Gå til innhold

Gamer (15-18k) Crysis ready!

Anbefalte innlegg

Hei

Har lenge hat planer om å skaffe meg ny data..

Jeg skulle bestille for to månder siden men så flytta jeg på hybel og trengte pengene.

Jeg har nå 18k som jeg kan bruke, får enda litt til vis jeg får borteboerstipend.

Men jeg blir veldig glad hvis jeg finner en til 17k.

Det er snakk om bare kassa....

Valget står mellom E6850 eller Q6600.

Asus hovedkort, til en rimelig pris.

4Gig ram, 800Mz

xfx skjermkort, står mellom 8800gtxXXX eller 8800ultraXXX.

Og en kraftig strømforsyning.

Stor harddisk 750Gig

Vista 64bit OEM

hadde lyst på et TT armor kabinett.

Vannkjøling har jeg kjøpt, mangler bare GPU-blokk.

Så jeg skal prøve meg på OC.

Hadde vært artig om noen ville gi meg tips om hva jeg burde velge. :) :) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har lenge hat planer om å skaffe meg ny data..

Jeg skulle bestille for to månder siden men så flytta jeg på hybel og trengte pengene.

Jeg har nå 18k som jeg kan bruke, får enda litt til vis jeg får borteboerstipend.

Men jeg blir veldig glad hvis jeg finner en til 17k.

Det er snakk om bare kassa....

Valget står mellom E6850 eller Q6600.

Asus hovedkort, til en rimelig pris.

4Gig ram, 800Mz

xfx skjermkort, står mellom 8800gtxXXX eller 8800ultraXXX.

Og en kraftig strømforsyning.

Stor harddisk 750Gig

Vista 64bit OEM

hadde lyst på et TT armor kabinett.

Vannkjøling har jeg kjøpt, mangler bare GPU-blokk.

Så jeg skal prøve meg på OC.

Hadde vært artig om noen ville gi meg tips om hva jeg burde velge. :) :) :)

Hva med å kjøpe to 8800GT kort istedetfor 8800GTX/ULTRA? Mye høyere ytelse for ca. samme pris med tanke på GTX varianten, og faktisk billigere enn ULTRA utgaven...! :thumbup: Ville forresten selv ha valgt en Q6600 prossesor, men det er smak og behag;-)

Btw, jeg tror du bør gå for 2*500GB harddisker istedet for en på 750GB, da 500GB er det som gir mest for pengene nå for tiden :)

Lenke til kommentar

Jeg vet at å kjøpe 8800 ultra egentli er sløsing med penger.

Så jeg lurer på hvordan ytelsen på to 8800gt er i forhold til et 8800ultra.

Men jeg er opptatt av at jeg skal kunne kjøre alt på max av grafikk i crysis og lingnende spill.

Har litt lyst på Q6600, driver med 3d-modellering og av og til multitasking.

Lenke til kommentar

Til multitasking så kommer du ikke noe lengre med Q6600 enn E6850. Når det gjelder 3D-modellering så må du sjekke om programmene du bruker støtter 4-kjerne. Hvis ikke burde du gå for E6850. Alle tester viser at den yter bedre i spill enn Q6600. Selv når du klokker begge disse prosessorene så yter E6850 så og si alltid best. Mange ganger er det med klar margin. Selvfølgelig så vil det i fremtiden komme spilll og programmer som tar mer nytte av 4-kjerner, men den store majoriteten av disse ligger godt frem i tid. Vi snakker gjerne to år før man vil begynne å se noen forskjell. Enkelte brukere vil kanskje kunne strekke seg i tre år før man ser en merkbare forskjell på ytelsen. Da blir jo spørsmålet ditt hvor ofte du oppgraderer. Oppgraderer du cpu oftere enn hvert andre år, eller du ligger på grensen til dette, så burde du helt klart velge E6850. Den eneste grunnen til å velge Q6600 for de fleste blir å kunne skryte på seg fire kjerner. Det blir som å bruke én salve for kroppen, og én salve for sjelen. Begge leger kroppen like bra, men den ene koster mer enn den andre og har et finere navn.

Selv tar jeg en fullstendig maskinoppgradering hvert 1,5-2 år. Gjør du det samme så finnes det ingen tvil om at E6850 er det beste valget. Uansett, lykke til med ny maskin!

Lenke til kommentar
Jeg regner med at jeg blir å oppgradere om 1-2 år men jeg har tengt til og kjøpe vista OEM, så vis jeg oppgraderer kan jeg bare spørre om de kan resette lisensen på grunn av

"feil med hovetkortet" ?

Det pleier å gå hvis hovedkortet er det samme, eller veldig likt det du hadde. Er det samme socket så burde det gå greit. Har ikke noen direkte erfaringer selv, men har snakket med en del som har vært i kontakt med MS. Det jeg lurer på er hvorfor du vurderer å lure MS. Du sier "feil med hovedkort" som om det er en hvit løgn. Dersom du tar en full eller større oppgradering av systemet ditt så skal du strengt tatt kjøpe en ny OEM lisens da denne er knyttet til hovedkort. Slik jeg ser det så kan du gjerne laste ned en piratversjon av Vista. Jeg ser ikke poenget med å betale for noe du bryter vilkårene på. Du er like kriminell om du betaler for noe du bryter vilkårene på som noe du ikke har betalt for å bruke. La meg gjøre moderatorene oppmerksomme på at jeg ikke oppfordrer til piratvirksomhet, men ønsker bare å belyse aspektet ved å bryte lisensvilkårene.

Edit: typo

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

En 600W burde være nok, men det må være nok A på 12V'en. Spør gutta i skjermkortkategorien hva de anbefaler av PSU når det er snakk om to stykk 8800GT i SLI. Styr unna gjærninga som sier at kun størst er det som teller, men hør på de erfarne brukerene.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Et lite tips;) Kjøp et hk som støtter ddr2 eller kjøp ddr3 ram;)

Skal du gå for et ddr2 hk vil jeg anbefale Asus P5N32-E SLI PLUS. Godt hk, gode overklokkingsmuligheter og det meste til en overkommelig pris.

DDR3 RAM har jeg ikke peiling på. Men slik som jeg har forstått det har den enda ikke kommet på samme nivå som ddr2 er på i dag.

600watt vil holde lenge til to 8800gt siden de bare drar rundt 100watt vær.

Vil også anbefale deg et annet kabinett enn Armor. Det er et kabinett som du vil bli lei av etter 2-6månder. Pluss at det er en laberkvalitet over kabinettet og generelt alle thermaltake produkter synes jeg. Hurtig festene er et slit. stor plastisk følelse av det meste. Gode gamle skruer er det som funker over tid.

Vet ikke heilt hva av vannkjøling du skal bruke sånn at det å anbefale deg noe kabinett er vanskelig.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Hovedkortet du har valgt har DDR3, mens du har valgt DDR2 RAM.

Tilsvarende hovedkort for DDR2 er vel P5K.

Ellers støtter vel ikke P35 brikkesettet SLI, med mindre du har tenkt å bruke modifiserte drivere.

Edit: Too late...

Tingen med DDR3 er at du betaler mye mer enn det smaker. Per i dag vil jeg ikke anbefale DDR3 med mindre budsjettet er uvesentlig.

Edit 2: Mener også at 600W burde være tilstrekkelig. Eksempelvis Corsairs HX620W som får mye skryt. Dessuten er det bortkastet å kjøpe fabrikkoverklokkede skjermkort om du har tenkt å klokke selv. Mitt tips er å kjøpe fra billigste produsent (som vel for tiden er Asus sitt til 1900kr).

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Kan dere hjelpe meg å finne et hovedkort som har støtte for PCIe*16 ved SLI.

DDR2 ram minne, støtter E6850, og WLAN.

WLAN er ikke nødvendin men det hadde vært kjekt. :) :) :)

EDIT: Har en 2 vifters radiator og liten vanntank.

Endret av larskj16
Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/product.php?productId=62749

Beste hovedkortet for pengene for tiden. Passer deg ypperlig.

Det å plassere en dobbel radiator er en vanskelig sak.

Du må nok sage litt uansett hvilket kabnettet du kjøper.

Skal selv har jeg et Lian Li Som jeg skal instalere en dobbel radiator i. Når jeg får den mandag eller tirsdag.

Jeg har bestemt meg for å sage et hull i toppen slik at jeg bruker da opp 1U i front bayen. Også har jeg en enkel radiator i bakkant. Planen er å kjøle ned hk nord og sør brikk cpu og to 8800gt kort.

Det er et ypperlig kabinett som jeg ikke vil nøle med å anbefale deg. Men det krever litt jobb å få inn en dobbelradiator.

Lenke til kommentar

Både Unreal turnament 3 og Crysis har støtte for Quad-core, der førstnevnte har vist seg å gi svært gode resultater på en quad-core. Crysis skal også komme med Quad-core støtte, dog har demoen liten eller ingen Quad-core støtte, så noen offisiell ytelsetest venter fortsatt.

FlightX Simulator tar vel også ganske grei bruk av fire kjerner?

Jeg ville nå ivhertfall gått for Q6600...

Skal du ha tyngre applikasjoner å kjøre i bakgrunnen mens du spiller så vil Quad-core naturligvis heve seg langt over enhver dual-core.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Crysis-Ready?

Om du mener å kjøpe en pc som klarer crysis med ALT på maks (ink AA og AF) gjør du ei blemme...

Tingen er at per dags dato finst det ingen skjermkort som klarer ALT på maks samtidig som det skal være spelbart! Altså over 60 fps som vil være å foretrekke av dei fleste.

Eg vil tippe at om noken måner muligens januar/Februar har vi kanskje fått skjermkort som nærmer seg, og til en billigere penge enn dei skjermkortene vi får idag.

I tillegg har AMD komt med nye prosessorar som kanskje yter bedre enn c2d gjør for øyeblikket?

Men om du må ha en pc til 17 tusen er det dei rette komponentane du har valgt, men crysis-ready? neppe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...