Gå til innhold

Hvilken spillbutikk/kjede liker du best?

Hvilken spillbutikk/kjede liker du best?  

186 stemmer

1. 1. Svar her på hvilken butikk/kjede du liker best

• EBGames/Gamestop
      45
    • Elkjøp
      52
    • Expert
      10
    • Free Record Shop
      3
    • Game/Spiderman
      23
    • Musikkverket/Playcom
      5
    • Platekompaniet
      20
    • Siba
      1
    • Spaceworld
      26

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For guds skyld.... Har dere glemt av GAMEZONE.NO!!!!! Dere kan vel ikke komme vekk fra de? Godt utvalg, pene priser og god betjening. Har selv vært i kontakt med de og bestandig fått gode svar... Så 101 votes på gamezone i fra meg. Uansett, handler spill som smått på platekompaniet når de har salg (under 60,-/ eller ett spesielt spill).

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Jeg hadde min faste spillsjappe i Bergen Sentrum Platon eller Playcom som de ble hetende på slutten, som så vidt jeg vet var Bergens største spillbutikk i lange stunder(De likte hyppige omdekoreringer og flytte på de ulike avdelingene(spill, musikk og film).

De hadde på lang vei gode priser til å være en liten kjede, sammenliknet med Spaceworld og spiderman var de alltid billigst på nyutgivelser. Jeg handlet så og si alle spillkjøpene mine i den butikken om vi ser bort fra en del spontankjøp andre steder... Butikken ble dessverre nedlagt i fjor høst.

Så etter det har jeg ikke brydd meg så fælt hvor spillene handles inn. Absoluttspill har blitt brukt en del på nettet. Etter at spiderman/Game i bergen sentrum fikk et nytt og mye hygligere personale har jeg startet å kikke innom butikken igjen når jeg går forbi, noe som har resultert i et par mer eller mindre spontane spillkjøp...

Samme her. Game og Platekompaniet (av alle steder) er best i Bergen!

Elkjøp,Expertpersonalet og spesielt han svenske Spaceworld-ekspeditøren i Bergen sentrum (du vet hvem du er!) ;-) er så utrolig masete, man får jo ikke tjangs til å lese baksiden på et spill før han kommer løpende -"Ska jäg hjelpa är?"

Og i går hadde jeg min verste opplevelse i en spillbutikk,selvsagt på Spaceworld på Bystasjonen. Han svensken kom bort til meg mens jeg sjekket ut flystikker, og var sur som ei svigermor uten mann på 25år. Så sa han "Ska ni ha något?" med streng stemme! Vel, jeg vet ikke helt enda, sa jeg, da jeg ikke hadde fått sett gjennom alle joystickene før han kom.

Så spurte jeg ham rett ut om han hadde noe imot meg, siden han var så bisk, men han svarte bare at "Jag är bara såhær". Samtidig som han nistirret oppi posene mine jeg hadde fått fra platekompaniet og Clas Ohlson for å se om jeg hadde stjålet noe.Det var så ubehagelig, at jeg spurte ham rett ut om han hadde lyst å sjekke posene mine, men han takket dessverre nei. ;-)

Det var siste gang jeg gikk på Spaceworld, men det er likegreit. Prisene der er jo helt crazy allikevel. Ofte er de samme tingene 100-200kr billigere rett rundt hjørnet på Platekompaniet, og det irriterer meg at så mange virker å bruke Spaceworld når det er så dyrt der og sjefen er en sur, og altfor tung svenskepi(l)kk. ;) De andre ansatte der er kjempegreie, men han svensken bør de kvitte seg med før han går amok og dreper en kunde fordi kan ikke betalte 2795.- for en Xbox360 Elite-pakke med 2 spill. (Som koster 2395 med 6 spill ( ! )) rett rundt hjørnet. Grr! Voff! Så sint jeg ble da... lol

Men det jeg mener er:

FØRSTE BUD NÅR MAN ER EKSPEDITØR: GI KUNDEN TID Å FINNE HVA HUN/HAN VIL HA.

ANDRE BUD: GI ENDA LITT MER TID.

TREDJE BUD: OM DET SER UT SOM KUNDEN IKKE FINNER DET HAN/HUN LETER ETTER,SPØR "HEI.TRENGER DU HJELP?"

FJERDE BUD: IKKE ANBEFAL NOEN Å HANDLE PÅ SPEISVØL,OK? ;-)

Den siste var vel ikke helt fair, men økonomisk fair synes jeg absolutt den var.

Hilsen

Chiron

Bærgæn

Lenke til kommentar
Av de som som står på Lister er det Gamer/Spiderman jeg liker best :) å av dems butikker en den på Kvadraturen i Stavanger min favoritt :)

Men kan ikke helt skjønne at de fleste stemmer på Elkjøp syns personlig de har dårlig utvalg.

da er vi to.

men min stemme går til gamestop men knappest mulig margin.

både den i stavanger og den på kvadrat har kjempeflinke folk og gamestop har bedre priser.

dessuten føler jeg at kompetansen på gamer/spiderman har dalt i stavanger drastisk det siste halvåret.

og av prinsipp handler jeg ikke spill på expert,lefdal,elkjøp osv.

at de er kjede med masse penger og derfor kan selge spill i minus på release dato gjør at jeg av prinsipp bare handler på rene spillbutikker pluss spaceworld.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...