Vaio Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Norge burde være stolt over denne soldaten, istedet for å kritisere hva gikk galt. Det er krig, og det er liv. Ja Norge dreper tepperhoder opp i det helvetesfjellet... Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Dere som sier artikkelen ikke sier de vil ha mer tøffe oppdrag har neppe lest hele. Det var i alle fall ingen tvil om hva de på nrk-dokumentaren mente om saken. "Vi har trent, vi vil bruke det." Nå har en blitt drept. Er det verdt det? Kan vi skape fred i det landet? Risikere liv og lemmer for et land som har sine egne veier og levesett, nei takk. Med Taliban var det fred der og terroristene har nok steder å trene. Endret 8. november 2007 av Robocoop Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Dere som sier artikkelen ikke sier de vil ha mer tøffe oppdrag har neppe lest hele. Det var i alle fall ingen tvil om hva de på nrk-dokumentaren mente om saken. "Vi har trent, vi vil bruke det." Nå har en blitt drept. Er det verdt det? Kan vi skape fred i det landet? Risikere liv og lemmer for et land som har sine egne veier og levesett, nei takk. Med Taliban var det fred der og terroristene har nok steder å trene. Er fred bare fravær av krig? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Dere som sier artikkelen ikke sier de vil ha mer tøffe oppdrag har neppe lest hele. Det var i alle fall ingen tvil om hva de på nrk-dokumentaren mente om saken. "Vi har trent, vi vil bruke det." Nå har en blitt drept. Er det verdt det? Kan vi skape fred i det landet? Risikere liv og lemmer for et land som har sine egne veier og levesett, nei takk. Med Taliban var det fred der og terroristene har nok steder å trene. Er fred bare fravær av krig? I realismen er det det. Men hvordan vil du definere fred? Endret 8. november 2007 av Rampage Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Ikke for å være ufølsom, men vi har sett hvor mye ståhei (med spm. om vi skal trekke oss ut osv) det blir så fort en norsk soldat mister livet, hva skjer hvis det skulle gå med 8-10 stk. i ett smell? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Ikke for å være ufølsom, men vi har sett hvor mye ståhei (med spm. om vi skal trekke oss ut osv) det blir så fort en norsk soldat mister livet, hva skjer hvis det skulle gå med 8-10 stk. i ett smell? Det er ikke usannsynlig. Jeg regner med en god del kommer til å skrike opp og "get our troops back". Men dette er folk som er trent, militært og de er der fordi de vil og fordi det er masse flott politikk involvert. Tviler på at vi trekker oss ut med det første. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Ikke for å være ufølsom, men vi har sett hvor mye ståhei (med spm. om vi skal trekke oss ut osv) det blir så fort en norsk soldat mister livet, hva skjer hvis det skulle gå med 8-10 stk. i ett smell? Si det. Men det er klart, jo mer tilbøyelige vi er til å trekke oss ut ved den minste antydning til tap, desto mer attraktive mål blir styrkene våre for Taliban. Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 I realismen er det det. Men hvordan vil du definere fred? For meg er fred mer enn bare fravær av krig. Man må kunne leve i trygghet, uten frykt for at myndigheten (eller noen andre) skal kunne forgripe seg mot deg og din familie. Det er et av kriteriene for meg i hvertfall. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 I realismen er det det. Men hvordan vil du definere fred? For meg er fred mer enn bare fravær av krig. Man må kunne leve i trygghet, uten frykt for at myndigheten (eller noen andre) skal kunne forgripe seg mot deg og din familie. Det er et av kriteriene for meg i hvertfall. Du vil ha harmoni. Fred er faktisk fravær av krig, åpne konflikter. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hvordan er forresten tap/skade statistikken hitil? Er såvidt jeg vet i alle fall 2 drept(?) Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hvordan er forresten tap/skade statistikken hitil? Er såvidt jeg vet i alle fall 2 drept(?) 3 drept i Afghanistan. Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Du vil ha harmoni. Fred er faktisk fravær av krig, åpne konflikter. Har nok noe med at jeg lever i Norge. Men jeg ser fortsatt ikke på Taliban-styret som fred. Endret 8. november 2007 av MetroN Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Du vil ha harmoni. Fred er faktisk fravær av krig, åpne konflikter. Har nok noe med at jeg lever i Norge. Men jeg ser fortsatt ikke på Taliban-styret som fred. Har nok noe med det ja. Det var nok ikke perfekt under Taliban. Men det var nok mye mer fred enn det er snakk om nå. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Var mer fred i Frankrike i 1941 enn i midten av 1944... Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Klapp klapp for interessant sammenligning. Vil nok heller si at hvis Taliban tar tilbake landet fra USA så kan du trekke fram den igjen. (Ikke at jeg støtter Taliban på noen måte. Men framgangsmåten og planen for hvordan landet skulle taes vare på var visst ikke så viktig når de gikk inn) Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jo takk for applausen, poenget er at mange bruker argumentet at det var mer fred under taliban, noe som også kan sies om okkuperte ommråder under krigen uten at det sier så mye. Forsto ikke helt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hvem bryr seg om en kan kalle det fred? Åpenbart er "Taliban-fred" verdiløs fred. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hvem bryr seg om en kan kalle det fred? Åpenbart er "Taliban-fred" verdiløs fred. Du foretrekker borgerkrig ja? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Er ikke alt snakket om småpiker som får gå på skole, at kvinner har fått stemmerett, og demokrati, kun et vikarierende motiv som er kommet til i etterkant? Hvis demokrati er så høyverdig og viktig for Nato/USA, burde de da ikke ta seg en kjapp svipptur over grensa til Pakistan og avsette den anti-demokratiske kuppmakeren General Musharraf, og sørge for å avholde demokratiske valg der? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Men hvs de dro til Pakistan og avsatte Musharaf, ville ikke alle sosialistene henge seg på dem da og? USA kan jo ikke gjøre alt alene. Blir liksom galt uansett hva de gjør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå