Gå til innhold

BK: stilleben fra Turnipkongen: ''Batteri'' og ''pappas kikkert''


Anbefalte innlegg

Etter alt for lenge uten kamera kom endeleg mitt nye 40d i posten på torsdag. Men like sikkert som klokka går rundt, regner det på vestlandet, så da vart det til at eg laga meg eit lite oppsett for produkt- og stilleben-fotografering.

 

litt EXIF først:

 

Camera Model Canon EOS 40D

Shooting Date/Time 03.11.2007 15:46:31

Tv( Shutter Speed ) 1/13

Av( Aperture Value ) 13

ISO Speed 100

Flash Off

 

 

 

Og så bildet:

Tittel: ''Batteri''

post-106508-1194102902_thumb.jpg

 

Oppdatering klokken 21.00, 3.nov:

nytt bilde:

 

Tittel:''Pappas kikkert''

post-106508-1194120108_thumb.jpg

 

oppdatering klokken 22.37, 3.nov

 

Tittel: ''tre i mellom''

post-106508-1194125715_thumb.jpg

Endret av turnipkongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsatt det samme egentlig, gode teknisk, men der stopper der. Er ikke så spennende at det gjør noe. Skjønner at det klør i fingra for å prøve det nye kameraet, men trenger ikke dele sånne bilder med oss egentlig. Tror ikke du får så mye kontruktiv kritikk på sånt.

Lenke til kommentar
Fortsatt det samme egentlig, gode teknisk, men der stopper der. Er ikke så spennende at det gjør noe. Skjønner at det klør i fingra for å prøve det nye kameraet, men trenger ikke dele sånne bilder med oss egentlig. Tror ikke du får så mye kontruktiv kritikk på sånt.

Du har rett i at dette ikke er direkte spennende. Men det hadde vel vært til litt mer hjelp å si hvorfor du ikke finner dette spennende, og kanskje komme med forslag på måter å piffe opp denne type bilder.

 

Til slutt et lite hjertesukk: Det kommer lite nok bilder til bildekritikken for tiden som det er, så prøv å være konstruktiv i kritikken. Det er generelt greit om man ikke liker noe, men kom med forslag til forbedringer, alternativer osv.

 

Tom

Lenke til kommentar

Det er det jeg mener er vanskelig til denne typen bilder (komme med kontruktiv kritikk), de er rett og slett for simple, og da er det vanskelig å rette på noe.

 

Så da er det vel kanskje det da, at jeg syns de blir litt for simple. Dette er bilder av mer eller mindre hverdagslige objekter, og da er det ikke veldig spennende med kun en hvit bakgrunn ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...