Gå til innhold

Watchmen, Ventetråd og diskusjon

Kebab GUD

Anbefalte innlegg

For meg er det helt uforståelig at noen som ikke har lest boka kan få noe glede av filmen. De har bare tatt ut den mest generelle story-linja og ignorert alle bi-plot og/med substans. Det hele fremsto ekstremt rotete for min del, og jeg irriterte meg over hvor lite de hadde med fra boka. Jeg er fullstendig klar over at boka er ganske kompleks, så en rettferdig filmatisering måtte nok blitt på 10-12 timer. Men da må det være bedre å ikke gi ut en film kontra å servere noe som så til de grader gjør skam på kildematerialet.

Og hva skjer med karakterene? De fremstår kun som pappfigurer, fordi Snyder har ignorert fortellingene som gir de noe dybde. Sexscena er direkte pinlig, irriterer meg at jeg ikke finner den på youtube.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gleda meg / sett for meg filmen siden jeg gikk på barneskolen ! Akkurat som forventa! Sykt bra gjennomført :D

Med et par untak da :cry:

- Savner bi hostorien med sjømannen som drikker saltvann og lager flåte av menneske kadavre

- Kunne godt vert delt i 2 ! Vol 1, vol 2 ( Da kunne mer vert med, som sjømann historien!)

- Fryder meg over attituden til Rorscoach! Minner kanskje litt om Scarface. En ekstrem Scarface kanskje

- Fantastisk med musikkvalget. Kom i god stemning når man blander watchmen med Bob Dylan. Desto mer når Jimmi Hendrix begynte å spille :dribble:

http://www.youtube.com/watch?v=BCwCBh0z3Hs

Jimmi Hendrix

+ Watchmen

:wow:

hadde vert perfekt

med sangen fra den første traileren

"The beginning is the end is the beginning" Eller noe i den dur.

- Synes de har gjort en dritgod jobb med å finne skuespillere som ligner!

- Det "NOOOOO!!" 'Et etter at Rorscoach blir pulverisert på slutten. Provoserte. Var så inderlig falskt og dårlig

- Glad for at de ikke tok med slutten fra tegneserien

- Det jeg har mest i mot er vel slutten. HVordan alt ender. Satt igjen litt misfornøyd. Men det gjorde jeg med tegneserien også.. Litt sånn "javel."

Endret av Moff
Lenke til kommentar

"Noooo"-et minnet meg om Vader's "Noooo" i Episode III. Men bare fordi det var et "Noooo". Jeg synes ikke det var dårlig i det hele tatt. Det er jo en klisjé, men så er det ikke helt unaturlig å rope noe lignende når slike ting skjer med ens beste kompis heller...

Hvordan er de visuelle effektene i denne filmen? Er den like stilisert som The Spirit eller helt ok som 300?

Jeg synes ikke den kan sammenlignes med verken den ene eller den andre. Jeg fikk følelsen av... hmm... se for deg... The Dark Knight og Taxi Driver kombinert. Den er mye mindre glorifisert enn mange andre superheltfilmer. Man får virkelig følelsen av at filmen foregår tre-fire tiår tilbake i tid, men at den samtidig foregår i et alternativt univers.

Edit: Jeg hadde ingen forventninger, ingen krav eller forhåpninger av noe slag. Vel, forhåpninger hadde jeg. Jeg håpet at den skulle være bra, men jeg visste ikke noe om hva filmen dreiet seg om. Jeg visste ikke hva jeg gikk til, annet enn hva jeg hadde sett i stillbilder. Jeg har faktisk ikke engang sett en trailer eller lest en plotline i forkant. Jeg har lest en del om Watchmen i løpet av de siste dagene - uten å lest selve tegneserien - så jeg visste hvem hovedkarakterene var, men utover det var det fint lite jeg forventet meg. Det eneste jeg ble litt overrasket over, var hvor liten the Comedian's rolle var.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle om lydbildet på filmen? Var det hot?

Jeg var all over historie og karakterene, så litt vanskelig å si, men tviler på at det skuffer mer enn det altfor høye lyd nivået i kinoen. (Tb kino, sal4, rad 7, sete 9)

For min del var denne filmen et nokså stort kompromiss, den var veldig sann til flere av scenene fra boka, men også spekket med nokk Hollywood vås til å gjøre den underholdende for flere.

For de som lurer på "sjørøver" historien, denne kommer ved siden av som en egen film.

Resten i tag.

Altfor voldelig, langt verre enn det jeg kunne huske at tegneserien ga et visuelt inntrykk av og inneholde.

Historie strukturen var ikke helt på topp for min del, de kunne uten tvil ha fulgt boka mer, isteden for å mikse mye selv.

Var ikke maska til Rorschach mer latex aktig?

Likte ikke at Nite Owl 2 ikke hadde lettere pondus i senere tid, kjente meg ikke helt igjen i Rorschach og synes det mangler flest scener rundt han. Dr.Manhattan var enda verre, synes han ble altfor myk. Når han tenker tilbake/oppsummerer så kunne de inkludert mer av monologen hans, er forøvrig helt uenig i måten han "døde" på i filmen.

Ozymandias så ut som en 20 åring og ga ikke samme inntrykk av voldsom intelligens eller "godhet", hadde de inkludert historien hans på slutten som i boka ville karakteren mistet noe av Donald skurk inntrykket som jeg satt igjen med.

Moren til Silk Spectre var jo helt feil portrettert, hvorfor endret de så mye på den karakteren?

Og hvorfor i hule helvete endret de på slutten? Det var jo så ultra bisart i boka som gjorde det så meget originalt.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Jeg så den i går, men er ikke helt sikker på hva jeg syns om filmen. Jeg er glad de ikke hadde med sjørøver historien fordi det ville forvirret seerne som ikke har lest boka enda mer. Og den passer ikke helt mtp slutten i filmen, føler at den historien har mye mer substans i boka p.g.a. slutten.

Syns egentlig de tok veldig mange snarveier, men jeg skjønner godt at de gjorde det. Ideelt sett skulle det nok vært en todelt film eller mini-serie, men man kan ikke få alt her i verden. Håper uansett at det blir en god DVD/BD utgivelse av en eventuell DC utgave og mye ekstramatriale.

Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle om lydbildet på filmen? Var det hot?

Jeg var all over historie og karakterene, så litt vanskelig å si, men tviler på at det skuffer mer enn det altfor høye lyd nivået i kinoen. (Tb kino, sal4, rad 7, sete 9)

For min del var denne filmen et nokså stort kompromiss, den var veldig sann til flere av scenene fra boka, men også spekket med nokk Hollywood vås til å gjøre den underholdende for flere.

I see

Da tar jeg med dB-måleren når jeg drar til uken, vil gjerne få satt Tønsberg Kino på plass en gang for alle. Er det ikke det ene, er det definitivt det andre.

Men hvorfor ikke sete 13, Kalle?

Får håpe jeg blir fornøyd. Den har mildt sagt fått varierende kritikk, og tenker da spesielt på RT, hvor critics gir den 43%. Vel, den har bedre score hos både imdb og RT enn 300, så jeg får håpe den ikke skuffer =]

Lenke til kommentar

Hva mener du? Bortsett fra at Skuespillerne ligna, sa det som var naturlig for deres karakater, plassene var autentiske og man kunne kjenne igjen det de sa ifra rutene i serien :dontgetit:

Ser hva du skrev der oppe nå. Hadde jo vert gøyere for fansen og mer "rettferdig om de hadde gjort en triologi av det eller, som kill bill vol 1 og vol2 : )

Endret av Moff
Lenke til kommentar

Watchmen-serien er litt mer enn mennesker i kappe og steder du kan kjenne igjen. Det er et meget kompleks univers med massevis av dybde og bi-plot. Snyder har kun fokusert på hovedhistorien, som virker totalt hul og ubrukelig når du fjerner alle bitene som utgjør det store bildet. Skuespillet er særdeles lite å hoppe i taket for(Rorschach gjør en fin figur), og den sexscena hjemsøker meg fortsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...