Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin startet ikke, HJELP

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er har nylig kjøpt meg en ny pc i deler og satte den nettopp sammen. Delene er kjøpt fra netshop.no og komplett.no

Delene i PC-en er følgende:

RAM: OCZ DDR2 2048MB Gold GX XTC Dual Channel

PSU: Corsair strømforsyning 520W

CPU: Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz Socket775

HDD: Seagate 250GB S-ATA II NCQ 7200RPM 3GB/S

Hovedkort: Asus P5B hovedkort for S775

Skjermkort: Gainward GeForce 8600GT 256MB GDDR3,

Problemet mitt er at når jeg hadde satte sammen pc og startet den så startet den i et sekund deretter restartet den seg før den gikk og duret i 5 min før den skrudde seg av. Under dette så får jeg ikke noe bilde på skjermen, jeg får heller ikke noe feilmeldinger. Alle viftene kjører, både CPU viften og viften på skjermkortet og både HDD og DVD spiller kjører.

Jeg tror kanskje hovedkort eller PSU er defekt, spørsmålet mitt er om noen kan hjelpe meg til å finne ut hvilken av disse delene som er defekte så jeg kan sende inn den rette.

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du brukt spacers når du har skrudde fast hovedkort? Husket å installert ram i slot 1 og 3 eller slot 2 og 4??

Koble alt av kabler ifra hovedkortet og koble alt på igjen. Og da kun ram og hdd og på knappen.

Hvis det ikke fungere fremdeles, reset bios(cmos).

Booter maskinen før den restarter/stopper??

Lenke til kommentar
Har du brukt spacers når du har skrudde fast hovedkort? Husket å installert ram i slot 1 og 3 eller slot 2 og 4??

Koble alt av kabler ifra hovedkortet og koble alt på igjen. Og da kun ram og hdd og på knappen.

Hvis det ikke fungere fremdeles, reset bios(cmos).

Booter maskinen før den restarter/stopper??

Har innstalert ram i slot 1 og 3 ja, og har brukt spacers. Jeg er også sikkert på at alt av kabler står riktig. Skal prøve og koble fra alt unødvendig nå og starte

Lenke til kommentar

Du kan kontrollere hvilken bios ver finner du i CD plate som følger med HK, siden maskin restarter på så kort tid.

MEN

Så lenge maskin er så ustabilt, vil det ikke være riktig å prøve å oppgradere med den configurasjon du nå har.

Det vil si, at du bør låne CPU og ram som er kompatibelt under oppgraderingen.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Fant ikke noe på CD-en om hvilken bios versjon jeg hadde, når jeg åpnet filen på cd om informasjon om hovedkortet så fikk jeg bare feilmld. Men om det er sånn at hovedkortet ikke støtter CPU og RAM en min før jeg oppgraderer BIOS bør jeg ikke få noe feilmld. og forklarer det hvorfor alt skrur seg av etter en stund?

Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke finner noe på CD-en? Bruker i ligge i en mappe på rota. /bios elns. En .bin fil elns. Følger vanligvis med ett program som kan åpne slike bios filer og sjekke versjonen. Hvis ikke kan det lastes ned. MEn det er jo ikke noe poeng om du ikke finner bios fil.

Lenke til kommentar
Sikker på at du ikke finner noe på CD-en? Bruker i ligge i en mappe på rota. /bios elns. En .bin fil elns. Følger vanligvis med ett program som kan åpne slike bios filer og sjekke versjonen. Hvis ikke kan det lastes ned. MEn det er jo ikke noe poeng om du ikke finner bios fil.

Fant ikke noe fil jeg nei, men hjelper deg meg noe å finne ut hvilken bios versjon jeg har da? Får jo ikke til å oppgradere likevell?

Lenke til kommentar

twc_raiden: Ikke 100% sikkert at hovedkortet er ødelagt. Kan være den ikke "trives" med de andre komponentene.

simbrew: Nei. For å oppgradere krever det at du låner en cpu den støtter. Og da må den virke.

Endret av JAPCU
Lenke til kommentar
twc_raiden: Ikke 100% sikkert at hovedkortet er ødelagt. Kan være den ikke "trives" med de andre komponentene.

simbrew: Nei. For å oppgradere krever det at du låner en cpu den støtter. Og da må den virke.

Men når det står at hovedkortet støtter den RAM og CPU jeg har så skal det da funke uten noe oppgraderingen?

Har en gammel pentium 3 prossesor, kan prøve den og vist det det ikke funker så sender jeg inn hovedkortet, Tusen takk for hjelpen alle sammen ;)

Endret av simbrew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...