg hvor denne funksjonen er gjemt i denne versjonen av RivaTuner?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Driveren ligger i zippen du laster ned herfra. Når du har kjørt setup'en får du til slutt spørsmål om du vil oppdatere RivaTuner, da svarer du "ja" og driveren vil bli installert automatisk på Vista x64 ;)

Jeg tror det er her problemet mitt kommer, driveren må være digitaly signed.

Jeg kan slå den funksjonen av når jeg booter opp PC-en ved å trykke på F8 i menyen. Men det ser ikke ut til at det funker uansett.

Jeg tar detect clock i Riva 2.06 men det går ikke. Det hjelper heller ikke med reboot. Skjønner ingenting jeg, har også prøvd Ntune og Atitool samme problemet der. De finner hverken Core clock eller memory clock.

Lenke til kommentar
...

Jeg kan slå den funksjonen av når jeg booter opp PC-en ved å trykke på F8 i menyen. Men det ser ikke ut til at det funker uansett.

Jeg tar detect clock i Riva 2.06 men det går ikke. Det hjelper heller ikke med reboot. Skjønner ingenting jeg, har også prøvd Ntune og Atitool samme problemet der. De finner hverken Core clock eller memory clock.

Jeg har det samme problemet. Ingen programmer finner core/memory clock og jeg får ikke overklokket. Jeg har prøvd alle tipsene jeg har funnet på RivaTuner forumet, men det virker fortsatt ikke.

Edit: Jeg installerte RivaTuner på nytt, men denne gangen sa jeg nei til å oppdatere. Jeg fikk opp en feilmelding ang. noe med driversignering å gjøre (selv om jeg har deaktivert dette under oppstart), men nå klarte RivaTuner likevel å finne klokkefrekvensene. Har ikke testet å overklokke enda da men...

Edit 2: Overklokket til 540 core clock, og fikk 3 fps mer i crysis. Ser bra ut dette. Fikk forresten 20fps mer etter at jeg brukte driver sweeper og installerte 169.09 driverne på nytt. Helt utrolig.

Endret av nitor
Lenke til kommentar
...

Jeg har det samme problemet. Ingen programmer finner core/memory clock og jeg får ikke overklokket. Jeg har prøvd alle tipsene jeg har funnet på RivaTuner forumet, men det virker fortsatt ikke.

Edit: Jeg installerte RivaTuner på nytt, men denne gangen sa jeg nei til å oppdatere. Jeg fikk opp en feilmelding ang. noe med driversignering å gjøre (selv om jeg har deaktivert dette under oppstart), men nå klarte RivaTuner likevel å finne klokkefrekvensene. Har ikke testet å overklokke enda da men...

Edit 2: Overklokket til 540 core clock, og fikk 3 fps mer i crysis. Ser bra ut dette. Fikk forresten 20fps mer etter at jeg brukte driver sweeper og installerte 169.09 driverne på nytt. Helt utrolig.

Jepp, nå har jeg fått det til jeg også. Gjorde det samme som deg jeg har Forceware 169.09 den viker i rivatuner 169.12 gjør ikke det. Når det gjelder 163.75 er den bare elendig, det går så det suser nå Core clock 650 og memclock 1007.

Men jeg håper Crysis patchen kommer snart så jeg kan få enda bedre fps. Enkelte steder i spillet er det godt ned på 20 tallet selvom det ligger på 30-40 på High. Klarte 38 i average i benchmark testen med klokka kort noe som ikke kan sies og være så alt for galt...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Sliter selv med Rivatuner. Når jeg krysser av for å stille hastigheten selv på GPU og minne står jeg at jeg må reboote eller "Detect now". Når jeg trykker på en av de forsvinner krysset og jeg kan ikke gjøre noe...

Er det pga. jeg har den nyeste beta-driveren fra Nvidia? :hmm: (XP 32-bit)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...