Gå til innhold

Hovedkortet som svikter?

knutivarr

Anbefalte innlegg

Nå har det skjedd igjen. :grumpy: Maskinen har dødd på seg. For en stort sett identisk beskrivelse på hendelsesforløpet nå kan dere klikke her.

Eneste forskjell er at denne gangen kjørte Warcraft III og at skjermkortet er bytta ut med et ASUS V8420 (GF4 ti 4200 128MB) og at en av Fujitsudiskene er bytta ut med en Seagate 80GB. Ellers oppfører alt seg likt med forrige gangs midlertidige dødsfall. Gjør oppmerksom på at forrige gang våkna maskinen mirakuløst til liv dagen etter og har fungert klanderfritt helt fram til i kveld.

Har en liten følelse at hovedkortet er årsaken til hele dævelskapet som skjer når det ikke må skje.

Jeg mener bestemt å ha vært borti at MSI K7T PRO hovedkort har vist seg å være en smule ustabile og at de streiker en del. Stemmer dette? Er det noen her som har "drept" et sånt kort? I såfall hvordan oppførte det seg da? Mitt har jo vart i 2 og et halvt år nå STORT sett uten problemer...

Til slutt vil jeg bare prise meg lykkelig for en grønn 1st. Generation iMac som jeg har arva hos Svigers som gjør at en tross alt kommer seg på nett og får stilt noen spørsmål. Takk Apple!

Forøvrig var det forbausende lite støv i maskinen. Kabinettviftene derimot...

Edit: Endret tittel til noe mer forståelig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det var ikke så mange svar på en lørdagskveld, men det kan man egentlig ikke forvente heller. Da skal man helst gjøre andre ting enn å sitte pal foran skjermen...

Skulle nå bare si at GAMLA FUNKER IGJEN! :woot: Det er ikke noen logisk grunn til dette tullballet, men det virker som om hun dør når belastningen blir stor etter ti-tolv timers oppetid. Er takknemlig dersom noen fortsatt har noe input på spørsmålene over angående MSI-hovedkortet.

Lenke til kommentar

Data på maskinen finner du i linken på første post. Forøvrig en 340 W Chieftec PSU. Det burde holde.

Jeg holder også en knapp på at chipsettet kan bli varmt. Men det som er en smule snodig er at det tar flere timer før maskinen funker igjen. Dersom noe ble så varmt at maskinen knela, så burde det ikke ta mer en maks et kvarter før skiten skulle kunne kjøre igjen. :shrug:

Første gang tok det sikkert 10 timer pluss en haug med hardwarebytte før gamla starta opp (les 1. innlegg i linken over). I dag renset jeg kabinettviftene og vaska kjøleribba/la på ny arctic silver. Etter to timer startet hele greia igjen. Det er ikke akkurat logisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...