Gå til innhold

Telemarkbataljonen vil ha action i Afganistan.

Anbefalte innlegg

"Telemarkbataljonen vil ha action i Afganistan."

Fra artikkelen:

"- Forventer dere mer action når dere skal til Afghanistan denne gangen enn det har vært tidligere?

- Det er vel ikke sånn at vi forventer mer action, men vi er forberedt på det, svarer en."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2081886.ece

Sikker på at de vil ha "action"? Og hva definerer vi som "action" i denne sammenhengen?

Mer patruljering i stedet for å sitte på ræva inne i basen, eller skuddvekslinger?

De sier jo selv at de ikke vil ha inaktivitet, de vil ut å gjøre noe for Afganistan isteden for å sitte på ræva og se bra ut på bilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De sier jo selv at de ikke vil ha inaktivitet, de vil ut å gjøre noe for Afganistan isteden for å sitte på ræva og se bra ut på bilder.

Enig. Og det betyr ikke nødvendigvis at soldatene vil ut å drepe. Jeg fikk motsatt inntrykk fra tittelen i denne tråden.

Lenke til kommentar

Skal vell nevnes at slakte blir feil ord da det ikke er snakk om å line dem opp og skyte dem men heller at de bommer fordi fienden gjemmer seg blandt sivile. Han sa vell også noe sånt som at han ville vite at han kunne takler alt, altså bevise noe for seg selv og de ville delta og utrette noe.

Lenke til kommentar

Synes ikke det er rart eller betenkelig at soldatene ønsker action. Det er det de trener på, og derfor de er der nede. De er der ikke for å tørrtrene eller å vase rundt i leiren. Enten får man la dem ta del i striden, eller så får man sende dem hjem igjen.

Og jeg kan ikke helt se at soldatene skulle ha moralske kvaler om dette. Taliban er et skrekkregime, som enhver forstandig person burde ønske å bekjempe.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Det er vel ikke sånn at vi forventer mer action, men vi er forberedt på det, svarer en."

Uhum. En fjær blir til en hel hønsegård.

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ja, det er et ord, men et annet ord er: Javel!

Noen som vet hvor mange lakenhuer, eller dromedarer "vi" har wasted on the way!!

Beklager om jeg ikke sørger like mye for utenlanske oppvi var den angripende partrørere som blir drept når de angriper vestlige styrker.

Jeg trodde at vi var den angripende part ...!?

Lenke til kommentar
Ja, det er et ord, men et annet ord er: Javel!

Noen som vet hvor mange lakenhuer, eller dromedarer "vi" har wasted on the way!!

Beklager om jeg ikke sørger like mye for utenlanske oppvi var den angripende partrørere som blir drept når de angriper vestlige styrker.

Jeg trodde at vi var den angripende part ...!?

Vi er i det minste siviliserte, og har et godt mål. Taliban er bare ute etter å lage helvette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...