ahoo Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Lurte på om det er ein eletrikker her på forumet som kan svare meg på om det går ann å skjøyte varemkabler. Pga eg har klart å skadet eine ledningen slik at eg ser inn på kordellene. Går det da å lodde inn ein ny bit og isolere med krympestrømper? Eller vil dette forandre motstander i kabelen og ødelegge den? Kva er vanlig å gjøre? HJELP! Ps. Det er varme i kabelen, så da kan den ikkje være heilt av? Men sku ha fikset den skikkelig før eg skal gå med nye fliser oppå... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Ja det går fint an. Du må meisle fram litt mere av kabelen slik at man har litt ender å skjøte på. Kanskje det beste er å la elektrikeren avgjørde hvor mye som må meisles fram slik at man ikke skader mere en nødvendig av kabelen. Man benytter skjøtehylser og krympestrømpe til slikt selve skjøtingen. Ettersom kordelene er synlige så vil jeg på det sterkeste anbefale at du skrur av klablene, vått badegulv leder nemlig strøm eksepsjonelt bra. Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 TUSEN takk! for svaret! Da blir det reperasjon! Var bare redd at visst eg gjekk inn med eit lite stykke med normal kabel, så vil det tulle til resistansen i kablene. Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Ps.Strømmen blei slått før "fliseknusingen" begynnte, det var bare for å teste om det var blitt noen skade at eg skrudde på på nytt.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Å skjøte inn en liten bit kabel er selvsagt også et alternativ så lenge vi snakker om noen titals centimeter. Forskjellen i resistansen til kabelen forpurres ikke så mye at det skaper problemer av en 20 - 30 cm kabel om man må skjøte inn et lite stykke. Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Ok,takk for den avklaringen. Det blir bare snakk om ein bite på 2cm. Så blir det krympestrømpe rundt kvar leder og så utpå der igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå