Gå til innhold

Kjøp av PVR - Får NRK melding?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg bare kom til å tenke på en sak. Jeg har bestilt PVR dekoder for å få digital-TV fra Canal Digital. Jeg har allerede hatt tilgang via kabelnettet i sameiet, men det er analoge signaler. Får NRK beskjed om dette? For jeg har liksom ikke lyst på en ekstra regning fra en kanal jeg aldri bruker....

Endret av Bibendum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som vet noe mer om dette? Jeg husker jeg jobbet en periode på UPC (før GET ble navnet) og da kan jeg ikke huske at vi sendte noe melding til NRK..

Jeg tror alle som selger tvtunere er forpliktet til å melde fra til lisenskontoret i Mo i Rana.

Dvs. satellitttuner,kabeltuner,bakkenetttuner osv.

Om man har bestilt analog kabeltv så blir det nok ikke meldt til NRK for man har da ikke kjøpt noen tuner

av kabelselskapet.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

Jeg trodde også det før inntil jeg snakket med mpx.no og fikk bekreftet fra 2 forskjellige personer som jobbet der at de ikke har noen som helst meldingsplikt til nrk når de selger flat-tvene sine! Det gikk på at de ikke hadde noen avtale om å melde ifra til NRK rett og slett.

Lenke til kommentar
Jeg trodde også det før inntil jeg snakket med mpx.no og fikk bekreftet fra 2 forskjellige personer som jobbet der at de ikke har noen som helst meldingsplikt til nrk når de selger flat-tvene sine! Det gikk på at de ikke hadde noen avtale om å melde ifra til NRK rett og slett.

Så lenge TV'n inneholder en eller annen tuner så bryter de loven dersom de ikke

melder fra til NRK.

http://www6.nrk.no/informasjon/lisens/forhandler.pdf

http://www.lovdata.no/for/sf/kk/tk-19801023-8777-0.html#1

Lenke til kommentar
Jeg tror alle som selger tvtunere er forpliktet til å melde fra til lisenskontoret i Mo i Rana.

Dvs. satellitttuner,kabeltuner,bakkenetttuner osv.

Om man har bestilt analog kabeltv så blir det nok ikke meldt til NRK for man har da ikke kjøpt noen tuner

av kabelselskapet.

Det er forskjell på å være forpliktet til noe og det å faktisk gjøre det. Sistnevnte er det mest interessante her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...