Reeve Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hei Jeg hadde et hovedkort som ikke fungerer så bra med firekjerners CPUer. Dette var et EVGA nFirce 680i Rev. AR kort. Siden jeg vet at produsenten (EVGA bytter disse gamle hovedkortene mot nye, så sendte jeg inn en returforespørsel, med forklaring, og fikk bekreftelse og sendte inn. Nå har jeg fått et nytt kort tilbake, men det var ikke som jeg forventet! For det første er dette kortet helt klart brukt. Forseglningen var brutt, et par viftekontakter var bøyd, og et par av finnene på hovedkortkjølingen var også bøyd. Dette gjør forsovet ikke at hovedkortet er ødelagt, men jeg skulle ha ny vare, noe dette ikke er. I tillegg var pakken helt strippet. Den mangler alt. Normalt får man masse ekstrautstyr med dette kortet, som SATA kabler, ekspansjonskort til bl.a. flere USB og firewire, driver CD, vifte til kjøleløsningen, I/O panel etc. etc. Men jeg fikk ingenting av dette! Inne i esken var det bare selve hovedkortet og ingenting annet. Dette hadde kanskje vært greit om jeg sendte inn bare kortet, men jeg sendte inn alt. Alle kabler, driverCD, I/O panel osv. Som sagt, jeg vet at produsenten bytter de gamle kortene mot helt nye, helt kostnadsfritt. Jeg har ikke fått nytt kort, som produsenten sier jeg skal få, jeg har heller ikke fått med noe annet enn selve hovedkortet. Uansett, jeg har ikke snakket med NetShop enda, og dette kan jo være en feil fra deres side, men det får jeg vite på mandag tenker jeg. Kundeservice er jo stengt i dag og i morgen. Hele poenget med dette tråden er vel egentlig å få svar på om jeg har rett på helt ny vare nå. Jeg godtar i hvertfall ikke å ikke få med noe av det som medfølger hovedkortet. 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 På toppen av alt fungerer ikke hovedkortet engang... (Ja, jeg har testet mye, og det gamle fungerer fortsatt, men ikke det "nye" jeg fikk) Skjer med NetShop for tiden da?? 1 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Ta kontakt med de og forklar situsjonen, så ordner de sikkert opp. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Ja, ta kontakt å forklar situasjonen. Forøvrig er ikke dette bra. Når man returnerer et hovedkort blir man bedt om å sende med alt av kabler og CD-er også. Da bør man forvente at hovedkortet man får i retur inneholder alt av nødvendig tilbehør. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Ja, ta kontakt å forklar situasjonen. Forøvrig er ikke dette bra. Når man returnerer et hovedkort blir man bedt om å sende med alt av kabler og CD-er også. Da bør man forvente at hovedkortet man får i retur inneholder alt av nødvendig tilbehør. Nettop. Men siden dette heller ikke fungerte, så tror jeg heller at NetShop har gjort en feil, og sendt meg et kort som de har fått inn til reparasjon/retur, og sendt dette til meg. Det høres usannsynlig ut, men hvorfor ellers skulle jeg få et totalt strippet hovedkort og som heller ikke fungerer? Uansett, jeg ringer dem på Mandag, så får vi se. 1 Lenke til kommentar
Caze Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Bare en tanke: sikker på at du ikke må snakke med produsenten direkte hvis det er EVGA som lover å bytte inn hk i ny vare? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Bare en tanke: sikker på at du ikke må snakke med produsenten direkte hvis det er EVGA som lover å bytte inn hk i ny vare? Det kan godt være. Uansett, jeg har utført akkurat samme retur før. Jeg har altså to hovedkort, og for å hindre å sitte uten PC, skulle jeg bytte inn et og et. Det første har gått fint, og siden jeg vet at de bytter mot nytt kort, i tillegg til at det er flere andre på forumet her som har gjort det samme, så vet jeg at også NetShop gjennomfører det. Jeg snakket forresten med de i dag, og det gikk helt greit. Etter jeg hadde forklart saken min, fikk jeg bare beskjed om å søke om retur på varen, og krysse av for DOA. Eneste problemet var at jeg ikke fant noen steder der jeg kunne krysse av for DOA, men regner med det allikevel går greit ettersom jeg skrev det i kommentarfeltet. Så jeg sitter nå og venter på returbekreftelse fra NetShop, og skal sende inn hovedkortet så snart jeg får den, så får vi se hva som skjer videre 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå