Jaytee71 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 PC-en til dama mi går offline eksakt 1 gang i timen. Dersom hun logger på et onlinespill eller begynner å surfe på nettet kl.19.10, går hun offline 20.10, 21.10 o.s.v Har snakket med mange som skal ha peiling på sånt, men ingen har snøring på hva det kan være. Hun har sjekka for virus og lignende flere ganger.. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det er maskinen det er noe galt med? Ikke feil på ruter eller nett? Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Svarer selv om jeg ikke har peiling jeg. Det er en en eller annen refresh innstilling som er satt på slik at den oppdaterer seg en gang i timen. Prøv å søk noe om det her på forumet, vet det er flere som har hatt det samme problemet. Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Alle disse "folka" hun har snakket med. Hva slags råd har de gitt.. Så slipper vi å gjenta dem... Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Det er maskinen det er noe galt med? Ikke feil på ruter eller nett? Vi har to PC-er på samme ruter..... og min er det aldri noe kluss med nettet på. Og ja.... vi har svær linje. Alle disse "folka" hun har snakket med. Hva slags råd har de gitt.. Så slipper vi å gjenta dem... Egentlig ingenting..... fordi de aldri hadde hørt om problemet engang. Et forslag var vel å oppdatere nettverkskort.... done... ingenting skjedde :S Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Hu har ikke satt at IP adressa skal fornyes etter 1 time (leasetime)? Virker nesten sånn. Eller at det er en instilling i rutern på ip hun får tildelt. Gå på kjør og skriv cmd Skriv inn ipconfig /all *trykk enter* Her burde det stå leasetime på ip, så da kan du lett sjekke om det er en time. Endret 4. november 2007 av sesteen Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Hu har ikke satt at IP adressa skal fornyes etter 1 time (leasetime)? Virker nesten sånn. Eller at det er en instilling i rutern på ip hun får tildelt. Gå på kjør og skriv cmd Skriv inn ipconfig /all *trykk enter* Her burde det stå leasetime på ip, så da kan du lett sjekke om det er en time. Det eneste som står om lease der er "Lease obtained" Og "lease expired"... Lease obtained......... 4.november 2007 02.58 Lease expired...........4.november 2007 04.58 Det samme står på min pc, og jeg har ingen problemer. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det er ikke alle nettverkskort (spesielt trådløse) som greier en glatt overgang på ny ip release. Som du ser var de bare 2 timer også. Anbefaler deg å sette en dag på det i router. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Det er ikke alle nettverkskort (spesielt trådløse) som greier en glatt overgang på ny ip release. Som du ser var de bare 2 timer også. Anbefaler deg å sette en dag på det i router. Det er ikke trådløst Dette problemet har helt plutselig oppstått..... ikke noe nytt i PC-en..... ingen nye instillinger... ingenting har blitt gjort, så hvorfor blir det bare sånn... helt utav det blå liksom? Og hvorfor går hun offline hver eneste time, når det står 2 timer der.... om dette er problemet? Hvordan stiller man inn tiden i routeren ? Masse spørsmål.... jeg vet, men har veldig liten peiling Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Trodde virkelig ikke nettverkskort skulle "hikke" under ip-renewal hvis ip-adressen ikke blir forandret? Virker som det er routeren som er problemet. Hvis det er nettverkskortet burde hun få en indikasjon på at nettverkortet er koblet fra og kobler til igjen (standart windows pop-up i systrayen). Oppdater routerens firmware, tipper det fikser problemet. NB: Husk å gjør dette via trådnettverk hvis det trådløse er ustabilt. God vane å gjøre dette via tråd uansett. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Trodde virkelig ikke nettverkskort skulle "hikke" under ip-renewal hvis ip-adressen ikke blir forandret? Virker som det er routeren som er problemet. Hvis det er nettverkskortet burde hun få en indikasjon på at nettverkortet er koblet fra og kobler til igjen (standart windows pop-up i systrayen). Oppdater routerens firmware, tipper det fikser problemet. NB: Husk å gjør dette via trådnettverk hvis det trådløse er ustabilt. God vane å gjøre dette via tråd uansett. Vi bruker ikke annet enn tråd, så det er ikke noe problem Men om det er routeren..... skulle ikke jeg også fått problemet da, og ikke bare dama? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Nettverk er vanskelig, ofte mye rare feil her også. Sjekk firewall/brannmur instillinger. Prøv en system gjennoppretting på maskinen til en tid før problemene oppstod. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg har fremdeles trua på firmware oppgradering. Spesiellt hvis dere bruker torrent. Torrent har en tendens til å kødde med eldre firmwareversioner som ble laget før torrent ble populært, og det oppstår mange rare fenomener. Men de fleste produsenter har gitt ut firmware som takler torrenttrafikk. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Nettverk er vanskelig, ofte mye rare feil her også. Sjekk firewall/brannmur instillinger. Prøv en system gjennoppretting på maskinen til en tid før problemene oppstod. Min bror var her og prøvde systemgjenoppretting, men han fikk det ikke til.... av en eller annen grunn... Brannmurinnstillinger er sjekket opp og ned i mente. Jeg har fremdeles trua på firmware oppgradering. Spesiellt hvis dere bruker torrent. Torrent har en tendens til å kødde med eldre firmwareversioner som ble laget før torrent ble populært, og det oppstår mange rare fenomener. Men de fleste produsenter har gitt ut firmware som takler torrenttrafikk. Hun bruker aldri torrent, mens jeg bruker det masse.... pussig dette Hvordan oppgraderer man firmware? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Nettverk er vanskelig, ofte mye rare feil her også. Sjekk firewall/brannmur instillinger. Prøv en system gjennoppretting på maskinen til en tid før problemene oppstod. Min bror var her og prøvde systemgjenoppretting, men han fikk det ikke til.... av en eller annen grunn... Brannmurinnstillinger er sjekket opp og ned i mente. Jeg har fremdeles trua på firmware oppgradering. Spesiellt hvis dere bruker torrent. Torrent har en tendens til å kødde med eldre firmwareversioner som ble laget før torrent ble populært, og det oppstår mange rare fenomener. Men de fleste produsenter har gitt ut firmware som takler torrenttrafikk. Hun bruker aldri torrent, mens jeg bruker det masse.... pussig dette Hvordan oppgraderer man firmware? Får hun samme problemet hvis du ikke har din PC på (med masse torrent trafikk). Jeg får av og til problemer med nettilgangen hvis ungene har torrent trafikk gående i lengre tid, mange connections... Lenke til kommentar
Skroting Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det er ikke alle nettverkskort (spesielt trådløse) som greier en glatt overgang på ny ip release. Som du ser var de bare 2 timer også. Anbefaler deg å sette en dag på det i router. Det er ikke trådløst Dette problemet har helt plutselig oppstått..... ikke noe nytt i PC-en..... ingen nye instillinger... ingenting har blitt gjort, så hvorfor blir det bare sånn... helt utav det blå liksom? Og hvorfor går hun offline hver eneste time, når det står 2 timer der.... om dette er problemet? Hvordan stiller man inn tiden i routeren ? Masse spørsmål.... jeg vet, men har veldig liten peiling DHCP vil prøve å en renew på ip-adressen når halve tiden av "låne" tid på ip-adressen er gått. Har du prøve å sette opp relase tiden ? Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hadde noe av det samme problemet med en router, Firware oppdatering løste problemet. Lenke til kommentar
Kasius De'Vias Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Om du skal oppgradere firmware, er det greit å starte med og finne ut hva slags router du har. Når vi først vet det, kan vi videre hjelpe deg med hvordan du skal oppgradere din router. Men som visse andre sa, så er leasetiden din nokså liten. Før en evnt. oppgradering av firmware, kan du prøve å resette(nullstille) routeren din og se om dette hjelper noe. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Nettverk er vanskelig, ofte mye rare feil her også. Sjekk firewall/brannmur instillinger. Prøv en system gjennoppretting på maskinen til en tid før problemene oppstod. Min bror var her og prøvde systemgjenoppretting, men han fikk det ikke til.... av en eller annen grunn... Brannmurinnstillinger er sjekket opp og ned i mente. Jeg har fremdeles trua på firmware oppgradering. Spesiellt hvis dere bruker torrent. Torrent har en tendens til å kødde med eldre firmwareversioner som ble laget før torrent ble populært, og det oppstår mange rare fenomener. Men de fleste produsenter har gitt ut firmware som takler torrenttrafikk. Hun bruker aldri torrent, mens jeg bruker det masse.... pussig dette Hvordan oppgraderer man firmware? Får hun samme problemet hvis du ikke har din PC på (med masse torrent trafikk). Jeg får av og til problemer med nettilgangen hvis ungene har torrent trafikk gående i lengre tid, mange connections... Jepp.... samme problemet da også .... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Prøvd ny å sett etter om det er ny driver til nettverkskort? Satte du opp leasetiden samtidig med nye firmware? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå