HowCome Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hei! Synes det er litt morsomt å vite hva dere leser mest av... er det mest norskspråklige bøker, eller også engelsk? Jeg tenker ikke her på fagbøker og fakta, men skjønnlittelatur og fortellinger... kanskje noen leser på andre språk enn engelsk og norsk også, muligens tysk og fransk? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg leser for det meste engelsk literatur. Er faktisk veldig lenge siden jeg leste en norsk bok når jeg tenker på det. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg leser på orginalspråket hvis jeg kan det. Mesteparten av de bøkene jeg leser er orginalt på engelsk. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Engelsk så langt jeg kan... Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Leser bøkene på engelsk, unntatt norske bøker som leses på norsk. Det ville blitt litt tåpelig for meg som er norsk å lese norske bøker oversatt til engelsk. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Leser på norsk, men prøver å gå over til engelsk. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Bøker som er skrevet originalt på engelsk leser jeg på engelsk. Resten leser jeg på norsk. Lenke til kommentar
HowCome Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Jøss, jeg hadde virkelig ingen anelse at det var så mange som leste på engelsk! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Leser norsk! Veldig sjeldent engelsk. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jøss, jeg hadde virkelig ingen anelse at det var så mange som leste på engelsk! Det er vel hovedsaklig fordi det finnes enormt mye mer å lese på engelsk enn norsk. Liker man å lese så trenger man ikke lese så veldig lenge før man har lest det som finnes av en sjanger på norsk. Særlig hvis den sjangeren er sf/f Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) leser for det meste bøker i sjageren fantasy... Jeg leser alltid disse på engels da det er mye bedre formulering er og ordvalg. og så er det mange flere fantasy bøker på engelsk har nettopp gjor meg ferdig med The Bartimeaus trilogy av Jonathan Stroud. Og jeg må si det er de beste bøkene jeg har lest. måten ting er beskrevet på og de fantastiske oppbyggingen av karakterene med en lang historie og fantastiske personligheter låste meg fast i time vis.. dette kommer fremm med tanke på at jeg leste hver bok på under en uke... Mvh. 2ball(s) Endret 4. november 2007 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg leser bøker på engelsk, norsk og tysk Lenke til kommentar
fluff Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Leser på engelsk, nettopp fordi jeg leser bedre på engelsk, siden jeg lærte meg å lese under mitt opphold i USA. Lenke til kommentar
HowCome Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Jeg leser bøker på engelsk, norsk og tysk Jeg er interessert i å lese mer tysk skjønnlitteratur nå... og det trenger ikke å være originalt, men oversatt til tysk (f.eks. Ken Follett oversatt til tysk). Hvor kjøper du tyske bøker? Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Går mye i scifi og krim på engelsk. 99 kroners pocket på Narvesen ftw!! Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Skjønnlitteraturen jeg leser er først og fremst på norsk, mens faktalitteraturen er kanskje 50/50 på engelsk og norsk. Disse er de eneste språkene jeg kan flytende. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg leser bøker på engelsk, norsk og tysk Jeg er interessert i å lese mer tysk skjønnlitteratur nå... og det trenger ikke å være originalt, men oversatt til tysk (f.eks. Ken Follett oversatt til tysk). Hvor kjøper du tyske bøker? Ville sett på www.amazon.de Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Leser mest på engelsk, siden det er litt begrenset med scifi og fantasy på norsk. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Leser blandet Engelsk og NOrsk..som mest går det i harry Potter bøkene på begge språkene .... Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Av en dypgående skepsis til mine egne engelskferdigheter, så blir det mest på norsk. Tørr rett og slett ikke å gi meg i vei med engelske bøker. For min del, som det ser ut som det er for andre, leser jeg fantasy, og jeg er av den tro at vis jeg først begynner på en serie, må jeg lese hele serien på det språket jeg begynte på for ikke å gå i surr. Leser dog noe på engelsk også, feks Harry Potter, men da er det mest fordi det ikke forekommer noen norsk oversettelse eller fordi oversettelsen ikke kommer på en stund og jeg MÅ finne ut hva som skjer, dette er tilfelle med de 4 siste HP-bøkene. Endret 6. november 2007 av SobrietyMisfit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå