Jaytee71 Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Om du skal oppgradere firmware, er det greit å starte med og finne ut hva slags router du har. Når vi først vet det, kan vi videre hjelpe deg med hvordan du skal oppgradere din router. Men som visse andre sa, så er leasetiden din nokså liten. Før en evnt. oppgradering av firmware, kan du prøve å resette(nullstille) routeren din og se om dette hjelper noe. Vi prøvde både å oppgradere og resette routeren...... endte med at vi ble ett døgn uten nett... Måtte ha hjelp fra "Next to hell" for å komme på nett igjen, men problemet var fortsatt der, og Nextgentel hadde aldri hørt om denne type problem før..... Nei vi har ikke satt opp leasetiden..... av den enkle grunn at vi &%%%¤¤# ikke finner ut hvordan man gjør det. Dette kom aldri opp som et alternativ når vi dreiv å kødda innpå der. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg antar du har en speedtouch routermodem med trådløst? Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Jeg antar du har en speedtouch routermodem med trådløst? Har Speedtouch ja, men ikke trådløst. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Når du har logga på routern: 1.Gå på home network, og velg derretter interfaces. 2. Trykk på localnetwork (det som står over den skjematiske port tegningen 3. I øvere høyre hjørne trykker du nå configure. 4. Sett Leastime til 1 dag, trykk apply. Lenke til kommentar
modras Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hvordan går denne saken? Jeg har nøyaktig samme problem selv. Har sjekket leasingtime og den står på 1 døgn. Dette problemet kom nå i høst. Jeg bruker F-prot virusprogram som jeg innstallerte i høst, men husker ikke om dette fenomenet kom samtidig med ny anti-virus program. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Hvordan går denne saken? Jeg har nøyaktig samme problem selv. Har sjekket leasingtime og den står på 1 døgn. Dette problemet kom nå i høst. Jeg bruker F-prot virusprogram som jeg innstallerte i høst, men husker ikke om dette fenomenet kom samtidig med ny anti-virus program. Problemet er der fremdeles..... har også satt tida på 1 døgn... går like forbannet offline 1 gang per time..... Hun har også intallert F-secure eller no sånt for ei lita stund siden... Lenke til kommentar
modras Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg avinnstalerte F-secure og problemet opphørte. Det hjalp ikke å bare slå av automatikse oppdateringer. F-Secure er sikkert synderen i ditt tilfelle også. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg avinnstalerte F-secure og problemet opphørte. Det hjalp ikke å bare slå av automatikse oppdateringer. F-Secure er sikkert synderen i ditt tilfelle også. Det skal prøves her også NÅ!! Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Ooooooooooooog det funka Hun har ikke gått offline en eneste gang etter at hun avinstallerte F-secure Hvorfor?? Ja derom strides de lærde..... vi sjekka alle innstillinger på det jævla virusprogrammet opp og ned i mente... Aldri skal det programmet på en pc her i huset igjen :S Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Denne tråden kan stenges, da vi har funnet løsningen på problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå