unTech Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Hei. Jeg sitter og tukler med en liten web browser, men så har jeg støtt på et lite problem jeg irriterer meg noe veldig over, Jeg prøver og flytte på eks. bilder og textbokser ettersom at jeg drar i et vindu, altså at ting skal følge etter når jeg maximerer eller endrer størrelse på et vindu... Noen som har noen svar? Takk på forhånd:-) Endret 3. november 2007 av unTech Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Anchor eller Dock egenskapene fikser dette for deg. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Næh! En WebBrowser? "New project..." - "Windows Forms Applications" - "Drag&Drop WebBrowser1" - "Drag&Drop textBox1" - "Drag&Drop button1" - FERDIG! Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 You're simply reinventing IE Lenke til kommentar
unTech Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 takk for alle svar, men er ganske fersk med dette som dere kanskje skjønner:P Men altså jeg har skreve det slik. eks: "txtInput.width = frmMain.width - 3000" Men når jeg gjør det slik med et bilde, så strekker det bare på seg, det flytter seg ikke, og hvis jeg drar vinduet den motsatte vei så klikker det. skulle gjerne hatt det slik at den låste seg hvor den ikke går lenger og at bilder ikke strekker seg men flytter på seg:-) Noen som har en grei og enkel kode for dette? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Les posten min en gang til takk. Lenke til kommentar
unTech Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 hehe:) Joda, skjønnte at det var noe lurt noe:-) Men jeg er så ny at jeg dessverre må ha det inn med teskje:-( Så jeg vet ikke hva dock eller anchor er en gang:-( Så hvis du kunne forklart litt så hadde det vært kjempe fint:-) Men takk skal du ha:-) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Anchor gjør at du kan sette at du velger hvilke sider som et objekt "sitter fast" i. Dock gjør at kontrollen er helt låst fast i en av sidene til underliggende kontrollen. Jeg er temmelig sikker på at du forstår hvordan det fungerer hvis du bare velger en kontroll i Form Designeren, og trykker på Anchor i propertygriden, og deretter trykker på "..." knappen. Men for deg som vil ha det med teskje, her er et bilde. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Størrelsen på bilde minner meg mer om krav til sleiv enn te-skje. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Du kan jo alltids bruke Form_Resize() Bilde.left = Form1.Width End sub eller noe i den duren Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Du kan jo alltids bruke Form_Resize() Bilde.left = Form1.Width End sub eller noe i den duren NEI!! Hvorfor gjøre det på en skikkelig stygg og grisete måte når det finnes flere andre BRA forslag tidligere i tråden? Endret 7. november 2007 av jorn79 Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Du ser det jo på nicket, j0rn! vbPro! Han vet nok best Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå