Mr. Bojangles Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg pleier alltid å jekke opp bilen ved jekkpunktene på siden med saksejekk, men har kjøpt meg en hydraulisk jekk og lurer på hvordan jeg jekker opp fronten på bilen. Hvilket "punkt" skal jeg bruke? Synes det ser litt fett ut. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 ...og hvilken bil gjelder det? IKKE jekk motor eller girkasse. Ikke jekk i gulvet eller andre blikkplater. Finner du ei bærebru eller noe annet som tar belastninga fra hjulopphenget skulle det være safe å jekke der. På min Xantia legger jeg en meter 2"-4" under bærebrua og jekker på den. Bare som et eksempel. Uansett lurt å bruke en passe lang (så lang som det er plass til) plankebit for å fordele belastningen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg pleier alltid å jekke opp bilen ved jekkpunktene på siden med saksejekk, men har kjøpt meg en hydraulisk jekk og lurer på hvordan jeg jekker opp fronten på bilen. Hvilket "punkt" skal jeg bruke? Synes det ser litt fett ut. Antar du har en 3-er golf. Jeg pleier å jekke på det punktet der bærebroen festes til karosseriet. Du ser det litt bak forhjulet og cirka 20 cm under "kanten" av der bilen begynner Er som en stor metallrør som er festet med en skrue i midten, tar bare en planke mellom den og jekken. Bak pleier jeg å jekke der bakakselen er innfestet mot karosseriet, det tipper jeg du ser ganske godt hvor er hen. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Mener jeg jekket på kanalene (de originale jekkfestene) på min gamle G3 med hydraulisk. En fordel om du har en slik gummiplate oppå jekkflaten. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Mener jeg jekket på kanalene (de originale jekkfestene) på min gamle G3 med hydraulisk.En fordel om du har en slik gummiplate oppå jekkflaten. Risikosport... Lenke til kommentar
eab Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg bruker å jekke i rammevangen foran. eller bærearm, hvis det er lettere. Bak så plasseres jekken midt under diffen, hvis det ikke er snakk om en grevling da. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Mener jeg jekket på kanalene (de originale jekkfestene) på min gamle G3 med hydraulisk.En fordel om du har en slik gummiplate oppå jekkflaten. Risikosport... Det er mulig jeg husker feil, vet jeg har brukt forskjellige steder å løfte den på. Lenke til kommentar
erasmussen Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Bruker å jekke opp bilen min (Vw Vento) på punktene i kanalen selv med hydraulisk garasjejekk. Prøvde med en såkalt jackpad men den var for stor for jekken og resulterte i nesten ulykke, hehe. Prøvde den da selvsagt IKKE på kanalen da det er dødfødt. En ting jeg lurer på, bør jeg ha noen betenkeligheter med å bruke garasjejekk på grus? har bare brukt den på asfalt/betong før. Mvh Erik Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Ingen problemer med bruk på grus her i alle fall. Eneste som kan være litt "spennende" er jo at jekken ikke kan bevege seg mens man jekker opp bilen. Istedet drar man hele bilen sidelengs. Dette er spesielt spennende hvis man først jekker opp en side på bilen, setter en bukk under og begynner på den andre siden. I og med at hjulene på jekken ikke tillater den å bevege seg inn under bilen vil man nesten dra bilen av bukken på andre siden. Lenke til kommentar
erasmussen Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Var det jeg tenkte litt på (bevegelse av jekken), men skal bare skifte til vinterhjul så da går det fint:) Lenke til kommentar
AudiTQ Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Bruker å jekke opp bilen min (Vw Vento) på punktene i kanalen selv med hydraulisk garasjejekk. Prøvde med en såkalt jackpad men den var for stor for jekken og resulterte i nesten ulykke, hehe. Prøvde den da selvsagt IKKE på kanalen da det er dødfødt. En ting jeg lurer på, bør jeg ha noen betenkeligheter med å bruke garasjejekk på grus? har bare brukt den på asfalt/betong før. Mvh Erik Kan være en fordel å legge en planke under jekken så du ikke begraver den og evntulelt at jekken mister grepet og går igjennom gulvet på bilen din.. Ikke så kult. Men til trådstarter: Finn en bærebjelke under bilen din. skal funke fett det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå