asdfteam Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Den gamle tråden min om videospilleren jeg bygde om til PC forsvant, men takk for de hyggelige kommentarene jeg fikk. Jeg følte meg ikke helt ferdig med maskinen, så jeg kjøpte et LCD-panel på Elfa, og etter en kveld med lodding ble det slik: Flere bilder og info om selve byggingen her. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hei!! Så at du mista den forige ja, =/ Jeg må først Takke deg for at du Inspirerte meg til å begynne med Div-X boxen min. Selv om det var klokke 03.00 på natta... Å for et NICE! Prosjekt du har fått sammen.... men du!!! Når du kjøpte det LCD'et måtte du lodde på LCD'et`? eller brukte du slike "Kablesko" som han? Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hei!! Så at du mista den forige ja, =/ Jeg må først Takke deg for at du Inspirerte meg til å begynne med Div-X boxen min. Selv om det var klokke 03.00 på natta... Å for et NICE! Prosjekt du har fått sammen.... men du!!! Når du kjøpte det LCD'et måtte du lodde på LCD'et`? eller brukte du slike "Kablesko" som han? (I guiden) Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg trodde jeg skulle være smart, så jeg brukte en gammel floppykabel som jeg delte. Så brukte jeg en floppykontakt (med vinkel) fra et gammelt kontroller-kort. Delte kontakten så den fikk bare 14 pinner og loddet den fast. Var nødt til å ha den på baksiden av LCD'et. Problemet da var at pinnene ble byttet om to og to. Dvs. at ledningene i kabelen ble koblet til pinnene på LCD'et i denne rekkefølgen: 2-1-4-3-6-5 osv... Ble nødt til å vri to og to ledere når de skulle loddes fast på parallell-kontakten. Klønete... Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg trodde jeg skulle være smart, så jeg brukte en gammel floppykabel som jeg delte. Så brukte jeg en floppykontakt (med vinkel) fra et gammelt kontroller-kort. Delte kontakten så den fikk bare 14 pinner og loddet den fast. Var nødt til å ha den på baksiden av LCD'et. Problemet da var at pinnene ble byttet om to og to. Dvs. at ledningene i kabelen ble koblet til pinnene på LCD'et i denne rekkefølgen: 2-1-4-3-6-5 osv...Ble nødt til å vri to og to ledere når de skulle loddes fast på parallell-kontakten. Klønete... Åja.. kjøpe meg det der LCD jeg.... Det jeg hadde før klura jeg bare opp , så solgte jeg det... =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå