Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB device over current status detected

Anbefalte innlegg

I forbindelse med montering av et FloppyDTV-S2 får jeg nå denne meldingen under oppstart: "USB device over current status detected"

Maskinen slår seg deretter av. Har nå koblet i fra kortet og satt inn det "gamle" Hauppauge Vin-TV kortet, men får ikke i gang PC-en. Har et ASUS N4L-VM DH hovedkort. Win XP pro. Måtte koble fra noen kabler under installasjonen, men mener bestemt :innocent: at de er satt på samme plass. Noen som kan hjelpe?

Endret av 2re
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koblet i går i fra; HD, grafikkort, TV-kort etc. fra hovedkortet uten at det hjalp. Skrudde også hovedkortet ut fra kabinettet slik at det ikke var jordet og startet opp, men neida. Etter de "vanlige" 15 sek slo PC-en seg av. Men, da jeg koblet i fra en 4-pins kabel som kommer fra PSU'n og inn på "ATX 12V" på hovekortet, ja da koblet maskinen ikke ut. Problemet var/er nå, at jeg ikke får bilde på skjermen, slik at jeg kan se/komme inn i BIOS.

Hadde tenkt å koble i fra alle USB porter i BIOS, for å se om hjelper. (Om det er mulig da?)

Er det ingen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

hvis du kommer deg inn i bios. kan du gå til pc-health status eller hva det nå heter. og se på spenningene. siden du hadde samme feil fler steder/fler hovedkort er det sikkert noe veldig galt med strømforsynngen din.

edit. så at pst #3 ikke var fra 2re. så svaret ble ikke helt riktig. me kan uansett hjelpe.

Endret av kjellthore
Lenke til kommentar

Har du noe forslag til hvordan jeg kan få maskinen opp å gå igjen, slik at jeg eventuelt får rullet tilbake til en eldre BIOS versjon? Da skal jeg i værtfall slutte å oppdatere BIOS automatisk.

Kan jeg starte/kjøre maskinen uten at kabel'n som kommer fra PSU'n og inn på "ATX 12V" på hovekortet, er tilkoblet? Kan jeg skade HK eller annet om jeg kjører uten denne tilkoblet tror du?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Har du noe forslag til hvordan jeg kan få maskinen opp å gå igjen, slik at jeg eventuelt får rullet tilbake til en eldre BIOS versjon? Da skal jeg i værtfall slutte å oppdatere BIOS automatisk.

Kan jeg starte/kjøre maskinen uten at kabel'n som kommer fra PSU'n og inn på "ATX 12V" på hovekortet, er tilkoblet? Kan jeg skade HK eller annet om jeg kjører uten denne tilkoblet tror du?

På forhånd takk!

Du kan først prøve å resette BIOS, se brukermanualen til hovedkortet. (Fjern batteriet eller koble sammen to pinner på hovedkortet).

Her er også en link til noen andre mulige løsninger:

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?board_...SLanguage=en-us

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...