Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DIR 655 og Intel 4965AGN bare 130Mbps

Anbefalte innlegg

Fått meg ny ruter i dag DIR 655 og har Inspiron 1720 med Intel 4965AGN trådløst kort.

Jeg lastet ned nyeste firmware v1.10 og har skrudd på WPA2 kryptering og har 100% signal styrke.

Drivere til det trådløsekortet er Intel PRO Wireless v11.1.1.11_VT_DRIVERS.

Alikevel får jeg kun 130Mbps hastighet.

Er det fler som har dette problemet? Jeg skulle vel hatt 300Mbps?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fått meg ny ruter i dag DIR 655 og har Inspiron 1720 med Intel 4965AGN trådløst kort.

Jeg lastet ned nyeste firmware v1.10 og har skrudd på WPA2 kryptering og har 100% signal styrke.

Drivere til det trådløsekortet er Intel PRO Wireless v11.1.1.11_VT_DRIVERS.

Alikevel får jeg kun 130Mbps hastighet.

Er det fler som har dette problemet? Jeg skulle vel hatt 300Mbps?

Jeg har akkurat samme problemet med samme ruter og Intel 4965AGN i en HP8710w.

Lenke til kommentar

Grunnen til dette er at Intel kun støtter 20 MHz kanalbredde på 2,4 GHz-båndet som DIR-655 fungerer på. Dette er blant annet på grunn av Draft 2.0 standarden til 802.11n, samt at Intel mener at det ikke er lurt å bruke 40 MHz kanalbredde på 2,4 GHz.

2,4 GHz båndet har totalt 60 MHz å gå på, noe som vil si at det blir fort overbelastet om man skulle brukt trådløse nett med en bredde på 40 MHz.

WLAN-produsentene har merket seg at utstyr der det står mest mulig Mbps er det som selger mest, men i mange tilfeller vil det gi en del problemer også. Det begynner å komme noen 11n-produkter nå som fungerer både på 2,4 GHz og 5 GHz båndene. Om man velger et slikt produkt vil man få opp mot 300 Mbps med Intels 4965AGN på 5 GHz båndet.

Lenke til kommentar

Så det du sier er at det med 4965AGN kortet ikke er mulig å oppnå 300Mbps?

Det står jo på sidene til Intel at det skal støtte opp til 300Mbps.

http://www.intel.com/network/connectivity/..._n/overview.htm

Up to 5x faster¹

Data rates up to 300Mbps offer major improvement over today's 802.11a/g products that deliver 54Mbps. This helps overcome network capacity issues, allowing increased simultaneous network activity for large file transfers, network backups, streaming video, multi-player gaming, VoIP and more.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...