Juster Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Som topicen sier er jeg på ute etter en ny stasjonær gamer-pc, med en pris rundt 18 000 kr. Planen for øyeblikket er å vente til slutten av november med å bestille meg PC-en. Har i den siste tiden sett litt på utvalget av komponenter og kommet fram til dette oppsettet: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=57923 Hadde vært hyggelig om noen kunne vært behjelpelig å gi meg noen tilbakemeldinger, jeg tenker da selvfølgelig på å få mest ut av pengene og vil gjerne ha en framtidsrettet og støysvak PC. Er det noen komponenter som kommer rett rundt hjørne det er verdt å vente på? Planen for øyeblikket er å bestille fra shg.no og amentio, hvor sist jeg sjekket måtte jeg ut med 18 475,- (inkl. frakt) Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 joda:P jeg venter f.eks. på de nye quad core cpu'ene til intel som skal komme i år... hørt noe rykter om at de skal bli 20-70% bedre. men ellers ser dette ut til og være en god pc dette... Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det kommer jo snart nye 8800gts som kan være verd å sjekke ut. Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 når er de ventet og komme og har de sagt noe om kraften på de? over eller under GT?? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Her er en tråd som omhandler 8800gt vs 8800gts Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 tusen takk, men det var sånn at det ikke kommer noe ny GTX/ultra i næreste fremtid? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) joda:P jeg venter f.eks. på de nye quad core cpu'ene til intel som skal komme i år... hørt noe rykter om at de skal bli 20-70% bedre. men ellers ser dette ut til og være en god pc dette... 10-15% er vel mere sannsynlig? Det vil vel komme nye GTX utgaver, men ikke sånn i nærmeste fremtid nei. Men den oppgraderte utgaven av 8800GTS (basert på G92, dvs 65nm) skulle visstnok yte bedre enn dagens GTX. Så de er nok verdt å sjekke ut. Regn med at du må ut med kanskje 3000-3500 kroner for å få et slikt kort. Men de er definitivt verdt å vente på. Endret 4. november 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
Juster Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Så en anbefaling vil være å investere i det nye Geforce GTS kortet istedenfor for 2 GT kort? Samt kanskje gå for et av de nyere hovedkortene som kjører på X38 brikkesettet, siden jeg ikke skal kjøre i SLI med det første. Og har mulighet for å oppgradere med et kort til, så fremt NVIDIA slipper drivere som støtter dette eller modifiserte drivere blir lettere tilgjenglig. Som sagt skal jeg hvertfall vente til slutten av November med å bestille meg maskin, og etter hva jeg har skjønt er oppgraderingen til Geforce GTS kortet rett rundt hjørne. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Kan nok ta litt lengre enn til slutten av måneden med oppgraderingen av 8800GTS. Vi kommer nok til å passere nyttår før det er på banen tenker jeg. Dersom du skal kjøpe nå, er definitivt 8800GT i SLI det beste alternativet. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Siden du allrede skal bruke litt cash, hva med å bytte lyd korte til https://prisguiden.no/product.php?productId=56443 Jeg ville holde meg unna x38 har hørt at det skal inneholde en del bugs som blir fiksa i x48 som kommer ut 2008 Q1 jan-apr og heller tatt et P35 hk i stede. Endret 4. november 2007 av flabben2k Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 enig med den, det lydkortet virker som at det er godt også... Lenke til kommentar
Juster Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Da blir det nok mest sannsynlig 2x Geforce 8800GT i SLI. Hvis Creative XtremeGamer Fatal1ty Pro Series er å anbefale slenger jeg med det også. Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 detta blir bra;) tror jeg også kommer til og slenge på det på min pc som jeg kjøper i løpet av året;) gleder meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå