Gissan Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Man (jeg i alle fall) kjøper objektiv fordi jeg trenger det, ikke for at jeg bare skal kjøpe. (Ok, 50mm min ble kjøpt uten spesielt formål) Ja, og jeg trenger kanskje et 50mm f/1.4 USM, da jeg trenger et ordentlig lyssterkt et til innendørsfotografering, i bryllup og til portretter. Mer tele trenger jeg ikke, og makro er jeg ikke interessert i. Nok vidvinkel har jeg også. Og egentlig trenger jeg ikke 40D før 350D tar kvelden. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Jeg har startet på mitt 3 år med D50, ingenting som er endra fra dagen jeg kjøpte det.... Har hørt ein del som klager over skarpheten på bildene etter 1,5-2 år, men tviler på at det skjer med ALLE kamera for å sei det sånn. Regner med at det ikkje er problem å ha eit kamerahus i 3-4 år uten at du vil merke forskjell! Blir skarpheten dårlig fordi sensoren beveger seg da? Gissan: Jeg vet ikke hvor mange jeg har tatt, men jeg har hatt det lengre enn deg, og er ganske sikker på at jeg har tatt flere bilder... Fortell meg hvordan jeg ser hvor mange bilder jeg har tatt så får du vite det... #22: Da ville jeg ikke stresset med kamera... Endret 4. november 2007 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Jeg har startet på mitt 3 år med D50, ingenting som er endra fra dagen jeg kjøpte det.... Har hørt ein del som klager over skarpheten på bildene etter 1,5-2 år, men tviler på at det skjer med ALLE kamera for å sei det sånn. Regner med at det ikkje er problem å ha eit kamerahus i 3-4 år uten at du vil merke forskjell! Blir skarpheten dårlig fordi sensoren beveger seg da? Gissan: Jeg vet ikke hvor mange jeg har tatt, men jeg har hatt det lengre enn deg, og er ganske sikker på at jeg har tatt flere bilder... Fortell meg hvordan jeg ser hvor mange bilder jeg har tatt så får du vite det... Nikon skriver totalt antall eksponeringer til bildeinformasjonen (EXIF). Ved bruk av et program for å lese av EXIF får man vite totalt antall eksponeringer. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hva med en makrotut? Har sett en del bra makrobilder av mr. Olsen.. Tror jeg.. : ) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Hva med en makrotut? Har sett en del bra makrobilder av mr. Olsen.. Tror jeg.. : ) Er du i rett tråd nå? #23: Hvilket program da? Endret 4. november 2007 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Sorry, var bare en liten kommentar til Gissan, som vurdere å utvide sitt objektivskap.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Sorry, var bare en liten kommentar til Gissan, som vurdere å utvide sitt objektivskap.. makrotut? Du mener makroobjektiv? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Hva med en makrotut? Har sett en del bra makrobilder av mr. Olsen.. Tror jeg.. : ) #23: Hvilket program da? Opanda iExif mener jeg å huske skal fungere til det formålet. Ellers kan du sikkert bruke samme fremgangsmåte som jeg har brukt i denne tråden. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Finner ikke ut hvor antall eksponeringer står jeg.... hvilket nr. bilde er av totalt alt... Har derre Opanda greiene Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Finner ikke ut hvor antall eksponeringer står jeg.... hvilket nr. bilde er av totalt alt... Har derre Opanda greiene Dette kan kanskje fungere.. Ellers så skal det stå ganske langt nede i Opanda. Endret 4. november 2007 av Gissan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Dersom instillingene på ditt kamera er samme som på mitt Hr. Olsen så skal bildenavnet fortelle deg hvor mange eksponeringer du har tatt. For eksempel "DSC_8110" altså med min gamle D50 tok jeg i underkant av 10k bilder. Wiken... Endret 5. november 2007 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Har fornyet for hver gang Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Takker for kommentarer. Er det noen som har noe mer å tilføye? Fint bilde, men jeg får ikke øye på noen form for tankefullhet hos fjærkreet ...? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Takker for kommentarer. Er det noen som har noe mer å tilføye? Fint bilde, men jeg får ikke øye på noen form for tankefullhet hos fjærkreet ...? Pff.. Hun tenker så blodet spruter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå