Massimas Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Trenger hjelp her ... Har en CD med kopisperre, men hvordan får eg den vekk ? Værsåsnill noen ! HJELP! Endret 3. november 2007 av Massimas Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 You don't. Men nar du kjoper en CD, har du kjopt en lisens pa materialet. Og da mener jeg det er lov a laste ned sangen. Noen andre som kan bekrefte det? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Det er et vanskelig juridisk spørsmål hvorvidt det å knekke/fjerne kopisperren på CD-er er ulovlig eller ei, eller det å unngå kopisperren uten å gjøre inngrep i kopisperren er tillatt (f.eks gjøre opptak når CDen avspilles på normal måte). Jeg vil anbefale trådstarter til å sende en melding til en moderator og få avklart om dette dermed bryter med retningslinjene #8. For å unngå advarsler og pes tørr jeg ikke evt. hjelp til før tråden er godkjent av moderator. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Som Skag1 skriver, så kan dette stride mot retningslinjene på forumet. Hvis du skal omgå sperren for å lage de om til MP3 for å spille på din MP3 avspillerm, så er det garantert innenfor lovverket. Dette står også i forarbeidene til den mye omtalte "MP3- loven". Der står det faktisk eksplisitt nevnt MP 3 som et eksempel, og den problemstillingen du nevner der. Husk også at loven kun beskytter "effektive" sperrer som det står så pent. Hvor langt man kan trekke dette, blir et annet spørsmål. Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Er ihvertfall ulovlig å laste ned. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Det er vel strengt tatt bare ulovlig a laste ned ting man ikke har lisens pa. iTunes laster man ned med feks. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Alt materialet som er lagt opp uten samtykke fra rettighetshaverene er ulovlig å laste ned. Det var sikkert også det nils2911 mente. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Lenge siden jeg har testet, så det er mulig det finnes andre kopi-sperrer i dag, enn da jeg testet sist. Uansett kjøpte jeg en CD i butikken og fikk ikke til å rippe den ned til MP3-spilleren min. Løsning: La den inn i CD-spilleren (vanlig audio-spiller) med digital-utgang. Gjorde opptak av låtene gjennom optisk-inn-overføring. Litt pes, så jeg skal ikke kjøpe flere slike CD-er som gjør det så vanskelig å spille av i MP3-spilleren min. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Rip med iTunes, brenn på plate? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Om du skal rippe så prøv EAC (Exact Audio Copy) og LAME (Mp3-encoder). Har endå ikkje støtt på ei CD-plate det ikkje får rippa med EAC. Google EAC og Lame så finn du begge delar. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Om du skal rippe så prøv EAC (Exact Audio Copy) og LAME (Mp3-encoder). Har endå ikkje støtt på ei CD-plate det ikkje får rippa med EAC. Google EAC og Lame så finn du begge delar. Varierer litt etter hva slags CD-drev du har, min plex premium skjærer igjennom alle kopibeskyttelser som kniv i varmt smør, andre drev er ikke like enkle å forholde seg til. AtW Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hmm, det var eg ikkje klar over. Trudde det gjekk kun på programvare, men det fysiske forskjellar og altså. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Det finnes MANGE programvarer man kan bruke. Har vel 5-6 stykk som fungerer utmerked. Men ta og bruk google så finner du et program. (jeg er dessverre ikke på den dataen der de programene jeg bruker ligger= Men alt er mulig. Og jeg mener det er lovlig. Du har kjøpt den platen. den er din. Du kan gjøre det du vil med den så lenge du ikke deler den med andre. så å bryte sperren skal ikke stride med loven etter sånn jeg har skjønt det. Men ikke ta meg på orde. har ikke kilder som kan bekrefte det. Kun ting jeg har hørt osv Lykke til med og få fjernet sperren Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hmm, det var eg ikkje klar over. Trudde det gjekk kun på programvare, men det fysiske forskjellar og altså. Man kan vel kanskje si det går på programvare i den forstand at spillere har forskjellig firmware osv, men det er litt forskjell på hva spillere får til ja. Men uansett er nok EAC det beste programmet å bruke, så det er bare å teste for trådstarter. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå