Gå til innhold

Ny Gamer-PC 18k

Anbefalte innlegg

Som topicen sier er jeg på ute etter en ny stasjonær gamer-pc, med en pris rundt 18 000 kr. Planen for øyeblikket er å vente til slutten av november med å bestille meg PC-en.

Har i den siste tiden sett litt på utvalget av komponenter og kommet fram til dette oppsettet:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=57923

Hadde vært hyggelig om noen kunne vært behjelpelig å gi meg noen tilbakemeldinger, jeg tenker da selvfølgelig på å få mest ut av pengene og vil gjerne ha en framtidsrettet og støysvak PC. Er det noen komponenter som kommer rett rundt hjørne det er verdt å vente på?

Planen for øyeblikket er å bestille fra shg.no og amentio, hvor sist jeg sjekket måtte jeg ut med 18 475,- (inkl. frakt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
joda:P jeg venter f.eks. på de nye quad core cpu'ene til intel som skal komme i år... hørt noe rykter om at de skal bli 20-70% bedre.

men ellers ser dette ut til og være en god pc dette...

10-15% er vel mere sannsynlig? :wee:

Det vil vel komme nye GTX utgaver, men ikke sånn i nærmeste fremtid nei. Men den oppgraderte utgaven av 8800GTS (basert på G92, dvs 65nm) skulle visstnok yte bedre enn dagens GTX. Så de er nok verdt å sjekke ut. Regn med at du må ut med kanskje 3000-3500 kroner for å få et slikt kort. Men de er definitivt verdt å vente på. :thumbup:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Så en anbefaling vil være å investere i det nye Geforce GTS kortet istedenfor for 2 GT kort? Samt kanskje gå for et av de nyere hovedkortene som kjører på X38 brikkesettet, siden jeg ikke skal kjøre i SLI med det første. Og har mulighet for å oppgradere med et kort til, så fremt NVIDIA slipper drivere som støtter dette eller modifiserte drivere blir lettere tilgjenglig.

Som sagt skal jeg hvertfall vente til slutten av November med å bestille meg maskin, og etter hva jeg har skjønt er oppgraderingen til Geforce GTS kortet rett rundt hjørne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...