lockdog Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Jeg får internett på hybelen via et VPN nettverk fra skolen, og bruker til vanlig Cisco VPN Client. Kobler ikke til med noe sertifikat, kun brukernavn og passord. Jeg ønsker å opprette et lokalt nettverk på hybelen min for xbox, workstation og server. Så lurer på: -Vil denne funke til mitt bruk? -Må VPN-serverene på skolen være konfigurert på en spesiell måte for at jeg skal kunne lage et lokalnettverk på klientsiden? Endret 3. november 2007 av lockdog Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) du kan bruke PC-en din og sette opp vpn client så bruker du delinet vidre ut på annet lan kort (du mp ha 2 lan kort.) eller så kan du bruker en vpc client box som eks wrt54g eller andre NB: sjekk at dem ikke har sperra udp Endret 4. november 2007 av ranvik Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 du kan bruke PC-en din og sette opp vpn client så bruker du delinet vidre ut på annet lan kort (du mp ha 2 lan kort.) Dette funker ikke da cisco-klienten har lagt inn en protokoll som heter "Deterministic network exchanger", som hindrer trafikk mellom alle lokale nettverk og vpn-nettverket. Det er mulig å tillate lokal nettverkstrafikk, men det er kun på samme nettverkstilkobling som vpn-tunellen, ikke på de andre. Derfor er deling av netverk på den måten umulig, om ingen vet om en annen klient jeg kan bruke som gjør dette mulig? eller så kan du bruker en vpc client box som eks wrt54g eller andre Jeg ser ikke helt hvordan wrt54g kan hjelpe meg. Denne routeren kan slippe igjennom vpn-tuneller, men den har ingen "innebygget vpn-klient". I så fall må det finnes en uorginal firmware som inneholder noe slikt. UDP er åpen og fin, ingen problemer med det. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 har du wrt54gl og flash den med dd-wrt ( så får du vpn støtte) her er guide hvordan sette opp med cisco vpn som du har : http://wiki.openwrt.org/VPNC du kan bruke openwrt programer på dd-wrt, men enklest først gang og sett opp med openwrt. software på box'en det er sikert flere som har en cisco vpn client som du kan router over til andre net. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Jeg må uansett kjøpe meg en router, så jeg vil gjerne få tak i en med gui. Noen som vet om den jeg linket til vil funke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå