Gå til innhold

Prosessor død?

ZerBox

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg nytt kavbinett og skulle flytte alt over til det nye. Var veldig forsiktig mot statisk elektrisitet. Alt ble flyttet over, emn jeg tok av prosessorviften for å sette på en digital-tempmåler for prosessorer som jeg hadde kjøpt. Den ble lagt et par milimeter fra kjernen.

jeg satte på viften igjen og startet pc'en.

Den startet uten at noenting kom opp på skjermen, men sluknet etter 8-10sek. Prøvde igjen å starte maskinen, men etter det må jeg ha strømledningen ute i 10sek før jeg setter den i ijen og kan starte den opp, men nå starter alt bare i 1sek før den slukner på ny.

Har prøvd det meste, men finner ingen feil. Kan heller ikke se noe svidd på prosessoren(selv om det ikke alltid er mulig).

Noen som vet hva som kan være problemet?

List opp hva det kan være, så kn jeg teste alt mens det blir listet opp her!

Står i manualen til hovedkortet mitt(MSI K7T Turbo2) at det skal være noen lys(D-LED & D-Bracket)(side 17) som skal lyse og forklare hva som kan være problemet i slike situasjoner, men finner ingen lys...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil heller tro at lysene kommer fra innsiden av kabinettet. Se mellom utgangene til com/lpt kabel og det innebygde lydkortet.

Pass på at cpu vifte tilkoblingen siter i vifte headeren som er merket cpu. Prøv også å fjerne bios batteriet (pass da også på at nettstrømmen er koblet fra).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...