Mats Danielsen Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hei, dette scriptet gjør bildet veldig skurrete: <?php $imagesource = $_GET['show']; $filetype = substr($imagesource,strlen($imagesource)-4,4); $filetype = strtolower($filetype); if($filetype == ".gif") $image = @imagecreatefromgif($imagesource); if($filetype == ".jpg") $image = @imagecreatefromjpeg($imagesource); if($filetype == ".png") $image = @imagecreatefrompng($imagesource); if (!$image) die(); $watermark = @imagecreatefromgif('bilde.gif'); $imagewidth = imagesx($image); $imageheight = imagesy($image); $watermarkwidth = imagesx($watermark); $watermarkheight = imagesy($watermark); $startwidth = (($imagewidth - $watermarkwidth) - ($imagewidth - 100)); $startheight = (($imageheight - $watermarkheight) - 5); imagealphablending($image, true); imagecopymerge($image, $watermark, $startwidth, $startheight, 0, 0, $watermarkwidth, $watermarkheight, 100); imagejpeg($image); imagedestroy($image); imagedestroy($watermark); ?> Eksempel; http://radiolive.dk/henrik/ Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg vil gjette på at problemet er konverteringen fra gif til jpg. Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Har prøvd at begge filene er gif, men blir fucka uansett. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hvilke formater er det du prøver å sende inn her? Merk at dersom du her sender inn et gif-bilde, så ender du opp med et 256fargers bilde ut også om jeg ikke tar veldig feil og dermed en veldig begrenset fargepalett. Anbefaler deg å opprette et nytt bilde med imagecreatetruetype() og deretter kopiere først originalen over til det, for så å legge til vannmerket. Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Hei, er ikke jeg som har laget hele scriptet. Har du mulighet for og lage for meg? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Greit nok.. prøv med denne: <?php $imagesource = $_GET['show']; $filetype = substr($imagesource,strlen($imagesource)-4,4); $filetype = strtolower($filetype); switch ($filetype) { case '.gif': $image = imagecreatefromgif($imagesource); break; case '.jpg': $image = imagecreatefromjpeg($imagesource); break; case '.png': $image = imagecreatefrompng($imagesource); break; } $image || die(); $watermark = imagecreatefromgif('bilde.gif'); $imagewidth = imagesx($image); $imageheight = imagesy($image); $image2 = imagecreatetruecolor($imagewidth, $imageheight); imagecopy($image2, $image, 0, 0, 0, 0, $imagewidth, $imageheight); $image = $image2; $watermarkwidth = imagesx($watermark); $watermarkheight = imagesy($watermark); $startwidth = (($imagewidth - $watermarkwidth) - ($imagewidth - 100)); $startheight = (($imageheight - $watermarkheight) - 5); imagealphablending($image, true); imagecopymerge($image, $watermark, $startwidth, $startheight, 0, 0, $watermarkwidth, $watermarkheight, 100); imagejpeg($image, null, 100); imagedestroy($image); imagedestroy($watermark); ?> Nå skal det sies at sikkerheten i scriptet er ikke akkurat topp. Jeg har ikke gjort noe for å sikre det noe utover originalt. Endret 3. november 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå