Gå til innhold

Ved ren uvitenhet satte jeg QDR til 1600MHz

Larsge1978

Anbefalte innlegg

Var uheldig ved OC på P5N-E og klarte å sette eff.FSB - eff.QDR linked 1:1 slik at DDR frequency eff. ble 1600MHz. Minnebrikkene er av typen Kingston Hyper X 2X1GB 6400 cl4. Maskina haltet med en gang under boot og det luktet funny ganske kjapt. Går det an å svi minnebrikker bare litt? Etter denne hendelsen kommer jeg ikke lengre opp en

720Mhz 5-5-5-15 Vram 2,013v. Disse brikkene skal jo klare 800MHz 4-4-4-12 2,0V noe jeg ikke har sjangs til.post-119470-1194114062_thumb.jpg

Dette er det kjappeste jeg klarer stabilt. Noe høyere eller lavere latency resulterer i memtest fail og av og til heng under spill og div...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er de satt til 2,013v i bios. hva kan jeg lese av Vram med? kjører vista64bit.

Og ja, det luktet svidd elektronikk.. omtrent samme lukt som da jeg prøvde å laste en biltemaforsterker i 1 ohm :!:

Edit: Vram var satt til 2,013 under uhellet.....

Endret av Larsge1978
Lenke til kommentar
Er det minnebrikkene det lukter svidd av?

Først en rettelse på trådtittel: Jeg mente DDR til 1600 ikke QDR.... Det dobbelte av det brikkene er foreskrevet..... Jeg har ikke stukket nesen inn i kabinettet, men jeg regner med at det var brikkene som fikk seg en trøkk.. Spørsmålet er nå om de er skadet eller om de bare er sånn... Det som er dumt er at dette skjedde ved første OC forsøk.

Har nå satt opp NBvolt litt og får trukket den litt lengre:

post-119470-1194127607_thumb.jpg

post-119470-1194127613_thumb.jpg

Jakten fortsetter.........

Finnes det apps som kan lese ut NBtemp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...