Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Explorer 92-mod; tips til styling!

Effectiv

Anbefalte innlegg

Heihei,

I dag ringte min far meg og fortalte meg den flotte nyheten at jeg skulle få hannes leketøy, en 1992 mod Ford explorer, til 18årsdagen. Jeg er snart 17 så jeg har relativt god tid på meg til å style opp bilen med bla. anlegg, nye felger og dekk og småmodifiseringer som eksosanlegg f.eks. Det jeg tenkte var at vis folk her på forumet hadde noen ideer så tar jeg gjerne imot dem :)

Bilder:

post-118681-1194111956_thumb.jpg

post-118681-1194111973_thumb.jpg

post-118681-1194112007_thumb.jpg

post-118681-1194112025_thumb.jpg

post-118681-1194112038_thumb.jpg

Vis dere har tips til anlegg og dekk/felger så kom gjerne med det og :D

Det eneste jeg nesten vet helt sikkert er at jeg skal ha Cerwin Vega V-max 15 baki, ellers så vet jeg ikke noe ang. anlegg. Vet ikke om dette er viktig, men jeg hører mest på rock(In Flames og Sonic Syndicate rock :p) og trance.

Mvh Effectiv :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grattis med fin bil da :thumbup:

Et moderat senkesett,sorte felger,sotete vinduer og et dobbelt eksosanlegg så er du komt langt etter min mening.

Kjøp deg et amcar blad,der er det annonser for firmaer i Norge som skaffer det meste til US biler(Aarnes,US Autoparts og S.Stolen f.eks)

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis det er en 4x4 versjon du har, så bør du sjekke med Ford om BW 1354 transferkassa du har takler bra å kjøre med forskjellig høyde på foraksel og bakaksel når du har den i 4x4 modus. Siden det er en part-time kasse, har det null å si når du kjører kun med 2WD, men greit å kontrollsjekke hvis du skal ha den i 4x4.. kan bli en spennende kostnad hvis den ryker.

Lenke til kommentar

Er 4x4-versjon ja. En av de få i norge med manuell gir ;) hehe.. Det skal jeg sjekke ut du, kanskje jeg bør gå for 265 begge steder for å være på den sikre siden da ;) Tar ingen sjanser! :o Og spioner jeg fant ikke de felgene du snakket om på den siden. Linken viste ikke til noen felger så jeg prøvde å leite litt men fant de ikke :p

edit: leifs :D

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Heisann igjen! :) Har nå gått over 6 mnd siden jeg sist har jobbet med bilen, og har såvidt startet igjen siden den skal på eu-godkjenning straks :) Etter EU godkjenning kommer jeg til å starte på bilen ordentlig ;) Nå har jeg akkurat startet på VG2 og går Kjøretøy så endelig skal kunnskapene om bil bli høyere og bedre. Har for øyeblikket funnet kun installert anlegg i bilen, som ble Morel tempo 6 komponent sett og dynabel Dy9412 i 30 liters lukket kasse. Dette blir drevet av en dynabel Bf0756. Felger har jeg sett mye på, og tror faktisk jeg ender opp på 17" istedetfor svære felger. Må tenke litt på pris og på drivstoffforbruk :p Dessuten er 17 " mye mere komfortabelt. Så litt på disse : http://www.dekkindustrien.no/index.php?q=/64/1457/81/M888_

Sinnsykt billig, og jeg skal ikke akkurat bruke mange hundre tusen på bilen ;) Skal bare gjøre den se-bar :p Tenkte også å kjøpe nytt eksosanlegg. Bytter alt helt fra motoren. fant noe som var laget til min bil på nett :Dhttp://www.automotix.net/bodyparts/1992-fo...p;part_subtype=

Det litt ned på siden, PACESETTER TFX PERFORMANCE KAT-BACK EXHAUST SYSTEM.

Noen ideer om hva mer jeg kan gjøre? Senke den? eller heve den og gå for offroad - look ? :p

;vh EFfectiv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...