Gå til innhold

Hvilken spillbutikk/kjede liker du best?

Hvilken spillbutikk/kjede liker du best?  

186 stemmer

1. 1. Svar her på hvilken butikk/kjede du liker best

• EBGames/Gamestop
      45
    • Elkjøp
      52
    • Expert
      10
    • Free Record Shop
      3
    • Game/Spiderman
      23
    • Musikkverket/Playcom
      5
    • Platekompaniet
      20
    • Siba
      1
    • Spaceworld
      26

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, Elkjøp er faktisk svært strenge (i alle fall instruks fra hovedkontor) om at vi ikke skal selge spill før slippdato. Men det blir off topic :).

Der er dere fryktelig slappe rundt omkring!

Både i Norge og Danmark har dere butikker som glipper på nesten vær eneste store spill release.

Dette gjelder selvsagt ikke bare Elkjøp men de fleste forhandlere som ikke er "dedikerte" til spill.

Kan det v're så vanskelig å ha et system som gjør at uvitende butikk ansatte ikke setter ut titler før release?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Elkjøp, av den enkle grunn at de som regel har spill på lanseringsdato og ofte har de billigere enn de andre kjedene. Har intet behov for veiledning eller god service når jeg kjøper et spill, så da er Elkjøp fint.

Lenke til kommentar

I forhold til å selge spill før release: Hvis man ansetter folk som vet forskjellen på en spill-konsoll og en DVD spiller, burde ikke dette problemet oppstå.

Jeg mener, har du den minste interesse for spillkultur, får du med deg at Halo 3 (eksempel), er en ganske stor utgivelse, som betyr mye for mange, og det er et hav av hype rundt det, og da skal du ha shotta en del Fernet før du selger spillet, før release.

Man trenger ikke et avansert system for å fprhindre pre-release salg, man trenger ansatte som klarer å telle til ti :)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Foretrekker Game/Spiderman i Bergen. Personalet der er helt topp, de hjelper med alt, og informerer tilogmed om kampanjer på spill jeg ikke var klar over, slik at jeg har spart mange hundrelapper (tusenlapper faktisk) der.Tenk deg Spaceworld gjorde det samme, men de er litt for griske mht pris osv synes jeg. Nei, Game i Bergen er min gullgruve. ;-)

Chiron,

Bærgæn

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Yoshi

Svarte Platekompaniet her. Når jeg skal ha spill på lanseringsdagen, handler jeg alltid der, for de selger det av erfaring billigere enn alle andre steder. Har kjøpt både Brawl, Mario Kart, Guitar Here III Wii og mere til der, alltid 50 - 100 kroner billigere enn andre steder på lanseringsdagen. Brawl kostet f.eks. 399 kr! Hvorfor de gjør det, er uvisst, for de får jo solt de spillene uansett. Men hvorfor henge seg opp i detaljer? :p

Lenke til kommentar

Pris messig er det Elkjøp som er vinneren, men jeg liker meg ikke der pga ekspiditørene som er helt jævlige når det kommer til aldersgrenser + at det er umuligt å slå av en prat med det ang spill.

Derfor faller min stemme på EBGames/Gamestop.

Lenke til kommentar
Spaceworld for teh winz! På release og billigere enn de fleste. Og masse gode tilbud (jf. 3 spill for 300)

Generelt sett så er vel SW dyrere enn stort sett de aller fleste...

Går ofte innom for å se om det er kommet noe nytt intressant, men finner jeg noe der, så finner jeg det omtrent uten unntak billigere andre steder i stort sett umiddelbar nærhet.

Samtidig så dersom du kjøper en vare når du er på ferietur og får problemer med den varen så er de jævlig vanskelige dersom du prøver å få det fiksa på den lokale sw-sjappa.

Selv, siden jeg bor utenfor Stavanger, så bruker jeg platekompaniet på Kvadrat. Jeg kan selvsagt gå ned en trapp å betale 100,- mer for ett spill, men det frister ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...