Deini Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Hey lite problem her. Jeg har idag akkurat fått min nye quad core prosessor fra intel Q6600. Installerte den, gikk ikke smertefritt så måtte flashe biosen til den nyeste, men fikk maskinen i gang tilslutt. Nå er "problemet" at det viser bare 3 prosessorer når jeg trykker på affinitet (ctrl+alt+del), dette skjer også når jeg sjekker enhetsbehandling. Har dette noen stor betydning for ytelsen, eller er det bare en "skrive" feil fra maskinen sin side? Er det mulig og fikse dette? Har denne maskinvaren: Asus P5B Gainward 7600gt 256mb Vanlig 2gb ram Q6600 ikke klokket Håper dere kan hjelpe. La til et bilde av affinitet. Nytt_bilde.bmp Endret 3. november 2007 av Deini Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg orker ikke å laste ned bildet ditt. Tar jo over en halv meg! Åpne den i paint og lagre den som jpeg eller png!! Helst png. Angående problemet. Hva slags os kjører du? XP Home eller PRo? Det skal ikke ha noe å si.. da begrensningen på cpu-er tar ikke hensyn på kjerner. Home støtter 1 cpu. Pro støtter 2 cpu-er. Lenke til kommentar
Deini Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 kjører home, men en kompis av meg har også samme cpu'en og det funker helt fint for han(han har også home) Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Fant noen med ett lignende problem her og her Mangler halvparten da. Ikke bare 1... Hva viser cpu-z (www.cpuid.com) ? De foreslo å sjekke "Multithreading" i BIOS. Og reinstallasjon av ACPI kontrollen (Min Datamaskin -> Enhetsbehandling -> PC" Edit: Ut i hva jeg forsto her (siste post) så kan det hende har du en lat core. En som er deaktivert fordi det ikke er nok å gjøre. Du kan prøve å åpne 4 krevende prog. og sjekke? Endret 3. november 2007 av JAPCU Lenke til kommentar
Deini Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Probleme løst! Trur probleme lå i bios'en med ACPI Takk for hjelpen din Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det var bra. Kjedelig å ha en 3/4 core. ^^ Kanskje mange der ute som bare får utnyttet 2 eller 3 av sine firekjerners cpu-er? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Sikkert mange som ikke har bruk for mer enn to eller tre av sine kjerner også.. hehe Mange som sikkert ikke tenker på bios-oppdateringer og driver-issues før noen dytter synligheten av problemet opp i ansiktet på dem. Lenke til kommentar
Moal Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Sikkert mange som ikke har bruk for mer enn to eller tre av sine kjerner også.. heheMange som sikkert ikke tenker på bios-oppdateringer og driver-issues før noen dytter synligheten av problemet opp i ansiktet på dem. Haha, bra sagt. Du får 5 for den Lenke til kommentar
Deini Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Sikkert mange som ikke har bruk for mer enn to eller tre av sine kjerner også.. heheMange som sikkert ikke tenker på bios-oppdateringer og driver-issues før noen dytter synligheten av problemet opp i ansiktet på dem. Jææææævli bra sakt Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Alltid en fordel å teste PC-en i benchmarks etter en oppgradering og sjekke at den faktisk yter det den skal. ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå