Gå til innhold

Watchmen, Ventetråd og diskusjon

Kebab GUD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
det skrives at manusforfatteren har skrevet 324 sider og omtales som det beste hittil som er omgjort fra graphic novel til film.

Watchmen er ikkje eigentleg en 'graphic novel', ettersom den vart gjeve ut som månadshefte.

Men, men, standardane forsvinn, og no kan ei samleutgåve verta ein 'graphic novel'.

Lenke til kommentar
det skrives at manusforfatteren har skrevet 324 sider og omtales som det beste hittil som er omgjort fra graphic novel til film.

Watchmen er ikkje eigentleg en 'graphic novel', ettersom den vart gjeve ut som månadshefte.

Men, men, standardane forsvinn, og no kan ei samleutgåve verta ein 'graphic novel'.

Nå er vel uansett "graphic novel" definisjonen ganske løs, så jeg ser ikke noe problem med å kalle Watchmen for en "graphic novel". For eksempel var Charles Dickens sine historier først utgitt på samme måte som Watchmen, alikevel tror jeg det er få som ikke vil anse dem som romaner.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser ut som WB har møtt på et lite problem.

Fox ser ut til å sitte på de originale rettighetene til Watchmen og saksøker nå WB.

Det verste er likevel at de ikke er ute etter kompensasjon, men ønsker å hindre at filmen i det hele tatt skal bli lansert.

http://www.variety.com/article/VR111799072...yid=13&cs=1

Ser at rettsaken er satt til 6. januar.

http://www.movieweb.com/news/NEdC4kekMxsXgj

Nyheten er litt datert, men har ikke hørt noe nytt. Noen her som vet noe mer om det?

Hadde veldig høye forventninger etter at traileren ble vist.

Edit: Dato for rettsak

Endret av Blate
Lenke til kommentar

Selv om jeg skjønner Fox angående det at det er de som har filmrettighetene, vil jeg bli rimelig forbannet vis filmen blir stoppet fra å vises.. Fox har sitti og ruget på rettighetene siden 1991 stod det, det er jo 17 år siden, og har de gjort noe særlig med det?

Uansett, er det ikke Alan Moore som sitter på alle rettigheter og kan bestemme? Hvor er han nå, hva vil han?

Lenke til kommentar
Oi, det var litt selvmotsiende. Men har ikke Moore noe sånn ala basisrettigheter for all bruk av tegneserien? Har ikke peil på slike ting, så aner egentlig ikke. Dog er jo Gibbons med på Warners filmatisering, har ikke han noe han skulle ha sagt?

Hvis FOX har kjøpt rettighetene, så har de rettighetene. Alan Moore har ingenting han skulle ha sagt. Derimot spørs det om FOX har en god nok sak til å få stoppet prosjektet. Spesielt i og med at Warners allerede har brukt flere måneder og millioner på prosjektet uten innblanding frem til nå. Det blir nok en "settlement" med noe betaling til FOX og alt går ellers bra.

Endret av Seonaith
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fox hadde orginal rettighetene til filmen.. WB mener de mistet den for noen årsiden..

Men det er ingen fare for at filmen blir stoppet .. ettersom Fox bare bruke dette for å presse WB til å gi Fox retten til å gi ut den gamle 60talls Batman serien på DVD..

(Fox har rettigheten til serien.. mens WB har rettighetene til figurene.. så Fox kan ikke gi ut serien uten lov fra WB..)

ANYWAY!

http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=18566 <-- ny trailer og den er SWWEEET

Lenke til kommentar

Har prøvd flere ganger å lese Watchmen, men skjebnen har nektet meg. Sist kastet kusina mi serien ut i Freifjorden, så jeg satser heller på å se filmen på kino. Uansett, så har jeg hørt (lest) dette:

MPAA Rating: R (for graphic violence, sexuality, nudity and language)

Når fikk vi sist en superheltfilm som ikke var PG-13?

Lenke til kommentar
Når fikk vi sist en superheltfilm som ikke var PG-13?

The Punisher i 2004 var R

300 hadde en R

Punisher: War Zone som kommer i desember er R

Hancock og The Dark Knight fikk begge orginalt en R (Hancock måtte spille inn noen scener på nytt.. mend TDK var bare "Ey!" også sa de ok og fikk en PG-13)

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...