TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hei Har nettopp skiftet cpu-vifte på min cpu. Den jeg har byttet til heter freezer 64 pro. Når jeg monterte den fikk jeg ikke montert den slik att varmen blir blåst bakover i kabinettet, men framover. Synes ikke temperaturen har blitt noe mye lavere og lurer på om grunnen er at jeg brukte en del tid på å sette viften på plass og derfor ble den flyttet fram og tilbake på cpu`en. Kan dette ha ført til at den en ujevn fordeling av kjølepasta på cpu`en og att dette påvirker kjølingen av cpu`en? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 At man beveger kjøleribbe under montering er jo helt normalt. Husk at det er svært lite pasta som skal brukes, den skal bare fylle mikroskopiske sprekker. Det blir ofte brukt for mye pasta. Ideelt sett bør det være direkte kontakt mellom CPU og kjøleribbe. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 grunnen til att jeg ikke får til å sette vifta til å blåse bakover er fordi det er for trangt mellom festeannordningen til vifta og North bridge ATI Radeon Xpress 200 CrossFire Edition. Prøver jeg å presse viftefestene nedover presser jeg North bridge ATI Radeon Xpress 200 CrossFire Edition utover. Redd for å bryte den av. Dette kortet har jeg: http://techreport.com/articles.x/9328/1 Har det stor betydning hvilken vei vifta blåser? Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det kommer jo helt ann på kabinettet og viftene i den. Hva mener du med bakover? Hva slags kabinett, vifter, psu-vifte osv. har jo en del å si. Du vil jo bli kvitt den varme lufta. Hvorfor byttet du vifte? Skal du overklokke? Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Jeg har kabinettet cooler master Cavalier. Den har 1 stk 120 mm vifte bak i kabinettet og 1 stk 80 mm foran i kabinettet( ved hd). Har en mist 500w strømforsyning i kabinettet. Foran i kabinettet er der du setter inn dvd`en i brenneren. Temp målt med speedfan er 36 grader ved normal belastning og ved spilling er det på 45-49 grader. Før jeg skiftet vifte var temperaturen mellom 47-54 ved spilling. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Hva skjer hvis det blir for mye kjølepasta på? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Da fungerer pasta'en som en blokade. Dette gjør at varmen ikke blir overfør til kjøleribben. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 (endret) kan man stole på svar fra en Brann tilhenger? Hehe . Hilsen Trønder Når jeg bruker speedfan ser jeg att den går på max hastighet hele tiden. Kan dette si noe om kjølepastaen? Endret 5. november 2007 av TarzanIUnderbuksa2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå