Sinnsyk asylaspirant Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hallo hoppsann. Vi kjører kabelnettverk her i huset, ut fra en router og blabla, the oldschool way. Tenker på å kjøpe en laptop, og da må vi få inn en trådløs løsning. De stasjonære PC-ene kan jo naturligvis bare være kabelbaserte, men laptopen må være trådløs. Hvordan er det best å gjøre det? Skal jeg bytte ut routeren min med en router som også gir trådløst nett, eller kan jeg bruke den gamle routeren, bare at jeg kobler til et aksesspunkt, eller hva? Tips tas i mot med takk, ettersom jeg har lite erfaring fra trådløst nett. Fredrik Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Begge forslagene dine ville nok fungert utmerket. Er du fornøyd med routeren du allerede har, og har en LAN-port til overs ville jeg nok kjøpt et aksesspunkt. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Begge forslagene dine ville nok fungert utmerket. Er du fornøyd med routeren du allerede har, og har en LAN-port til overs ville jeg nok kjøpt et aksesspunkt. Lanport, check. Finfin router, check. Aksesspunkt.... hmmmmmm det er jo snart jul noen bra eksempler fra f.eks. komplett/netshop/mpx? takk for raskt svar forresten Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312274 har jeg ingen erfaring med, dog har den fått mye god kritikk som du kan se i brukeranmeldelsene. Den har god kryptering (WPA/WPA2) som er så og si umulig å knekke. Den kan også settes opp som repeater (WDS) hvis du har bruk for det i en eventuell framtid. Nå til dags har du nok ikke bruk for noe bedre aksesspunkt, ettersom det er få trådløse nettverkskort som støtter 108 Mbps link. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Denne skal være bra Hvor rask linje har dere? Skal du overføre mange filer lokalt? Har dere en rask linje, eller du skal overføre mange filer lokalt så er jo et Draft-N aksesspunkt eller router å anbefale Hvilken router er det dere har idag? Kan jo godt hende at om du skaffer en ny router, at den gjør en bedre jobb enn den dere alt har osv.. Denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312274 har jeg ingen erfaring med, dog har den fått mye god kritikk som du kan se i brukeranmeldelsene. Den har god kryptering (WPA/WPA2) som er så og si umulig å knekke. Den kan også settes opp som repeater (WDS) hvis du har bruk for det i en eventuell framtid. Nå til dags har du nok ikke bruk for noe bedre aksesspunkt, ettersom det er få trådløse nettverkskort som støtter 108 Mbps link. Må nevnes at det ikke er alle nettverkskort som klarer WPA2 kryptering. Det samme gjelder også om du eventuelt skal gå for Draft-N nettverk, da krever dette et nettverkskort med støtte for Draft-N. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Takk for svar hvertfall. Det er ikke snakk om noe hardcore nettverk. Helt alminnelig hjemmenettverk med Telenor Pluss. Filøverføringer mellom datamaskinene i huset blir minimalt, så jeg trenger ikke det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå