IcedInsanity Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Hei.. Så en 250 cc motorcross sykkel..men må eg ha MC lappen(tung sykkel) på den..eller holder det med førerkort klasse B? Endret 4. november 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 du må nok ha motorsykkellappen for å kjøre motorsykkel... altså førerkort klasse A Lenke til kommentar
simmiz Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Er det en motorcross sykkel, så kan den bare brukes på bane, Men det er en registrert sykkel, må du ha Klasse A Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Er det en motorcross sykkel, så kan den bare brukes på bane,Men det er en registrert sykkel, må du ha Klasse A Men kan eg da bruke klasse b? viss eg kun bruker den i skauen ol? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Men kan eg da bruke klasse b? viss eg kun bruker den i skauen ol? Da betyr ikke førerkortet ditt noe som helst, du må ha lisens for motorcross fra NMF og kjøringen må være organisert av NMF-tilsluttet klubb om det skal være lovlig. Endret 4. november 2007 av MailMan13 Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Er det Trialsykkel det er snakk om, og skal kjøres i skauen og ikke på veien trenger du vell ikke lappen. På veien er det vell "Mellom lappen" til motorsykkel? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 http://www.gooba.no/index.php?show=25&...amp;showid=4675 Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 bunnlinja er i alle fall at bil-lappen ikke hjelper deg noe på motorsykkel som var spørsmålet ditt. ( ville ikke ha kjøpt en så dau og lav-kvalitet sykel som det uansett nesten ) Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 bunnlinja er i alle fall at bil-lappen ikke hjelper deg noe på motorsykkel som var spørsmålet ditt. ( ville ikke ha kjøpt en så dau og lav-kvalitet sykel som det uansett nesten ) noen ganger kan den det faktisk.. atv regga som klasse A, må du ha førerkortklasse B for å kjøre Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 bunnlinja er i alle fall at bil-lappen ikke hjelper deg noe på motorsykkel som var spørsmålet ditt. ( ville ikke ha kjøpt en så dau og lav-kvalitet sykel som det uansett nesten ) noen ganger kan den det faktisk.. atv regga som klasse A, må du ha førerkortklasse B for å kjøre noen idé om hvorfor i huleste den er regga som A da? (tror deg, bare lurer) Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 bunnlinja er i alle fall at bil-lappen ikke hjelper deg noe på motorsykkel som var spørsmålet ditt. ( ville ikke ha kjøpt en så dau og lav-kvalitet sykel som det uansett nesten ) noen ganger kan den det faktisk.. atv regga som klasse A, må du ha førerkortklasse B for å kjøre noen idé om hvorfor i huleste den er regga som A da? (tror deg, bare lurer) har ikke peiling hehe.. var vel kanskje noe med at atv`ene kom raskt inn på markedet så politikerne visste ikke helt hva de skulle gjør så ble nødløsning hehe Lenke til kommentar
Lernes Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Sykkelen kan kjøres på mellomklasselappen om den har 34hk eller mindre! Hvis den har mere enn 34hk må du altså ha lappen på tung motorsykkel! Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 hissige crossere er vel godt over 34 hester, men det er stor fordel å kjøpe brukt og av kjent merke som har rimelige deler og godt rykte, da får du lettere hjelp av kyndige og lettere tilgang til rimeligere deler, ikke minst forum blogger. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 den han henviste til har 16hk og er ikke registrerbar. å i skauen kjelder ikke førerkort uansett, som å ha skjenkebevilling hjemme i stua omtrent. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 den han henviste til har 16hk og er ikke registrerbar. å i skauen kjelder ikke førerkort uansett, som å ha skjenkebevilling hjemme i stua omtrent. Høh? Han kan da drikke så mye han vil lovlig hjemme, men i skauen har han uansett ikke lov til å kjøre. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 den han henviste til har 16hk og er ikke registrerbar. å i skauen kjelder ikke førerkort uansett, som å ha skjenkebevilling hjemme i stua omtrent. Høh? Han kan da drikke så mye han vil lovlig hjemme, men i skauen har han uansett ikke lov til å kjøre. Du tok ikke den.. Skjenkebevillning er ikke vits hjemme,for du kan drikke så mye du vil uansett Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 den han henviste til har 16hk og er ikke registrerbar. å i skauen kjelder ikke førerkort uansett, som å ha skjenkebevilling hjemme i stua omtrent. Høh? Han kan da drikke så mye han vil lovlig hjemme, men i skauen har han uansett ikke lov til å kjøre. Du tok ikke den.. Skjenkebevillning er ikke vits hjemme,for du kan drikke så mye du vil uansett Vel, jeg tar den fremdeles ikke. Hjemme kan man drikke så mye man vil, sjenkebevilling eller ikke. Men i skauen har man uansett ikke lov til å kjøre, samme om man har førerkort eller ikke. Slik jeg tolker det han har skrevet så virker det som om man ikke trenger førerkort for å kjøre i skauen. Men nok om det. Førerkortklassene for mc går på effekt (KW) og ikke kubikkcentimeter. Førerkortet gjelder kun for registrerte kjøretøyer. Skal man kjøre cross/trial etc. med uregistrerte kjøretøy må man ha lisens/løyve og kjøre på godkjent bane som nevnt tidligere i tråden. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 den han henviste til har 16hk og er ikke registrerbar. å i skauen kjelder ikke førerkort uansett, som å ha skjenkebevilling hjemme i stua omtrent. Høh? Han kan da drikke så mye han vil lovlig hjemme, men i skauen har han uansett ikke lov til å kjøre. Du tok ikke den.. Skjenkebevillning er ikke vits hjemme,for du kan drikke så mye du vil uansett Vel, jeg tar den fremdeles ikke. Hjemme kan man drikke så mye man vil, sjenkebevilling eller ikke. Men i skauen har man uansett ikke lov til å kjøre, samme om man har førerkort eller ikke. Slik jeg tolker det han har skrevet så virker det som om man ikke trenger førerkort for å kjøre i skauen. Men nok om det. Førerkortklassene for mc går på effekt (KW) og ikke kubikkcentimeter. Førerkortet gjelder kun for registrerte kjøretøyer. Skal man kjøre cross/trial etc. med uregistrerte kjøretøy må man ha lisens/løyve og kjøre på godkjent bane som nevnt tidligere i tråden. ja akuratt, det skriver du jo sjøl også. lov eller ikke, om du skal være så sinnsvakt uheldig å møte en politipatrulje oppi skogen, da er jo det dumeste man kan finne på å stoppe. politibil vs. cross i skauen.... Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 den han henviste til har 16hk og er ikke registrerbar. å i skauen kjelder ikke førerkort uansett, som å ha skjenkebevilling hjemme i stua omtrent. Høh? Han kan da drikke så mye han vil lovlig hjemme, men i skauen har han uansett ikke lov til å kjøre. Du tok ikke den.. Skjenkebevillning er ikke vits hjemme,for du kan drikke så mye du vil uansett Vel, jeg tar den fremdeles ikke. Hjemme kan man drikke så mye man vil, sjenkebevilling eller ikke. Men i skauen har man uansett ikke lov til å kjøre, samme om man har førerkort eller ikke. Slik jeg tolker det han har skrevet så virker det som om man ikke trenger førerkort for å kjøre i skauen. Men nok om det. Førerkortklassene for mc går på effekt (KW) og ikke kubikkcentimeter. Førerkortet gjelder kun for registrerte kjøretøyer. Skal man kjøre cross/trial etc. med uregistrerte kjøretøy må man ha lisens/løyve og kjøre på godkjent bane som nevnt tidligere i tråden. ja akuratt, det skriver du jo sjøl også. lov eller ikke, om du skal være så sinnsvakt uheldig å møte en politipatrulje oppi skogen, da er jo det dumeste man kan finne på å stoppe. politibil vs. cross i skauen.... Man trenger jo ikke førerkort for å kjøre på veien heller da. Saken er jo ikke det at man møter på politiet i skogen, men at noen naboer ringer politiet eller anmelder deg. Ytterst få som liker at noen tulliger ødelegger de fine stiene i skogen.. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 den han henviste til har 16hk og er ikke registrerbar. å i skauen kjelder ikke førerkort uansett, som å ha skjenkebevilling hjemme i stua omtrent. Høh? Han kan da drikke så mye han vil lovlig hjemme, men i skauen har han uansett ikke lov til å kjøre. Du tok ikke den.. Skjenkebevillning er ikke vits hjemme,for du kan drikke så mye du vil uansett Vel, jeg tar den fremdeles ikke. Hjemme kan man drikke så mye man vil, sjenkebevilling eller ikke. Men i skauen har man uansett ikke lov til å kjøre, samme om man har førerkort eller ikke. Slik jeg tolker det han har skrevet så virker det som om man ikke trenger førerkort for å kjøre i skauen. Men nok om det. Førerkortklassene for mc går på effekt (KW) og ikke kubikkcentimeter. Førerkortet gjelder kun for registrerte kjøretøyer. Skal man kjøre cross/trial etc. med uregistrerte kjøretøy må man ha lisens/løyve og kjøre på godkjent bane som nevnt tidligere i tråden. ja akuratt, det skriver du jo sjøl også. lov eller ikke, om du skal være så sinnsvakt uheldig å møte en politipatrulje oppi skogen, da er jo det dumeste man kan finne på å stoppe. politibil vs. cross i skauen.... Man trenger jo ikke førerkort for å kjøre på veien heller da. Saken er jo ikke det at man møter på politiet i skogen, men at noen naboer ringer politiet eller anmelder deg. Ytterst få som liker at noen tulliger ødelegger de fine stiene i skogen.. kan ikke sammenligne vanlig vei og skauen lell, det jo bandt annet mye større sjanse for å kjøre på noe eller noen, så nei det ikke det samme. (er jo faktisk folk som kjører både cross, trimma mopeder og lett-mc uten lappen i sentrum her jeg bor men det er jo verken smart eller vanlig) å bli anmeldt av pødden nabo blir vell sjeldent mer enn en skremsel og at naboen fr et brev med "saken henlagt grunnet bevisets stilling". tåpelig diskusjon det anyway, det er jo tros alt noe som er veldig relativt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå