Gå til innhold

Hvilket språk leser dere bøker i?

Anbefalte innlegg

Hei!

Synes det er litt morsomt å vite hva dere leser mest av... er det mest norskspråklige bøker, eller også engelsk?

Jeg tenker ikke her på fagbøker og fakta, men skjønnlittelatur og fortellinger... kanskje noen leser på andre språk enn engelsk og norsk også, muligens tysk og fransk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jøss, jeg hadde virkelig ingen anelse at det var så mange som leste på engelsk!

Det er vel hovedsaklig fordi det finnes enormt mye mer å lese på engelsk enn norsk. Liker man å lese så trenger man ikke lese så veldig lenge før man har lest det som finnes av en sjanger på norsk. Særlig hvis den sjangeren er sf/f :)

Lenke til kommentar

leser for det meste bøker i sjageren fantasy...

Jeg leser alltid disse på engels da det er mye bedre formulering er og ordvalg.

og så er det mange flere fantasy bøker på engelsk ;)

har nettopp gjor meg ferdig med The Bartimeaus trilogy av Jonathan Stroud. Og jeg må si det er de beste bøkene jeg har lest. måten ting er beskrevet på og de fantastiske oppbyggingen av karakterene med en lang historie og fantastiske personligheter låste meg fast i time vis..

dette kommer fremm med tanke på at jeg leste hver bok på under en uke...

Mvh. 2ball(s)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Av en dypgående skepsis til mine egne engelskferdigheter, så blir det mest på norsk. Tørr rett og slett ikke å gi meg i vei med engelske bøker. For min del, som det ser ut som det er for andre, leser jeg fantasy, og jeg er av den tro at vis jeg først begynner på en serie, må jeg lese hele serien på det språket jeg begynte på for ikke å gå i surr. Leser dog noe på engelsk også, feks Harry Potter, men da er det mest fordi det ikke forekommer noen norsk oversettelse eller fordi oversettelsen ikke kommer på en stund og jeg MÅ finne ut hva som skjer, dette er tilfelle med de 4 siste HP-bøkene.

Endret av SobrietyMisfit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...