Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger noen å snakke med

Gjest Kjærlighets sorg

Anbefalte innlegg

Gjest Kjærlighets sorg

Hei jeg er en mann på 21 år snart 22. Damen som jeg var sammen med gjorde det slutt med meg etter 3 års langt forhold. Vi hadde bodd sammen i 2 år. Dette er ca 3 mnd siden. Og livet mitt har egentlig bare vert dass siden. Føles som om jeg driter i meg selv. Elsker henne over alt på jord. Jeg spiser veldig usunt siden det ble slutt. Lettest å slenge på en grandis fordi jeg gidder ikke å lage noe spess middag til bare meg selv. Føler meg så jevla aleine. Hver gang jeg tenker på hun får jeg en stor klump i halsen og bare tenker på at hun driver på med en eller annen fyr. Blir kvalm av tanken. Har mange ganger tenkt på om det ville blitt bedre av å bare smelle bilen min i 200km/t i en fjellvegg. For det gjør fremdeles vondt. aldri hvor langt nede jeg har vert i livet mitt har jeg vert nå. Føler ikke for å snakke med vennene mine om det heller. Så jeg regner med at det er flere av dere der ute har vert borti noe lignende. Og jeg håper at hun kommer til fornuften hun x.en min og gjerne ombestemmer seg på om hun virkelig ville gjøre det slutt. Jeg mener, hun har sagt selv at jeg er den beste som noen gang har skjedd henne. Jeg var bestevennen hennes. Men probbet var at jeg var for snill. Hvordan går det ann å vere for snill med en som man elsker av hele hjertet sitt? Håper at noen der ute har noen svar og tips..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjip situasjon, og jeg føler med deg. Det viktigste du kan gjøre nå er å bruke tid sammen venner faktisk, og gjerne prate ut om det med noen du stoler på selvom du ikke føler for det.

Eksen min var også som en bestevenn, og ja jeg kan godt si han var _for_ snill. Men blir litt for lettvint å bare skylde på det. I mitt tilfelle var det mye annet som ikke stemte dessverre, så ikke legg for mye vekt på det.

Du fortjener en person som _virkelig_ vil ha deg, og setter pris på hvor snill du er. Så mitt råd er at du legger det bak deg, og tenk heller at det var hennes tap. Fremtiden er der ute å venter på deg :).

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg vet hvordan du føler deg nå, og jeg vet det er vondt. Har vært i en _lignende_ situasjon selv.

Jeg møtte en jente, og vi hadde det topp sammen. Alt gikk veldig bra, og vi ble etterhvert et par. Men så skjedde det jeg aldri hadde sett for meg at skulle skje.

Vi hadde vært sammen i ca. 1 år. Jeg hadde blitt veldig glad i henne, men en dag måtte hun "snakke med meg".

Saken var den at på tre dager hadde hun gjort mesterverket i å ha sex med tre stykker. En pr. dag.

Jeg ble selvsagt veldig lei meg, og følte at ingenting betydde noe lenger.

Nå skal ikke jeg påstå at det jeg gikk gjennom er det samme som det du går gjennom, da jeg bare var 15 år da dette skjedde, og ikke elsket denne jenta.

Men kan si at jeg syns det var vanskelig jeg også. Men jeg kom meg over henne.

Mitt råd til deg er å se framover, og prøv å tenke på andre ting enn x'en. Gjør noe som får tankene bort fra henne, som for eksempel å trene.

Livet går videre.

Lenke til kommentar
Gjest the little girl

Å så utrolig trist å høre:(

Jeg føler så med deg, har nesten opplevd det samme selv, var sammen med en gutt i nesten 3 år, vi var aller aller beste venner, hadde et supert forhold, han slo opp og ble sammen med en annen var utrolig tøft, for liksom alt var så utrolig bra og vi hadde noe spessielt. Vi sto hverandre så nær og jeg hadde aldri åpnet meg så mye for en person før, og han var den eneste som forstod meg.(er en vannskelig type:P)Kanskje jeg var for snill og, stilte alltid opp, gjorde som regel det han sa, var nesten aldri sur, men jeg liker ikke å være sur og gretten og irritert, jeg vil at alle skal ha det bra:)

Det samme som deg, jeg hadde aldri vært lengre nede før, det var rett og slett helt jævlig. I tillegg hadde jeg mistet hunden min og masse annet hadde skjedd.

Jeg har opplevd mye dritt i mitt liv, så jeg visste noen tips. Det som er viktig det er å fokusere som pokker på noe du virkelig liker. Men her kom mitt problem, mine interesser er dyr, mennsker og musikk, og jeg danset hip hop(min x danset også hip hop og rappet, og jeg hadde jo mistet hunden min, hva fader skule jeg gjøre)

Da startet jeg og trene, det er helt utrolig det funker faktisk, og jeg sluttet på hip hop, fordi det minnet meg for mye for han, startet å høre på reaggeton og salsa, og startet og danse salsa,

For eksempel vis du liker å spille kort, spill masse kort, hvis du liker å sitte på dataen gjør det:) HVis du liker å hjelpe folk og det bringer deg glede gjør det så mye du vil.

Jeg vet det er utrolig vannskelig og tøft, men bare stå på fokuser og fouser på det positive, og det er bare bra om du tenker på hun noen ganger og gråter.

Jeg hadde også problemer med å møte venner, men jeg sa det til dem også, og jeg sa jeg hadde satt pris på om dere dro med meg ut, for jeg har ikke energi til å dra med meg selv ut.

Det er viktig at du opplever andre ting, eller som dette snakke med folk på forum kan hjelpe det også.

Nå som du er så langt nede press deg til det du liker å gjøre, uansett hvor sliten du er, og vis en dag du føler deg veldig sliten og vil legge deg ned, da sier du til deg selv, nei nå skal jeg trene, dette klarer jeg, dette vil jeg.

Det som skjedde med meg var at ettervært ble jeg mye mer gladere(tok tid) men jeg skal ikke si jeg har kommet helt over fyren enda, men uansett jeg har mye mer energi og mye mer glede..

Jeg håper alt ordner seg:)Håper en dag du blir en lykkelig mann igjen:) Lykke til, og håper noen av rådene mine funket/funker(hvis du forstod hva jeg mente) Bare tenk positivt.

Klem

Lenke til kommentar

Jeg har selv vært i en ikke lignende, men sammenlignbar situasjon hvor jeg hadde de samme tankene kvernene oppi hodet dag etter dag som gjorde meg deppa.

Det hjelper å dele tankene og å ha noen å snakke med. Selv om kanskje ikke et slikt forum som dette er stedet man får akkurat den hjelpen man trenger så er det godt å få det ut og få sagt det til noen, hvemsomhelst.

Videre så vil det gå gradvis over. Første året mitt gikk det så og si ikke en dag uten at jeg tenkte på det, noe som tok humøret mitt ned noen hakk og gjorde det umlig for meg å konsentrere meg i skolesammenheng. Neste året var det 2 ganger i uken, deretter, 1 gang pr 2 uker osv. Men etterhvert som tiden gikk ble minnene svakere og sjeldnere til de egentlig ikke påvirket meg i særlig grad.

Jeg vil tro om du bare "henger inne" (hang in there) så vil det gradvis gå over. Å snakke med noen om det hjelper, men å sitte alene hjemme og velte seg i selvmedlidelse gjør etter min erfaring bare ting verre. Du er ung, og jeg tror at om du tillater deg selv å prøve så vil du innen noen år finne en ny jente som kan viske bort de tingene du føler nå. Jeg vet det er vanskelig for deg å se det i den situasjonen du er nå, men all erfaring tilsier at det kommer til å bli slik.

Lenke til kommentar

Jaggu om du og meg er i samme båt. Føler akkurat det samme. Ble dumpet for 2 uker siden. HAR ALDRI VÆRT SÅ NEDE. Greier ingenting. Er så vidt jeg greier å dra på jobb. Må tvinge meg. Er egentlig ikke en person som tar innpå seg ting, men dette.... dette var noe helt annet. Elsker hun og hun elsker meg (?) Vel, var det jeg trodde. Hun var alt for meg. Alt var så perfekt. Har slitt litt før, men når hun tok kontakt med meg og viste interesse ble alt så bra. Greier absolutt ingenting. Gråter ganske mye og det er like før jeg tyr til selvskading. Og ja, jeg har også tenkt tanken på å kjøre inn i en vegg i 200 km/t. Orker ikke tanken på at hun blir sammen med en annen, at hun kommer til å gjøre de tingene som vi gjorde sammen. Fordi, hun var så bra for meeeeg. Det viktigste i livet er å ha noen man elsker og som man kan gjøre noe med. Det er så utrolig digg å ha en jente man kan kose med og ha det gøy med. Livet ser meningsløst ut nå. Har bare lyst til å dø

Lenke til kommentar

Vet akkurat hvordan du føler deg, og hvordan det er å være i den situasjonen.

Var sammen med ex-dama i nærmere 5 år, trodde vi hadde det bra sammen.

Plutselig en dag så sier hun at hun ikke vil mer, ikke noen grunn. Bare pakker det aller nødvendigste og kjører av gårde.

Sitter igjen hjemme sammen med katta og skjønner ingenting.

Fant ut et par dager senere at hun hadde et forhold til sjefen sin. Og jeg reagerte med sinne, samtidig som jeg følte meg helt alene i verden.

Vurderte sterkt å ende mine dager der og da.

Hadde i tillegg et stort håp om at hun plutselig skulle stå i døra og være hjemme igjen.

Men det skjedde aldri, isteden så kom hun for å hente resten av tingene sine.

Det som hjalp meg tilbake igjen til livet var gode venner. Gode venner jeg kunne prate med og være sammen med. Dette og ikke minst katten vår Oliver fikk meg til å tenke på andre ting.

Så finn deg en hobby eller vær sammen med venner, jeg vet det er fryktelig vondt akkurat nå.

Men tiden leger faktisk alle sår, selv om man ikke tror noe særlig på det når bruddet er et faktum.

Lenke til kommentar

Hmm... situasjonen du beskriver der er identisk med det første seriøse forholdet jeg noen gang hadde.

Hver gang jeg tenkte på hun, så jeg for meg hun med en annen, og det var en drepende tanke.

Og jeg var også for "snill". .Mao NEEDY!

Det var grunnen til at det ble slutt mellom hun og meg.

Hør nå, jeg vet dette er åpenbare råd, men jeg skal gi deg dem alikevel, da jeg har vært i AKKURAT samme situasjon som det du er i nå, og kommet meg ut av det med et smil om kjeften.

1. Å sitte på rævva og fokusere på henne er bare waste. Det kommer ikke noe godt ut av det. Kom deg ut og sosialiser. Knull litt rundt. Tro meg, hun kommer ikke til å vente lenge med å gjøre akkurat det samme.

2. Ikke tro på alt hun sier. Dette opplevde jeg ihvertfall. Hun sier ting som hun tror du VIL høre i frykt for at hun sårer deg, og dermed skaper mere problemer for seg selv.

Eksempelvis:

"Selvsagt er det en mulighet at vi blir sammen igjen", "Nei, jeg har ikke tenkt tanken på sex med noen andre ennå". Slike uttalelser som det må du ikke kjøpe. Du må ta et ballegrep på deg selv, og finne ut hva du vil med livet ditt.

Sitte i din beste alder å surmule over en X, eller dra ut og skap deg et sosialt liv?

Den beste måten å unngå negative tankemønstre er distrahering. Den beste måten å bli distrahert i denne saken er å omgås andre. Ikke folk i hennes vennesirkel, og kanskje ikke din egen engang, men utforsk litt. Finn deg noen nye dameprosjekter, aktiviteter osv...

Etterhvert så vil den invisteringen (les: Følelser) du har gjort i X-en bare forsvinne.

Pick-Up-Artist

Lenke til kommentar

Helt enig med deg. Man må slett ikke ta jenter for gitt når man slår opp med dem. De har en egen overlevelsesinstinkt som gjør at de er på jakt bare noen dager etter at bruddet fant sted. Første gang jeg slo opp med eksen gikk det ikke mer enn 1-2 uker før hun var på farta igjen og fant seg en som var eldre enn meg (faktisk). Men foreldrene hennes satte en stopper for det og hun gikk tilbake til meg.

Så opp med hodet, Trådstarter. Ta det kuli en stund og du vil se at ting går bedre etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...