SvovelSyre Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Har i ei lita stund nå opplevd at maskinen jevnlig 'fryser'. DVS, den stopper opp, og reagerer ikke på noe, altså må jeg reboote. Slike krasjer forekommer nesten alltid når jeg spiller Counter-Strike (det eneste spillet jeg spiller også). Tror det samme har skjedd kanskje en gang i Windows, da jeg prøvde å skru på ei .avi-fil. Har testet med forskjellige harddisker, så jeg er rimelig sikker på at det ikke er OS/harddisk det er noe feil med. En ting, er dette med at det virker som den kun fryser ved load - altså, når tyngre applikasjoner enn Winamp lastes - som filmer og spill. Kan dette tyde på at problemet er CPU/vifte? I hele tatt, hva kan kilden til dette problemet være? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Har du kjørt memtest får å teste rammen? Det kan være at pc'en blir for varm, hva ligger tempen på? Lenke til kommentar
Term Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 jeg er litt usikker, men det kan også ha noe med skjermkortet å gjøre. hadde samme problemet med et GF2mx kort som nektet meg å spille resistance over lengre tid...byttet det ut, så fikk jeg full pupp. Men det høres mer ut som prosessor problem spør du meg. Lenke til kommentar
abjork Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Kan du sette opp en komplett spesifikasjon av maskinen der du lister opp alt som er montert. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Har du lagt inn 4in1 driverne? Pål Lenke til kommentar
gustav Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hvilken versjon av Windows kjører du. Hvis det er en tidligere versjon av windows, kan det fort være en irq-konflikt du har pådratt deg. Før xp sin tid oppsto det ofte irq konflikter mellom spesielt lydkort og skjermkort. Gå inn på device manager og se om det er noen stygge utropstegn ved noen av komponentene dine. Lenke til kommentar
SvovelSyre Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Takk til alle som har svart, men dessverre har det ikke ført frem. Trodde først det var mangel på Via-drivere som gjorde det, men etter at jeg installerte dem fortsatte problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå