Kindrob Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Jeg leser mest norsk, det er lettest. En sjelden gang leser jeg kanskje en bok på engelsk også, men da er det ofte i skolesammenheng.. Endret 16. november 2007 av Kindrob Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Jeg har faktisk begynt å kjøpe bøker på andre språk, hvis de blir billigere. Særlig dansk og svensk litteratur er billigere enn norsk, og nesten like lett å lese. Engelsk går for så vidt også greit, men er jo mange fremmedord i dem som blir vanskelige å tolke. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hvilke bøker er det du leser som har vanskelige fremmedord. Og hvilket språk er i tilfelle det? Fransk? Latin? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Leser bøker på norsk, engelsk og islandsk, men holder meg som oftest til norske bøker. Skal nå prøve å flytte over til islandske bøker siden jeg skal flytte til neste år. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Tror alle jeg har lest de siste 3-4 årene har vært engelske, med unntak av skolebøker da Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Alt ikke-norsk leses på Engelsk, alt Norsk leses på Norsk. Hvis jeg skal lese noe som er orginalt skrevet på Dansk eller Svensk leser jeg vel helst på det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-144697 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Svenske bøker. Det går det som regel mest i. Lenke til kommentar
Der Flieger Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Jeg leser kun tyske og engelske bøker. Tysk er også det andre språket - etter engelsk - bøkene blir lansert i, noe som gjør at man får et rikt utvalg av bøker å lese. Det er dog kjent at tysk av og til kan bli et litt tørt språk imotsetning til engelsk innen litteraturen, så det blir nok lest flere bøker på engelsk. Men hvis man vil vedlikeholde og lære seg språk så anbefales det uten tvil å lese mye i det språket. Selv om tysk kan bli tørt så er det lærerikt og interessant! Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Jeg føler jeg må lese en bok på originalspråket, akkurat slik forfatteren har skrevet det ned. Leser svært få norske bøker, men veldig mange engelske. Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Leser både på norsk og på engelsk, men hvis ei engelsk bok finnes på norsk så tar jeg den norske versionen. Blir litt lei av å lese bare engelske bøker, da mye av bøkene som er på pensum er engelske. Liker litt variasjon. Lenke til kommentar
GtReBra Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Jeg leser nesten bare engelsk siden det meste jeg leser er skrevet på engelsk. Er det skrev på norsk som original språk så leser jeg den selvsagt på norsk. Et tip til handel av engels litteratur er play.com. Kjempe bra priser ok levering 3-5 dager de siste bestillingene min. Og gratis frakt. Sjekka ett par bøker opp mot prisene på bokkilden.no og bokklubben.no var som regel 50-60% dyrere der for samme utgave. Endret 18. november 2007 av GtReBra Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Selger play.com bøker altså? Det må undersøkes. Men har du sammenlignet pris mot amazon.co.uk? Er play.com dyrere eller billigere? Lenke til kommentar
GtReBra Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Sjekka ut nå på amazon.co.uk de er litt billigere. De jeg så på var de 0.5-1 £ billigere enn play, men du må vel betale frakt på amazon så play blir billigere. Og de har bra utvalg der. Jeg har kjøpt alt fra fantasy som The Sword of Shannara til skole bøker som Differential Equations and Linear Algebra (anbefales på det sterkeste hvis man ikke får sove) Endret 18. november 2007 av GtReBra Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Differential Equations and Linear Algebra (anbefales på det sterkeste hvis man ikke får sove) Det er ikke tull engang. Jeg har fortsatt vonde minner fra den boka Så konklusjonen er da at om man skal bestille mange bøker velger man amazon, om man skal bestille noen få velger man play.com. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå