Gå til innhold

Unntakstilstand i Pakistan, "Jeg gjør det for Pakistan"

Anbefalte innlegg

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.3939006

Ja, høyesterettsdommere er blitt avsatt. Militæret har stengt alle utganger, veier og private mediebedrifter er blitt stoppet.

Han taler på BBC nå. Er det virkelig ingen norske medier som dekker dette nå? Tragisk.

"Jeg gjør det for landet mitt", han skal slå ned på terroristene i landet.

"Pakistan kommer først"

"Tiden er inne for smertefulle valg"

"Pakistans suverenitet ville vært utsatt hadde jeg ikke gjort dette"

"Gud være med dere, og Pakistan"

Det er snakk om å slå ned på kaoset, terroristene og ekstremistene i Pakistan.

Dette er farlig spennende, har jeg gått glipp av det på nyhetene eller er det ikke blitt dekket av norske medier? Dansenyheter er viktigst. Eller dekker "nyhetskanalen" dette? Ser VG og Dagbladet har Start sitt nedrykk som hovednyhet. Jaja.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Kan bli vel spennende dette her. Valgmulighetene som Pakistan har er heller ikke lystige. Enten en gjennomkorrupt Bhutto, islamske ekstremister, eller slik som i dag, bare med tillegg av mer av det samme.

Lenke til kommentar

BBC World hadde intervjuer med både Khan og Bhutto i natt.

Khan var ikke helt sikker på hvorfor han havnet i husarrest og mente at det var egentlig begått ett militærkupp av Musharraf i ett desperat forsøk på å beholde makten. Mannen rømte fra husarrest en gang i natt. Bhutto sa vi måtte støtte Musharraf (? Usikker på den dog)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182971

Forøvrig så talte Musharrraf en gang til og sa at han skulle ta tiltak for å sørge for at selv om han skulle bli veltet av ekstremister. Skulle atombombene deres bli sikret slik at man ikke kunne ta de i bruk.

Total militærmakt bak en kar. Lovlige opposisjonsledere jaktet ned og fengslet. Det er jo helt latterlig.

Lenke til kommentar

Mye tyder vel på at fyr'n sitter på overtid. Han kom til makta ved et militærkupp i 1999 og har diktatoriske nykker. Og USA's "demokratiserings-plan" for regionen innbefatter tydeligvis ikke Pakistans folk. "We don't care if he's a bastard, as long he is our bastard"

Lenke til kommentar

Finnes mange udemokratiske og til dels ekstreme regimer der ute. Men nå merker jeg at jeg bekymrer meg litt. Her snakker vi et land med atomvåpen, mye militær makt og som jo har et betent forhold til India (kashmir).

Men klart, det er mer interessant å lese om Starts nedrykk og Jorun Stiansens kjæreste...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Total militærmakt bak en kar. Lovlige opposisjonsledere jaktet ned og fengslet. Det er jo helt latterlig.

Ja, helt enig. Så kommer jeg på at en annen betydelig stat også er innrettet slik. Den staten er litt mere "sivilisert", så den fengsler bare de som er ulovlige stridende, og de som ikke kan fengsles tar vi heller i bruk et propagandaapparat som i dimensjoner hadde gitt selv Gobbels våte drømmer, overfor.

At den staten tilfeldigvis støtter Musharraf er jo så klart helt tilfeldig.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Kortene er heller ikke noen gode. Ekstremister, korrupte "demokratiske" politikere og en diktatur.

Men hvis man skal velge mellom disse tre, ville jeg nok ha gått for diktaturen. Han har jo i det minste fått styr på landet i de siste årene han har vært til makten, men støtter overhodet ikke avsettingen av høyesterettdommeren eller å pågripe uskyldige politikere og advokater :(.

Lenke til kommentar
Han har jo i det minste fått styr på landet i de siste årene han har vært til makten

Det var vel ikke så galt der nede før '99 heller tror jeg(?) Hvis du mener "fått styr på" betyr slått ned på religiøse/fundamentalistiske grupper så har du rett. USA har jo hitil belønnet ham med 55 milliarder kroner for den jobben.

Ok, jeg er besk mot USA , men kjører de ikke en litt dobbel-standard m.h.t. demokrati-pushinga i regionen? I Afghanistan innfører Bush & Co demokrati med kanoner og fly, mens man ser gjennom fingrene med sin anti-demokratiske alierte general Musharraf i Pakistan, fordi han er "nyttig" å ha på lag. Dvs. demokratiske menneskerettigheter må vike for USA's politiske interesser.

Nå sier de at parlamentsvalget er utsatt i 1 år. Kan fort bli 2, 3, eller 5 år? :whistle:

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...