Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bygge anlegg i en Ford Explorer :) Tips please

Effectiv

Anbefalte innlegg

Halloen! Jeg har akkurat fått vite av min far at jeg skal få en 92 mod Ford explorer til 18årsdagen(er ikke før om litt over 1 år da) og jeg har planer om å bytte ut HELE musikkanlegget i bilen. så jeg lurte på om noen her hadde noen gode tips til hva jeg trenger, hvilke merker jeg bør kjøpe osv osv. Hovedsaklig tenkte jeg på Pioneer avspiller ( har hørt MASSE om at Pioneer ligger best an når det gjelder avspillere(?)) og Cerwin vega basser baki ( Ja jeg liker Cerwin vega sine basser ;) ). Det skal spille ganske høyt, men det skal heller ikke gå på bekostningen av lydkvaliteten. Vil helst ikke ha kommentarer om Cv og deres bassegenskaper, men dere kan gjerne komme med alternaviter ;) Jeg hører mest på rock ( IN flames/Sonic syndicate-type rock) og trance så det bør være både bass og brukbar mellomtone. Jeg trenger også noen kraftige (effekt?)-forsterkere. Dette blir nok et stort prosjekt, så om noen hadde tips og erfaringer kan jeg med glede ta imot dette og :) Gleder meg virkelig til å starte med dette, så jeg håper at jeg får noen svar her.

Trenger også hjelp til å bygge basskasser, og til hvordan jeg skal demontere det gamle anlegget og montere det nye.

Effectiv :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cerwin Vega V-Max er fine subber, lettdrevne, spiller godt og koster ikke skjorta av deg. Når det gjelder forsterker(e), så er Rockford Fosgate noe å satse på.

Tegninger til kasse finner du ofte på produsentens hjemme side, hvis ikke, så kan du enten kjøpe en ferdig, eller bergne en med riktig volum hvis du er stødig på det området.

Kan også anbefale Soundstream frontsett, spiller pent og koster ikke så lat for mye, man får mye for pengene der etter min mening.

Lenke til kommentar

Nei jeg tenkte vel en 10-15 000 tilsammen, men jeg vet ikke helt jeg. Subbene koster ikke all verden, rundt 1700 hver ny. Og Forsterkere vet jeg ikke helt hva kommer på. Komponentsettene kan vel koste opp til 4000? Jeg er ikke helt sikker på hvordan alt skal bli enda. Men jeg har i alle fall en kompis som har bygget anlegg i bil før, så han hjelper meg :)

Lenke til kommentar

Okei takk ;) Men hvilken forsterker anbefaler dere? Trenger sikkert 2 monoblokker til subbene, men til morel-høytalerene er jeg litt usikker på hva jeg trenger. Btw noen tips til monoblokker og ? :D

Er denne 4kanalsforsterkeren her noe å satse på?

Fra morel.no 100247 US Amps XT1600.4 4x100 watt RMS

Yter 4x 100 watt RMS i 4ohm. Vil denne virke bra sammen med morel komponentsettet?

Og denne monoblokken her?

Fra Morel.no igjen :D 100253 US Amps MD.1D 1x400 watt

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar

Okei PM sendt, og takk for svar hittil da :) Noen som vet om det er vanskelig å legge nye høyttaler kabler i bilen? Tenkte ikke på å ha komponentsett til de i baksetet i alle fall, så de bare kobler jeg ut. Men jeg må jo ha kabler til forsterkerene bak. Og trenger jeg nye strømkabler for å få bedre ytelse? Skal kjøpe Kinetic batteriet tenkte jeg, det il 4000 vis jeg husker rett.. Er kjipt å gå tom på en halvtime ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...