Gå til innhold

Gammel PC med 8800GT?

Kefsp

Anbefalte innlegg

Hei, siden det er så mye kunnskap om 8800GT som flyter rundt for tia så slenger jeg opp et spørsmål.

Har jeg mye å hente av ytelse på å kjøpe 8800GT med dette opsettet?

AMD64 4000+ 2,4GHz 1MB cache

2x1024MB Corsair TWINX PC3200

MSI Neo4 Platinum S939

Sapphire Radeon X850XT PE

Tenkte i og med at det kommer en del smakfulle spill nå i november så er vel 8800GT igrunn ikke mer enn et bra salgstriks på Nvidia sin side.

Strengt tatt så har jeg ikke peiling på hva jeg har å tape her, både med tanke på hvordan det blir å kjøre nye spill med dette oppsettet, og hvis jeg tenker fremover i tid...?

PS: Har hatt dette oppsettet i over 2 år nå og har vært storfornøyd, videre så har jeg tenkt å oppgradere hele PC-en i februar/mars 2008 (Ny Quad prosessor fra intel Q9450, DDR3 mm.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt mulig cpuen kommer til å bli en flaskehals. Men det vil vel hjelpe en GOD del. Merket stor forskjell på å bytte fra et Ati x700 (tilsvarende nv 6600gt) til et Radeon 1950XT på en X2 3800+.

Alt kommer jo an på spillene. Men jeg ser ingen grunn til å vente hvis du vil ha bedre ytelse nå. Kan jo oppgradere resten senere.

Her kan du skjekke forskjellen selv.

tomshardware.com -> VGA charts

X850Pe står ikke på lista for 2007, men det er bare å velge noe tilsvarende. X1800 av noe slag?

Endret av JAPCU
Lenke til kommentar

Takk for svar, det var egentlig cpuen jeg var litt tvilsom til ja. Duqe, jeg har rå til å evt. selge 8800GT kortet mitt i feb/mars hvis det da er et kort som frister mer, taper vel ikke så alt for mye på det forhåpentligvis :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...