Gå til innhold

Maskinen fryser!

Anbefalte innlegg

Har i ei lita stund nå opplevd at maskinen jevnlig 'fryser'. DVS, den stopper opp, og reagerer ikke på noe, altså må jeg reboote. Slike krasjer forekommer nesten alltid når jeg spiller Counter-Strike (det eneste spillet jeg spiller også). Tror det samme har skjedd kanskje en gang i Windows, da jeg prøvde å skru på ei .avi-fil. Har testet med forskjellige harddisker, så jeg er rimelig sikker på at det ikke er OS/harddisk det er noe feil med. En ting, er dette med at det virker som den kun fryser ved load - altså, når tyngre applikasjoner enn Winamp lastes - som filmer og spill. Kan dette tyde på at problemet er CPU/vifte? I hele tatt, hva kan kilden til dette problemet være? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er litt usikker, men det kan også ha noe med skjermkortet å gjøre. hadde samme problemet med et GF2mx kort som nektet meg å spille resistance over lengre tid...byttet det ut, så fikk jeg full pupp.

Men det høres mer ut som prosessor problem spør du meg.

Lenke til kommentar

Hvilken versjon av Windows kjører du.

Hvis det er en tidligere versjon av windows, kan det fort være en irq-konflikt du har pådratt deg. Før xp sin tid oppsto det ofte irq konflikter mellom spesielt lydkort og skjermkort. Gå inn på device manager og se om det er noen stygge utropstegn ved noen av komponentene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...