Effectiv Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Halloen! Jeg har akkurat fått vite av min far at jeg skal få en 92 mod Ford explorer til 18årsdagen(er ikke før om litt over 1 år da) og jeg har planer om å bytte ut HELE musikkanlegget i bilen. så jeg lurte på om noen her hadde noen gode tips til hva jeg trenger, hvilke merker jeg bør kjøpe osv osv. Hovedsaklig tenkte jeg på Pioneer avspiller ( har hørt MASSE om at Pioneer ligger best an når det gjelder avspillere(?)) og Cerwin vega basser baki ( Ja jeg liker Cerwin vega sine basser ). Det skal spille ganske høyt, men det skal heller ikke gå på bekostningen av lydkvaliteten. Vil helst ikke ha kommentarer om Cv og deres bassegenskaper, men dere kan gjerne komme med alternaviter Jeg hører mest på rock ( IN flames/Sonic syndicate-type rock) og trance så det bør være både bass og brukbar mellomtone. Jeg trenger også noen kraftige (effekt?)-forsterkere. Dette blir nok et stort prosjekt, så om noen hadde tips og erfaringer kan jeg med glede ta imot dette og Gleder meg virkelig til å starte med dette, så jeg håper at jeg får noen svar her. Trenger også hjelp til å bygge basskasser, og til hvordan jeg skal demontere det gamle anlegget og montere det nye. Effectiv Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Cerwin Vega V-Max er fine subber, lettdrevne, spiller godt og koster ikke skjorta av deg. Når det gjelder forsterker(e), så er Rockford Fosgate noe å satse på. Tegninger til kasse finner du ofte på produsentens hjemme side, hvis ikke, så kan du enten kjøpe en ferdig, eller bergne en med riktig volum hvis du er stødig på det området. Kan også anbefale Soundstream frontsett, spiller pent og koster ikke så lat for mye, man får mye for pengene der etter min mening. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Resonant suber, morel kompsett, og usamps forsterkerer... www.morel.no Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Resonant suber, morel kompsett, og usamps forsterkerer... www.morel.no vil NESTEN si meg enig... jeg mener nå at du burde gå for et RE XXX komponentsett! men ellers så det bra ut det, det er hva jeg kommer til og få for til neste år Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 nuvel.. har hørt litt diverse om re frontsetta.. men sikkert verdt å høre på.. uansett, så låter nok morel bedre Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Hehe men hvilke vil dere anbefale da ? Av morel altså Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 hvor mye vil du legge in i komponentsett da? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Nei jeg tenkte vel en 10-15 000 tilsammen, men jeg vet ikke helt jeg. Subbene koster ikke all verden, rundt 1700 hver ny. Og Forsterkere vet jeg ikke helt hva kommer på. Komponentsettene kan vel koste opp til 4000? Jeg er ikke helt sikker på hvordan alt skal bli enda. Men jeg har i alle fall en kompis som har bygget anlegg i bil før, så han hjelper meg Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 vis du skal ha morel så må det vel da bli: nr - modell 100010 - Morel Hybrid Ovation Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 hybrid ovation er et knall sett har det i bilen nå og kan ikke si jeg er annet enn fornøyd Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Ok takk for svar. :D :D Men jeg lurte litt på dette med sikringer og kondensatorer. Hvor viktig er dette? Og hvordan kobler jeg dette til strømanletter i bilen? Sto at sikringen skulle være under 30 cm ifra bilbatteriet eller noe i den duren. Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 kan ta det jeg er 100% sikker på sikring: hvorfor bruker du sikring hjemme i sikringskapet? kondensator: viktig sånn at ikke frontlyktene dine blir juletrelyd og følger rytmen til bassen, men kun ved større suber... ca 1 Farad per KW trenger du Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 kondensator: helt uviktig så lenge du handler et skikkelig batteri og oppgraderer kablene i motorrom spioner: sjekk PM! Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Okei takk Men hvilken forsterker anbefaler dere? Trenger sikkert 2 monoblokker til subbene, men til morel-høytalerene er jeg litt usikker på hva jeg trenger. Btw noen tips til monoblokker og ? Er denne 4kanalsforsterkeren her noe å satse på? Fra morel.no 100247 US Amps XT1600.4 4x100 watt RMS Yter 4x 100 watt RMS i 4ohm. Vil denne virke bra sammen med morel komponentsettet? Og denne monoblokken her? Fra Morel.no igjen 100253 US Amps MD.1D 1x400 watt Endret 5. november 2007 av Effectiv Lenke til kommentar
Defus Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg mener å huske at du fikk lyd i CV bare ved å blåse på dem, så den MD1D forsterkeren burde holde i massevis. Men kan hende at store broren MD2D er til salgs på et annet forum, husker ikke i farten... Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 jeg selger en MD2D.. brukt i et par mnd.. send meg en melding hvis du er interessert Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Okei PM sendt, og takk for svar hittil da Noen som vet om det er vanskelig å legge nye høyttaler kabler i bilen? Tenkte ikke på å ha komponentsett til de i baksetet i alle fall, så de bare kobler jeg ut. Men jeg må jo ha kabler til forsterkerene bak. Og trenger jeg nye strømkabler for å få bedre ytelse? Skal kjøpe Kinetic batteriet tenkte jeg, det il 4000 vis jeg husker rett.. Er kjipt å gå tom på en halvtime Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 ikke fått no pm jeg.. hehe.. [email protected] add meg på msn du Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Ingen som vet noe ang det over? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Om du først skal i gang med å installere anlegg, så er det bedre å investere i kabler som er overdimensjonert mtp. kapasitet. Minimum 35mm^2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå