AnaXyd Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hei! Jeg har akkurat begynt med .php, og har nå fått tak i ett inkluderingsscript. (Fant det på forumet her) <?php if(isset($_GET['id'])) { $id = $_GET['id']; if (file_exists('artikler/'.$id.'.php') && preg_match("/^[a-z]*$/i", $id) == 1) include_once 'artikler/'.$id.'.php'; else echo 'Siden finnes ikke, prøv igjen'; } else include_once 'artikler/index.php'; ?> Jeg prøver å linke til dette, men det fungerer ikke. Jeg linker med ?id=artikkel1, og det ligger en fil ved navn artikkel1.php i en mappe ved navn artikler. Hva er galt? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Fordi regulær utrykket ditt ikke tillater tall. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Så, det fungerer om .php filene ikke har tall i seg? Hvordan kan jeg få dette til å fungere med tall? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 <?php if(isset($_GET['id'])) { $id = $_GET['id']; if (file_exists('artikler/'.$id.'.php') && preg_match("/^[a-z+1-9]*$/i", $id) == 1) include_once 'artikler/'.$id.'.php'; else echo 'Siden finnes ikke, prøv igjen'; } else include_once 'artikler/index.php'; ?> Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Ah! Takk! Du bare la på +1-9 i preg_match? Da skjønte jeg det også.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Fjern plussen, den har ikke noe der å gjøre med mindre det også skal være lovlig med plusstegn i navnet. Legg også tallrekken fra 0 dersom det skal være mulig å ha 0 i navnet også. Regexpen tillater også at filnavnet kan være tomt (altså i et forsøk på å inkludere filen ".php"). *-tegnet byttes ut til +-tegn for å unngå dette. Altså "/^[a-z0-9]+$/i" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå