Gå til innhold

Bør funksjonshemmede få en hjelpende hånd fra sexhjelpere?

Poll  

116 stemmer

1. 1. Funksjonshemmede har også rett til et fullverdig sexliv

• Enig
      71
    • Uenig
      33
    • Ingen formening
      12
  2. 2. Bør sexhjelp for funksjonshemmede unntas fra hallikparagrafen?

• Ja
      33
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      17
  3. 3. Bør det offentlige helt eller delvis finansiere slik sexhjelp?

• Ja
      19
    • Nei
      53
    • Vet ikke
      14

Anbefalte innlegg

Synes igrunn det blir ganske absurd å "stemme på" om noen "har rett til et fullverdig sexliv". Selvfølgelig har en funksjonshemmet like mye/lite rett som alle andre til en hyrdestund nå og da, men det at man har "rett til noe" vil på ingen måte være synonymt med at man faktisk vil få det man har rett på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg ennå ikke helt har en klar formening rundt hele spørsmålsstillingen, dog mener jeg at funksjonshemmede har rett til sex. Det jeg ikke helt greier å se for meg er statlig ansatte sexhjelpere, men er mer usikker på om det skulle vært en trygdeordning.

Hvis eventuellt en ny lov forbyr prostitusjon, hvilke alternativer har da funksjonshemmede til å få sex?

Virker som noen her i tråden blir støtt av tematikken, men det finnes de som må ha hjelp til å bli tilfredsstilt.

Lenke til kommentar

Ingen burde nekte funksjonshemmede sex. Men å få sexhjelpere til å hjelpe dem synes jeg blir dumt. Det finnes mange andre mennesker der ute som heller ikke får seg noe, selv om de også har lyst. Skal vi ansette sexhjelpere for dem og? De får finne seg egne partnere som alle andre mener jeg.

Lenke til kommentar
Sex er et privilegium, ingen rettighet.

(Det er nok gjentatt flere ganger allerede, men det er jo det hele saken dreier seg om).

Men det er jo litt kjipt at man ikke har like stor sjanse på det priveligeet enn alle andre?

er jo litt kjipt at Brad Pitt er dobbelt så deilig som meg. og at Kjell Inge Røkke er 100ganger rikere enn meg.

Lenke til kommentar

(Det er nok gjentatt flere ganger allerede, men det er jo det hele saken dreier seg om).

Men det er jo litt kjipt at man ikke har like stor sjanse på det priveligeet enn alle andre?

er jo litt kjipt at Brad Pitt er dobbelt så deilig som meg. og at Kjell Inge Røkke er 100ganger rikere enn meg.

JAmen du har ingen funksjonshemming. Dermed er du utafor temaet. Vi bedriver ikke diskriminering.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

JAmen du har ingen funksjonshemming. Dermed er du utafor temaet. Vi bedriver ikke diskriminering.

Så derfor er det greit å diskriminere funksjonsfriske?

Lenke til kommentar

Så derfor er det greit å diskriminere funksjonsfriske?

Gratulerer :thumbup:

Lenke til kommentar
Steffypants: Hva legger du i "rett" til sexliv?

Lov å ha et sexliv. Det er vel det "rett" er, er det ikke? Jeg ser på en rett som en sak ingen nekter deg å gjøre, men som du kan eller ikke kan ta del i. Jeg regner f eks ikke sponset prostitusjon med i retten, da det er mer et privilegium.

Når du har lov til å gjøre noe kan ingen straffe deg for å gjøre det, men ingen trenger heller å hjelpe deg til å få gjordt det. Når du har rett til noe har du krav på å få det, hvis du vil benytte deg av tilbudet.

Jeg synes funksjonshemmede selvfølgelig må ha lov til å ha sex, men ikke at de har rett til å få det. Hvis man sier at noen har rett til å få sex, betyr det i praksis at man går god for å tvinge noen andre til å gi det til dem, hvis det ikke er noen frivillige.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Steffypants: Hva legger du i "rett" til sexliv?

Lov å ha et sexliv. Det er vel det "rett" er, er det ikke? Jeg ser på en rett som en sak ingen nekter deg å gjøre, men som du kan eller ikke kan ta del i. Jeg regner f eks ikke sponset prostitusjon med i retten, da det er mer et privilegium.

Når du har lov til å gjøre noe kan ingen straffe deg for å gjøre det, men ingen trenger heller å hjelpe deg til å få gjordt det. Når du har rett til noe har du krav på å få det, hvis du vil benytte deg av tilbudet.

Jeg synes funksjonshemmede selvfølgelig må ha lov til å ha sex, men ikke at de har rett til å få det. Hvis man sier at noen har rett til å få sex, betyr det i praksis at man går god for å tvinge noen andre til å gi det til dem, hvis det ikke er noen frivillige.

Enig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...