Alastor Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg har en del større og relativt krevende x264-filmer, som funker glitrende både med MPC og VLC, iallefall for mitt øye. Men, perfeksjonist som jeg er, så lurer jeg på hvilken av disse spillerne som funker best for avspilling av x264 (da gjerne hd-materiale), og eventuellt hvilken kodek jeg bør bruke til MPC? Har hørt noe om CoreAVC. Har en C2D E6600 og 2 gig minne, så ytelsen skal være god nok. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Nå vet jeg ikke hvordan MPC håndterer x.264, men i VLC har man tilgang til en rekke innstillinger for dekoding av h.264/x.264. Men det er kanskje ikke så nyttig når man ikke har anelse for hva halvparten av innstillingene er, men man har i alle fall stor kontroll på dekodingen i VLC. CoreAVC er, om jeg ikke tar feil nå, en kodek for h.264/x.264 som er ekstremt kjapp, men samtidig har grei bildekvalitet. Ulempen er at CoreAVC koster penger i motsetning til VLC. Men om det ikke er noe umiddelbar forskjell på bildekvaliteten du kan se mellom VLC og MPC er det vel bare å velge etter smak og behag? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Ok, så det finnes altså bedre kodeker enn coreavc på bildekvalitet? CPU-kraft er ikke noe problem, så jeg går for best mulig bilde. Er fornøyd med VLC så langt jeg - er bare slik at om det finnes noe som gir hakket bedre bilde, ifølge "expertene", så kjøper jeg begrunnelsene . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå