asphyxia Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hei. Har bestemt meg for å kjøpe en laptop som skal brukes til spill og grafisk arbeid. Legger mest vekt i spillingen, egentlig, (hehe.) Etter å ha spurt mye rundt hos kjæresten, venner, osv, er jeg forvirret over hva jeg skal velge. Da lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med å finne en laptop - helst i 6000-9000,- klassen med et bra skjermkort? Jeg har sett en god del på multicom, må si er svak for disse, men jeg trenger; 2.2 C2D prosessor 2GB RAM 100GB HDD Og; et skjermkort som kan spille hele sims 2 serien uten å lagge, med alle instillinger på fult. Det er kanskje en long shot, men jeg vil iallfall prøve å finne noe.. Lenke til kommentar
Dobbel 0 Bobby Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) hmmm....er usikker på hvor bra spillpc man kan få til den prisen du nevner....men tror kanskje du kan finne en lappis med et nvidia 8400 kort. det skal i alle fall klare sims2 på fullt. EDIT: fant denne sånn i full fart: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....47&cid=5417 har ikke den prosessoren du ønsker, men... Endret 3. november 2007 av superjorn82 Lenke til kommentar
Innos Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Dell Vostro 1500: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...50005&s=bsd Nedgrader service til dårligste og oppgrader skjermkort til 8600 gt. Kan også oppgradere til 1400x900 skjerm og bare gå over med 50 kr, eller glare skjerm og havne under 9000. Koster 8700 inkl. frakt.Uten tvil ditt beste alternativ. Skal ikke være noe problem å bestille som privatperson. Bare skrive noe sånt som "PRIVATPERSON" under "Firmanavn" (kan hende det heter noe annet, men du forstår hva jeg mener), så skal det gå bra. Anbefalt denne til andre, og de har ikke hatt problemer med den. edit: Kan evt. gå for 17" versjonen (Vostro 1700), som med samme konfigurasjon koster omtrent det samme. Endret 3. november 2007 av Innos Lenke til kommentar
asphyxia Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Takk så meget for innspill. Har sett en god del på Multicom Compal HEL80i, men jeg får se litt på dell sine sider også. Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Se etter demobrukt Compal fra multicom under 'Lagersalg'? Får mye for pengene da? Helt ny fra multicom er vel også noe av det beste du får for pengene. Multicom bruker ofte ha demobrukte til litt lavere pris.. Mvh Lenke til kommentar
Innos Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10534513 Ville kjøpt den om jeg var deg. Tviler på at du får bedre pris/ytelse enn det. Lenke til kommentar
asphyxia Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Jo, ja.. Jeg har sett en del på den, men har hengt meg opp i at jeg vil ha 512MB minne på skjermkortet i stedet for 256MB. Kanskje bare en dum detalj, jeg vet ikke helt om det har så mye å si? Denne er en sterk kandidat for meg, selv om det betyr å gå betydelig over budsjettet. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Akkurat hvor mye minne skjermkortet har ville jeg ikke hengt meg så mye oppi Hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt den som Innos linker til( http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10534513 ) Endret 3. november 2007 av daruu Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Jo, ja..Jeg har sett en del på den, men har hengt meg opp i at jeg vil ha 512MB minne på skjermkortet i stedet for 256MB. Kanskje bare en dum detalj, jeg vet ikke helt om det har så mye å si? Denne er en sterk kandidat for meg, selv om det betyr å gå betydelig over budsjettet. Glem det der om den har 256 eller 512mb på skjermkortet snarest! Er mye annet som mere å si! Støtter også forslaget ovenfor, LØP OG KJØP!! Mvh Endret 3. november 2007 av krbalto Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Driver å ser etter maskin til en venninne av meg nå, og det eneste hun har som krav er at hun skal kunne spille The Sims 2! http://www.hardware.no/artikler/hp_compaq_6715b/42421/1 Føler dette var et bra alternativ, men kjører Sims på alle nye maskiner nå til dags uansett om skjermkortet er intregert? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Skjer med at jenter liker sims? => Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Skjer med at jenter liker sims? => Jeg syns jo også det var moro en måneds tid da det første spillet kom. De liker vel tanken på å kunne lage sin egen såpeserie! Men er det noen som veit? Jeg ser på systemkravene at man trenger en 2.0Ghz for å kjøre me Intel Extremegraphics, men da må det vel holde med en hvilken som helst dobbeltkjerne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå