Krabba Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) bruker ubuntu 7.10 hvordan får jeg hvit skrift kun i panelet og ikke i panelet + skriften i vinduer ? [LØST] hvordan får jeg byttett ut filen firefox.png under system files/usr/share/pixmaps med en jeg har i home folderen min ? er det mulig å gjør det i gui, eller må man gjør det i terminalen? (i såfall hvilken command) kan man bruke beryl themes i emerald på lik linje med compiz themes i emerald når man har instalert compiz ? Endret 3. november 2007 av Krabba Lenke til kommentar
05t3k4k3 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) hvordan får jeg byttett ut filen firefox.png under system files/usr/share/pixmaps med en jeg har i home folderen min ? er det mulig å gjør det i gui, eller må man gjør det i terminalen? (i såfall hvilken command) Du kan bytte bilde på Firefox som ligg i Program > Internett viss det var det du lurte på. Det gjer du slik: System > Brukarval > Hovudmeny Viss det var eit ikon på skrivebordet så er det berre å høgre klikke å gå inn på eigenskapar, også trykkjer du på ikon bildet. Endret 3. november 2007 av 05t3k4k3 Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 hvordan får jeg byttett ut filen firefox.png under system files/usr/share/pixmaps med en jeg har i home folderen min ? er det mulig å gjør det i gui, eller må man gjør det i terminalen? (i såfall hvilken command) Du kan bytte bilde på Firefox som ligg i Program > Internett viss det var det du lurte på. Det gjer du slik: System > Brukarval > Hovudmeny Viss det var eit ikon på skrivebordet så er det berre å høgre klikke å gå inn på eigenskapar, også trykkjer du på ikon bildet. tenkte egentlig på å bytte ut ikonet så det ny ikonet vises for alt som har me firefox å gjør. er ikke det filen som ligger under pixmap ? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Du kan endre den med gui slik: Alt+F2 -> "gksudo nautilus" -> naviger den til mappen -> bytt ut Hvis du har en gnome-theme installert, kan de hende det allerede overskriver dette bildet, da må du se i ~/.icons/ og undermapper (mappen .icons i hjemmemappen din er den du *egnetlig* skal lagre slike modifikasjoner) Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Du kan endre den med gui slik:Alt+F2 -> "gksudo nautilus" -> naviger den til mappen -> bytt ut Hvis du har en gnome-theme installert, kan de hende det allerede overskriver dette bildet, da må du se i ~/.icons/ og undermapper (mappen .icons i hjemmemappen din er den du *egnetlig* skal lagre slike modifikasjoner) glimrende =) da er det bare de to andre jeg trenger svar på, anyone ? =) Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) 1. Åpne terminal 2. Skriv «gedit ~/.gtkrc-2.0» 3. Lim inn følgende tekst på bunnen: "style "my_color" { fg[NORMAL] = "#4353b6" } widget "*PanelWidget*" style "my_color" widget "*PanelApplet*" style "my_color"" 4. Så har du fin, rosa tekst på panelet Enkelt og grunnleggende, kan gjøres mye bedre. Løsningen fant jeg her https://launchpad.net/bounties/gnome-panel-font-colour En god oiversikt kan finnes her http://brentroos.com/2006/07/07/change-gno...nel-text-color/ Endret 3. november 2007 av Kagee Lenke til kommentar
Decline Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Bra svar av Kagee. Du kan jo selvfølgelig også laste ned ferdige tema som tar seg av sånt på gnome-look.org Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 (endret) mye gode svar her gutter =) er det andre gode sider enn gnomelook ? Endret 3. november 2007 av Krabba Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 1. Åpne terminal2. Skriv «gedit ~/.gtkrc-2.0» 3. Lim inn følgende tekst på bunnen: "style "my_color" { fg[NORMAL] = "#4353b6" } widget "*PanelWidget*" style "my_color" widget "*PanelApplet*" style "my_color"" 4. Så har du fin, rosa tekst på panelet Enkelt og grunnleggende, kan gjøres mye bedre. Løsningen fant jeg her https://launchpad.net/bounties/gnome-panel-font-colour En god oiversikt kan finnes her http://brentroos.com/2006/07/07/change-gno...nel-text-color/ genialt, funket som bare fy =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå