ME-MY Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Eg jobber på en fabrikk som selger og produserer diverse varer, der har vi en "leveringsplan" over ordrer som skal sendes innen gitt uke, denne planen inneholder.: ordre nr, Kunde, Behandling, varegruppe, Lev uke, Ordre type , forsendelses dato. Problemet er at dette er oppført på et exel ark, det vi si det at kun 1 har redigerings rettigheter, selv om at vi er 5-6 som bruker denne. Det eg trenger er en leveringsplan der, flere brukere kan jobbe på samme plan uten at det går ut over redigerings mulighetene Samt søke muligheter for å søke på alle oppføringer, der du da får opp all relevant informasjon som er oppført, samt redigerings mulighet Om noen kan hjelpe med å lage dette, eller om noen har tips / råd, eller har / vet om en bok som kan hjelpe meg. så hadde det vært fint med litt feedback. takker på forskudd Da dette vil gjelpe min vær dag masse. Lenke til kommentar
roac Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hvis du ikke kan noe om Access fra før så vil jeg vel påstå at det kan være noe ambisiøst, men du er klar over at Excel har muligheten til å bruke delt arbeidsbok, slik at flere faktisk kan redigere samme excel ark samtidig. Det eneste problemet jeg har opplevd her er to som redigerer samme celle før datane er synkronisert mellom brukerene. Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Eg jobber på en fabrikk som selger og produserer diverse varer, der har vi en "leveringsplan" over ordrer som skal sendes innen gitt uke, denne planen inneholder.: ordre nr, Kunde, Behandling, varegruppe, Lev uke, Ordre type , forsendelses dato.Problemet er at dette er oppført på et exel ark, det vi si det at kun 1 har redigerings rettigheter, selv om at vi er 5-6 som bruker denne. Det eg trenger er en leveringsplan der, flere brukere kan jobbe på samme plan uten at det går ut over redigerings mulighetene Samt søke muligheter for å søke på alle oppføringer, der du da får opp all relevant informasjon som er oppført, samt redigerings mulighet Om noen kan hjelpe med å lage dette, eller om noen har tips / råd, eller har / vet om en bok som kan hjelpe meg. så hadde det vært fint med litt feedback. takker på forskudd Da dette vil gjelpe min vær dag masse. Du kan kjøp deg sams teatch your self Access in 21 Days. finnes både på norsk og engelsk, og er svært gode bøker for nybegynnere og er en del tips å få med seg for oss "veteraner" også. www.bokkilden.no har slike. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 "in 21 days"-bøkene er vel regnet som noen av de dårligste lærebøkene ever, men... Lenke til kommentar
roac Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hva angår bøker, så kommer det helt an på leseren hva han oppfatter som bra. Det er vel en grunn til at både Dummies og 21-days og Wrox Professional Series selger rimelig godt, men selv kommer jeg aldri til å kjøpe en selv. Jeg hadde vel gått for "Apress PRO Access 2007" tenker jeg, evt en bok med teksten "intermediate to advanced" på ryggen. Men, nå har jeg heldigvis ikke tenkt til å lære meg access Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 "in 21 days"-bøkene er vel regnet som noen av de dårligste lærebøkene ever, men... Nå er vel dette en sak som kommer ann på øye som ser tenker jeg. For de som ikke kan en tøddel, så er lær deg selv bla bla på 21 dager regnet som gode bøker. Vet de bruker dem på ungdomsskolen her rundt, og det er mange som lærer seg basic ting via disse uten problemer. Du er nok for avansert som bruker til å ha noe nytte av dem, men nå var vel spørsmålet fra noen som ikke kunne et skvadder.. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Folk jeg har snakket med som har begynt med disse bøkene klager over at man ikke lærer en dritt av de. Det finnes nok en laaaang liste over bøker jeg ville anbefalt før en "in 21 days"-bok. Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Folk jeg har snakket med som har begynt med disse bøkene klager over at man ikke lærer en dritt av de. Det finnes nok en laaaang liste over bøker jeg ville anbefalt før en "in 21 days"-bok. Hehe, okei. da er det vel bare å begynne å ramse opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå