Gå til innhold

volum-kontroll uforutsigbar! .

Anbefalte innlegg

hei. jeg har sett meg lei av at når jeg starter en sang i winamp så vet jeg aldri om "wave" og "master" volum står på maks. sakens kjerne er at hver gang jeg bruker et program med volum-kontroll så blir wave-verdien endret, og hvis wave har makset seg ut så bruker jeg tastaturet til å skru opp master. men skal jeg høre en sang i winamp er lyden superhøy plutselig (gir meg nerveproblem hver gang jeg trykker play i winamp). og hvis volum kontrollen sto på laveste når jeg lukket winamp sist, er det ikke mulig å skru den mer ned.

OG, master-kontrollen har ingen påvirkning på volumet hvis jeg spiller over S/PDIF som jeg ofte gjør. og mine paniske trykk på volume-down på tastaturet er til ingen nytte. naboen min er sikkert lei av at jeg starter musikk med 120db over stereoanlegget, også pauser den i panikk, skrur ned volumet med windows-mixeren, også starter igjen på lavt volum og arbeider meg oppover.

har prøvd å deaktivere wave-volumkontrollen i winamp. slik at man ikke kan justere lyden der. men det går så treigt å bruke tastaturet, og det virker jo ikke når jeg bruker S/PDIF heller. så det går jo ikke. og program som feks MPClassic og andre mediespillere har jo fortsatt sin egen kontroll over lyden i windows.

er det noen løsning på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...