Tomzern Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Hei! Vil bare gi et tips til de som har lyst på skikkelig grom PC-lyd, men som mangler penger... forsterkeren min er på 200watt..(denne fant jeg på dynga, og den virker helt utrolig fint!) Subwooferen er fra et hjemmekinosystem. Den består av et sinnsykt bra delefilter og 2 stykk 6,5" basser i en kjempekul trekasse. (Denne spiller skikkelig fin og "deilig" bass helt ned i laveste frekvens og jeg gav hundre spenn for den på et loppemarked!) Subwooferen's delefilter har to innganger og to utganger, og på utgangene har jeg koblet et par 6" høyttalere som fungerer som satelitter pg.a subwooferens delefilter. (disse to høyttalerene fant jeg også på dynga!) Dette er mitt anlegg, og tro det eller ei, men det spiller faktisk helt utrolig bra!!Bassen er grom og jevn, og man får rette "lydfølelsen". Nå var jeg kanskje litt heldig da, men jeg prøver bare å bevise at man faktisk kan få bra lyd uten å måtte bruke en årslønn på det Vil bare si at jeg syns det er helt utrolig hva folk hiver!! :o Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Klart man kan få ordna seg et fint system for en billig penge.. Krever litt innsats, og litt flaks, men det er ingen umulighet.. Bra jobba! Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 takk Er ganske stolt ass faktisk!hehe! har hatt flaks til tusen da, men det tells jo det også, eller hva? Tomzern :smile: Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Fikk en forsterker av onkelen min, samt ett sett høytalere (er omtrent 60cm høye). Har satt de ved siden av tv'n min, som btw er en 28" sony widescreen. Monsterkabel mellom Audigy lydkortet og forsterkeren. Vanlig kabel mellom tv'n og forsterkeren. Er så digg med forsterker, selv om den er litt gammel, så gjør den jobben med å produsere grom lyd helt perfekt Alle som har muligheten til å koble stereo annlegget sitt på pc'n, gjør det!! Du vil ikke angre... Btw, good work tomzern.. Sikkert et fint oppsett du har.. digg å se på film med god lyd Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Jepp, stereoanlegg til pc er genialt, jeg har fars gamle anlegg bestående av technics forsterker og bose høytallere, genialt bra opplegg..... Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 ja digg med forsterker...Har en sinnsyk 650watter stående hos fattern!!Den fikk jeg av lærern min!!tro det eller ei, men den forsterkern kostet faktisk 9000 spenn ny, men det er jo noen år siden da...Uansett den er dritbra og jeg har ikke gitt en dritt for den heller, og jeg har ikke gitt mer enn to hundre spenn for de 4 høyttalerne med en 12" bass i hver, som er koblet til den forsterkeren..bra eller hva? De høyttalerene spiller ikke så ren bass som det andre oppsettet mitt da, men de spiller SKYHØYT!! tomzern! P.S: bra lyd ruler! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Men hva slags modell/type er det du har?? Sier oss ikke så veldig mye om du har en forsterker/høyttaler/sub som spiller "skyhøyt" ! :-? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Var å leta på loftet til pappa, og der fant jeg en Bang & Olufsen Beomaster 3000-2 40 Watt forsterker fra 1973. Spiller mere enn høyt nok. Gir en perfekt lyd sammen med et par PSB Image 1B høyttalere. Disse var kjøpt forrige helg, og gjenngir et nydelig lydbilde i kombinasjon med min B&O forsterker. Forsterkeren kostet meg kr. 0,- og høyttalerene kostet kr 2400,- Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 650wattern er fra NIKKO og de fire tolvtommerne er MARANTZ.. Det andre oppsettet mitt vet jeg nesten ikke noe om. .Det står ikke noe på sub'en, men forsterkeren er en gammel SANYO...Det holder i massevis utrolig nok... Tomzern Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Da er jo saken klar. Oppfordrer alle som har muligheten til å koble en forsterker til lydkortet å gjøre det. Spør morfar/bestefar om han har en gammel forsterker du kan få/kjøpe for en billig penge, samt grave opp noen billige høytalere et sted. Utrolig god lyd for pc å være til skitt og ingenting!! Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Var å leta på loftet til pappa, og der fant jeg en Bang & Olufsen Beomaster 3000-2 40 Watt forsterker fra 1973. Spiller mere enn høyt nok. Gir en perfekt lyd sammen med et par PSB Image 1B høyttalere. Disse var kjøpt forrige helg, og gjenngir et nydelig lydbilde i kombinasjon med min B&O forsterker. Forsterkeren kostet meg kr. 0,- og høyttalerene kostet kr 2400,- Heisann! Beomaster 3000 har jeg også brukt som PC-forsterker! Mener det er 3000 i alle fall, har den ikke her nå. Den er "flat og lang" med alu-front, ikke sant? Trodde den var 2x60 i 4ohm, men husker sikkert feil. Det er faktisk ganske god lyd i den forsterkeren (B&O vet hva de driver med), men jeg byttet den ut mot en Kenwood fordi jeg ville ha mer "trøkk" i bassen. Jeg hadde forøverig de originale høytalerne også, men basselementene gikk til de evige jaktmarker. Basselementene var noe slikt som 9,5'. Umulig å finne nye elementer som passet i hullene. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Har kobla lydkortet til stereoen, men må nok kjøpe bedre ledning. Som detta her: Supra Bi-Line/Mini-Link 2m kr 395,- Hvorfor kjøpe så dyrt spør sikkert noen, min forsterker + høytalere og ledninger koster ca kr 22.000,- Lenke til kommentar
Danny Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 har man greie på litt elektronikk og lodding kan man fint mekke seg et sett,høytalere,sub,forsterker alt kan bygger. sjekk www.elfa.se for utsyr. man kan og gå på loppemarked og finne noen 70 talls blaupunkt høytalere for en billig penge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå