Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvilke leverandører bruker Speedtouch 510i?


Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på hvilke leverandører som bruker speedtouch 510i modem/modem-router?

Har funnet et sånt på el-retur, og trodde det var noe telenor har brukt.

Så jeg kobla det til min egen pc, og fant modemet, men får ikke logget inn i det.

Så jeg sjekka telenor sine sider og fant ut hvordan jeg fikk tilbakestillt det, og dette så ut til å gå bra.

Men jeg får fremdeles spørsmål om brukernavn og passord når jeg prøver å logge inn i det.

 

I følge telenor sida, så er modemene som har serienr som begynner med:

MBTN624MQ og MBTN624PA, innebygget router.

Mens dette jeg har fått tak i har serie nr: DSLBA624MP

 

Så, noen som vet hvilken levereandør dette kan komme ifra?

Eller er det noen her som vet om noe default brukernavn/passord til speedtouch 510i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Lurer på hvilke leverandører som bruker speedtouch 510i modem/modem-router?

Har funnet et sånt på el-retur, og trodde det var noe telenor har brukt.

Så jeg kobla det til min egen pc, og fant modemet, men får ikke logget inn i det.

Så jeg sjekka telenor sine sider og fant ut hvordan jeg fikk tilbakestillt det, og dette så ut til å gå bra.

Men jeg får fremdeles spørsmål om brukernavn og passord når jeg prøver å logge inn i det.

 

I følge telenor sida, så er modemene som har serienr som begynner med:

MBTN624MQ og MBTN624PA, innebygget router.

Mens dette jeg har fått tak i har serie nr: DSLBA624MP

 

Så, noen som vet hvilken levereandør dette kan komme ifra?

Eller er det noen her som vet om noe default brukernavn/passord til speedtouch 510i?

 

prøv adsl / 1024

 

Hvis dete virker så er det nok Telenor ja....

Det er stort set de som har benytet disse... noe NGT også...

 

PS.

Alle speedtouvh har inebygget router hvis det er dete som er konfet.

du kan gjøre dete via intern setup-wizard hvis det er software 4.2.16 eller seinere....

Lenke til kommentar

Takker for tipset!

Det var rett brukernavn/passord :)

Men dette ser ut som en et reint modem gitt..

Fant ikke noe instillinger for router i det.

Fant ikke noe instillinger i det heletatt som jeg kunne endre på.

 

Men det skal også sies at jeg ikke hadde det tilkoblet ADSL linja, kjørte det kun på PC-en.

Legger ved et screenshot av hva jeg fikk opp..

 

Lenke til kommentar

Hvis det er en 510i så er det en modemruter, men det kan fint være konfigurert til å fungere som rent modem, og da vil du ikke nødvendigvis ha uligheter til å justere på ting i webgrensesnittet. mer dyptliggende configurasjonsendringer av speedtouch ruterene foregår ofte via telnet grensesnittet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Men har som sagt resetta den til factory defaults, og dette står det også inne i web-grensesnittet.

 

Og da ville den vel blitt resetta tilbake til router?

Men får se om jeg får kobla den på ADSL linja og logge meg inn på den, og se om je får noe mer muligheter da:)

 

Skulle seriøst ha fått testa med et anna modem eller router her.. det siste døgnet har linja vært mye nede..

Oppsettet jeg kjører nå er standard telenor modem som jeg ikke hsuker hva heter, og dette er kobla mot en egen pc som kjører ipcop linux.

 

Igår rundt kl 22 datt linja ut og kom ikke tilbake før kl 01:22.. så også i loggen på ipcop at linja hadde detti ut flere ganger på natta og morgen. og ifra rundt kl 9 idag var det stabilt fram til ca 22 og da datt det ut igjen.. men kom tilbake etter noen minutter.

Har detti ut flere ganger etter dette også, og da hjalp det merkelignok å be ipcop om å ikke koble seg opp, for så å be den om å koble seg opp igjen.

 

Og mens jeg skrev dette datt jeg også ut..

Lenke til kommentar

Prøvde meg litt på telnet uten å skjønne så mye..

Men så fant jeg ut at jeg skulle prøve med nyere firmware.. og den upgraden gikk te h******.

Og nå vil ikke modemet starte opp, og om jeg prøver å flashe på nytt så får jeg samme feil som ista.. så jeg trur jeg gir opp detta modemet helt :p

Lenke til kommentar

Vel det kan jo ligge hva som helst instillinger i firmwaren som leverandøren har brukt.

 

Du børe absolutt flashe den med original firmware fra Thompson. Da vil du etter reset få tilgang til stadnard kontrollene. Jeg mener vanlig setup på standard firmware inneholder enkelt valg om du vil ha den i bridge eller router mode.

 

om du ikke legger inn org. firmware så blir det jo helt hip som happ hva du kan få til, avhengig av hvilken firmware som igger på den og hvilke restriksjoner den inneholder.

 

EDIT: Sorry, så ikke at du sa du hadde prøvd å flashe. Håper du ikke bricket ruterne da ihvertfall. Hvis ikke, så research litt bedre og prøv igjen er mitt forslag.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Tror nok den har blitt ganske fucked.

har testa med 3 forskjellige firmwares, og alle 3 stopper på 50% på den nederste måler'n (den som viser total fremdrift), og den over som viser fremdrift for den opperasjonen som skjer nå kommer til 20%, da får jeg beskjed om at nettverks kabel er koblet fra, og det betyr vel at router restarter.

Så går den opp til rundt 23% før jeg får feilmelding om at flashinga ikke var vellykket.

 

Så denne er vel bare å kaste?

Om det finnes en enkel løsning så er jeg villig til å prøve, og om ikke så kaster jeg den.

Finner alltids en ny en :p

Dette er den andre på kort tid som jeg kludrer til :p

Den første var også en jeg fant, men der glemte jeg å sjekke power adapteret.. og det var seff feil adapter jeg hadde fått med meg.. så den tok kvelden av for mye strøm.

 

PS, alle firmwares er ifra speedtouch sida.

Fant først en link via telio eller noe sånt..

Var vel også den jeg testa først, men den lå ihvertfall på speedtouch sine servere.

Lenke til kommentar
Tror nok den har blitt ganske fucked.

har testa med 3 forskjellige firmwares, og alle 3 stopper på 50% på den nederste måler'n (den som viser total fremdrift), og den over som viser fremdrift for den opperasjonen som skjer nå kommer til 20%, da får jeg beskjed om at nettverks kabel er koblet fra, og det betyr vel at router restarter.

Så går den opp til rundt 23% før jeg får feilmelding om at flashinga ikke var vellykket.

 

Så denne er vel bare å kaste?

Om det finnes en enkel løsning så er jeg villig til å prøve, og om ikke så kaster jeg den.

Finner alltids en ny en :p

Dette er den andre på kort tid som jeg kludrer til :p

Den første var også en jeg fant, men der glemte jeg å sjekke power adapteret.. og det var seff feil adapter jeg hadde fått med meg.. så den tok kvelden av for mye strøm.

 

PS, alle firmwares er ifra speedtouch sida.

Fant først en link via telio eller noe sånt..

Var vel også den jeg testa først, men den lå ihvertfall på speedtouch sine servere.

 

Har to stk. firmware her:

http://files.sabohn.no/public/speedtouch/5...eedTouch510.zip

 

inneholder også upgradewizard.

 

 

Som jeg skreiv i den første posten min i dette emnet så er det fra versjon 4.2.7.16 at ST510 har innebygget setup wizard.

Før dette så er den likefult et router/bridge/DHCPon WAn - "whateveryou need" slik som Stigma forklarer, men da må du enten ha peil å konfe i telnet eler så må du benytte en offline setup-wizard.

 

Hvis du bruker en av de to bin-filene som jeg har lagt med i filen som du kan laste ned med linken over så skal du ha mulighe til å konfe om med intern setup-wizard ine i boksen.

 

Når det gjelder det at oppgraderingen din stopper på 50% så er dete merkelig, men det kan være at upgrade-wizarden er gammel eller noe.

 

Det skal være mulig å sette disse boksene i kernel-mode soe som gjør bruker/pass unødvendig og den vil da flashe over konfigurasjonen også. er usikker på hvordan man gjør dette på ST510i dessverre, men kan tenke meg at det er ved å starte den og under oppstart, ta strømmen og sett den i igjen omgående. Prøv da å oppgradere.

 

Uansett anbefaler jeg fast IP på maskinen ved bruk av upgrade-wizard.

good luck

Lenke til kommentar

Feilen kan være at jeg ikke brukte fast ip.

Og den kjørte automatisk kernel mode når den ble feil flasha..

Men skal prøve filene dine og se om det går da, går det så kan jeg prøve nyere FW etter dem, eller legge inn noe setup greier jeg fant på sida til speedtouchen.. husker ikke hva det het i farten men.

 

Skal teste filene dine nå.

 

*edit*

Testa nå med fast ip (10.0.0.10) og flasha med den nyeste fila du sendte med.

Tror dette er sammen som jeg har prøvd før.

Nå kom jeg til 50% total, og litt over 40% på task, så fikk jeg beskjed om at nettverks kablen var frakoblet.

Så fortsetta den til rundt 43-45% før den hoppa opp på 100% og sendte meg videre til:

The wizard was unable to upgrade your SpeedTouch device.

Following error occured:

 

Failed to startup new software.

 

No system software.

Failed to flash system software."

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...